Skip to main content
beantwoord

Zondag naar Keulen vanuit Parkstad voor de Miku film, wat is de beste manier om dit te doen?

• April 18, 2025
  • 10 reacties
  • 227 Bekeken

Hoi, ik ben al een tijdje niet op dit forum geweest maar herinnerde mij dat het altijd erg fijn was dat mensen mee dachten hoe je zo voordelig of snel mogelijk een reis kon maken, ook als dat een internationale reis is. Ik kijk al weken uit naar de Project Sekai/Miku film, maar ben er helaas achter gekomen dat die niet in Nederland getoond wordt. Nu heb ik het geluk dat ik in de grensregio woon, en dat ik hem dus ook in Duitsland zou kunnen kijken.. Toen ik het in de vocaloid discord server vroeg, werd mij verteld dat ik het helaas gemist was en dat het een paar weken geleden vertoond was in begin April. Ik heb gelukkig dankzij mijn partner ontdekt dat hij toch nog een keer vertoond wordt, aanstaande zondag op 20 April om 17.00 in Cinedom in Koln, dat ligt vlak bij het Hansaring station.

Toen ik opzocht via de DB app hoeveel het zou kosten om deze (vrij korte reis) van Aachen naar Hansaring te maken, schrok ik van de prijs, het zou in totaal rond de 120 euro kosten om deze rit 2x te maken. Ter vergelijking, zelfs zonder abonnement kost een retourritje van Heerlen naar Eindhoven voor 2 personen iets meer dan 80 euro. We vertrekken op zondag vanaf Eygelshoven Markt, en wellicht komt er nog iemand mee die vanaf Aachen met ons mee reist. 

Tot en met Aachen hebben wij allebei 40% korting (mijn partner met zijn voordeel abonnement, en ik met mijn studenten OV). We hebben allebei geen Deutschlandticket omdat we meestal eigenlijk niet verder reizen dan Herzogenrath of Aachen, en zelfs daar gaan we maar een paar keer per maand naar toe, dus het is niet echt de moeite waard. Zijn er andere opties waar ik nog niet naar heb gekeken? Bijvoorbeeld het splitsen van de reis in twee tickets, een dagkaartje of ander Duits kortingsabonnement of iets dergelijks? Alvast bedankt voor de reacties.😊

Beste antwoord door Seinhuis

Quer-durchs-Land-Ticket kost €59,00 voor 2 personen. Deze kaart is alleen geldig in regionale treinen na 09:00

Regionaal dagticket NRW kost €56,60, waarmee maximaal 5 personen kunnen reizen met 1 treinkaart (of 1 persoon voor €38,60) binnen Nortrijn Westfalen na 09:00. Deze is dus iets goedkoper, tevens ook geldig in (stad en streek)bussen, 

Ik lees nu op https://www.arriva.nl/over-je-reis/over-de-grens/internationaal-reizen-vanuit-limburg/schoenertagticket-nrw/ (Welke vervoersmiddelen kan ik gebruiken en waar is het SchönerTagTicket NRW geldig?) dat NRW ticket ook geldig is in RE 18, alleen tussen Heerlen en Aachen HBF.

10 reacties

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 326 reacties
  • April 18, 2025

Hi snailgirl! Ik zou aanraden om tot Aachen gebruik te maken van het Studentenreisproduct en het Daluren abonnement.

Er zijn voor de reis van Aachen naar Köln verschillende opties. Had je de dit ticket al overwogen? Op die manier kun je gebruikmaken van de regionale treinen in Duitsland voor één dag. Afhankelijk van het tijdstip kun je via NS International ook een ticket bestellen voor de reis van Aachen tot Köln Hansaring. Op dit moment zie ik prijzen vanaf €21,69 euro voor deze reis. 

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 358 reacties
  • April 18, 2025

In RE 18 kunt u in en uitchecken voor Nederlands tarief. Maak gebruik van NS weekend vrij of dal voordeel.

In en uitchecken (bij Arriva) kan in Aachen HBF alleen in de tunnel.

Ook ik raad aan om NRW aan (vanaf Hertzhogerath of Aachen naar Köln). U mag alleen gebruikt maken van regionale treinen (GEEN IC, ICE), wel in RE, S en (stad en streek)bussen 

Als u in DB app naar Setting, mode of transport gaat en dan regionale treinen aan tikt, dan geeft de reisplanner u een advies met goedkopere regionale treinen (RE 9 en RE 1 tussen Aachen en Köln). De reistijd is slechts enkele minuten langer.

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4220 reacties
  • April 18, 2025

Ik zou even kijken of uw tickets voor de Cinedome ook geldig zijn in het OV in de regio of verkehrsverbund Keulen. Daar valt Düren ook onder. Tot Düren kunt u dan een Euregioticket aanschaffen.

• Auteur
  • Intercity
  • 63 reacties
  • April 18, 2025

Hi snailgirl! Ik zou aanraden om tot Aachen gebruik te maken van het Studentenreisproduct en het Daluren abonnement.

