Hoi, ik ben al een tijdje niet op dit forum geweest maar herinnerde mij dat het altijd erg fijn was dat mensen mee dachten hoe je zo voordelig of snel mogelijk een reis kon maken, ook als dat een internationale reis is. Ik kijk al weken uit naar de Project Sekai/Miku film, maar ben er helaas achter gekomen dat die niet in Nederland getoond wordt. Nu heb ik het geluk dat ik in de grensregio woon, en dat ik hem dus ook in Duitsland zou kunnen kijken.. Toen ik het in de vocaloid discord server vroeg, werd mij verteld dat ik het helaas gemist was en dat het een paar weken geleden vertoond was in begin April. Ik heb gelukkig dankzij mijn partner ontdekt dat hij toch nog een keer vertoond wordt, aanstaande zondag op 20 April om 17.00 in Cinedom in Koln, dat ligt vlak bij het Hansaring station.
Toen ik opzocht via de DB app hoeveel het zou kosten om deze (vrij korte reis) van Aachen naar Hansaring te maken, schrok ik van de prijs, het zou in totaal rond de 120 euro kosten om deze rit 2x te maken. Ter vergelijking, zelfs zonder abonnement kost een retourritje van Heerlen naar Eindhoven voor 2 personen iets meer dan 80 euro. We vertrekken op zondag vanaf Eygelshoven Markt, en wellicht komt er nog iemand mee die vanaf Aachen met ons mee reist.
Tot en met Aachen hebben wij allebei 40% korting (mijn partner met zijn voordeel abonnement, en ik met mijn studenten OV). We hebben allebei geen Deutschlandticket omdat we meestal eigenlijk niet verder reizen dan Herzogenrath of Aachen, en zelfs daar gaan we maar een paar keer per maand naar toe, dus het is niet echt de moeite waard. Zijn er andere opties waar ik nog niet naar heb gekeken? Bijvoorbeeld het splitsen van de reis in twee tickets, een dagkaartje of ander Duits kortingsabonnement of iets dergelijks? Alvast bedankt voor de reacties.😊