Er zijn voor de reis van Aachen naar Köln verschillende opties. Had je de dit ticket al overwogen? Op die manier kun je gebruikmaken van de regionale treinen in Duitsland voor één dag. Afhankelijk van het tijdstip kun je via NS International ook een ticket bestellen voor de reis van Aachen tot Köln Hansaring. Op dit moment zie ik prijsen vanaf €21,69 euro voor deze reis. 

Dankjewel voor de tip! Dat was ik al van plan, tenzij het goedkoper zou zijn om dat toe te voegen in de ticket.

Ik wist niet dat er zo’n ticket bestond, dankjewel voor het aanraden. Dit is dus een soort 5-personen groep-dag ticket. Inderdaad wel voordelig, als ik dat zou nemen zou ik kijken of er nog meer mensen meewillen, die kunnen dan gratis met ons mee.

Via NS internationaal is het denk ik minder voordelig dan, want dat is 21,69 x 2 personen x 2 ritten (retour), dan is dat duurder dan het vijf personen ticket.

• Auteur
  • Intercity
  • 63 reacties
  • April 18, 2025

In RE 18 kunt u in en uitchecken voor Nederlands tarief. Maak gebruik van NS weekend vrij of dal voordeel.

In en uitchecken (bij Arriva) kan in Aachen HBF alleen in de tunnel.

Ook ik raad aan om NRW aan (vanaf Hertzhogerath of Aachen naar Köln). U mag alleen gebruikt maken van regionale treinen (GEEN IC, ICE), wel in RE, S en (stad en streek)bussen 

Als u in DB app naar Setting, mode of transport gaat en dan regionale treinen aan tikt, dan geeft de reisplanner u een advies met goedkopere regionale treinen (RE 9 en RE 1 tussen Aachen en Köln). De reistijd is slechts enkele minuten langer.

Dat is goed om te weten, met overstappen zullen we het dus niet te krap in moeten plannen, en sowieso ben ik van plan wat eerder te vertrekken. Dankjewel voor de tip, ik gebruik de DB app niet vaak dus wist niet dat deze optie bestond.

Wat is het voordeel van het NRW ticket ten opzichte van het Quer-durchs-Land-Ticket? Dat tweede ticket lijkt goedkoper. Begrijp ik het goed dat ik met het NRW ticket ook gebruik kan maken van bussen, stadtbahn, u-bahn, etc. terwijl dit met het Quer-durchs-Land-ticket niet kan?

• Auteur
  • Intercity
  • 63 reacties
  • April 18, 2025

Ik zou even kijken of uw tickets voor de Cinedome ook geldig zijn in het OV in de regio of verkehrsverbund Keulen. Daar valt Düren ook onder. Tot Düren kunt u dan een Euregioticket aanschaffen.

Bedoel je daarmee dat mijn bioscoop ticket ook als OV ticket geld in de regio VV Keulen? Dat zou wel mooi zijn moet ik zeggen :) In dat geval zou een euregioticket voor 21,70 inderdaad de goedkoopste manier zijn om deze trip te doen. Ik ga morgen even bellen met de Cinedome omdat ik ook nog een vraag heb over de ondertiteling en dan weet ik het zeker!

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 358 reacties
  • Antwoord
  • April 19, 2025

Quer-durchs-Land-Ticket kost €59,00 voor 2 personen. Deze kaart is alleen geldig in regionale treinen na 09:00

Regionaal dagticket NRW kost €56,60, waarmee maximaal 5 personen kunnen reizen met 1 treinkaart (of 1 persoon voor €38,60) binnen Nortrijn Westfalen na 09:00. Deze is dus iets goedkoper, tevens ook geldig in (stad en streek)bussen, 

Ik lees nu op https://www.arriva.nl/over-je-reis/over-de-grens/internationaal-reizen-vanuit-limburg/schoenertagticket-nrw/ (Welke vervoersmiddelen kan ik gebruiken en waar is het SchönerTagTicket NRW geldig?) dat NRW ticket ook geldig is in RE 18, alleen tussen Heerlen en Aachen HBF.

• Auteur
  • Intercity
  • 63 reacties
  • April 19, 2025

Dankjewel, dat NRW ticket klinkt dan voordeliger, dat is goed om te weten. Misschien neem ik nog extra mensen mee om de film te gaan kijken. Oh ok, dan hoeven we technisch gezien niet eens in te checken in Eygelshoven Markt, fijn om te weten!

• Auteur
  • Intercity
  • 63 reacties
  • April 22, 2025

Dankjewel iedereen voor de tips! Gelukkig was het allemaal goed gegaan en we hebben een leuke dag gehad. Ik heb echt genoten van de film, zal hem zeker nog eens bekijken als hij uitkomt op streaming services, en heb nu weer zin om de karakters en hun verhalen nog beter te leren kennen.😊

Forum|alt.badge.img+1
  • NS Dienstregeling Expert
  • 3667 reacties
  • April 24, 2025

Leuk dat u nog even een berichtje plaatst hoe het is verlopen! 😃