beantwoord

Zonder bericht IC245 opgeheven tot volgend jaar?

• 30 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 394 Bekeken

Sinds ik in April van dit jaar naar Apeldoorn ben verhuisd neem ik met grote regelmaat de IC245 van 6:03 richting Berlijn waarbij ik overstap in Deventer.
Dit doe ik om vroeg op mijn werk in Meppel te kunnen zijn en zo ook weer op tijd naar huis te kunnen.
Echter, sinds gisteren rijd deze trein in eens niet meer. Geen aankondiging, geen mededeling via het omroepsysteem. Nee. Zelfs de borden die normaal de vertrektijden aangeven zijn zwart.
Om 6:03 kijk ik in de verte en zie ik geen lichten in de donkerte dichterbij komen om mij naar mijn bestemming te brengen.
Teleurgesteld kijk ik in mijn telefoon en zie dat IC245 volledig is gewist uit het rittenbestand. Normaal, als er een trein uitvalt staat er een rode streep doorheen. Dit was niet het geval. Hij stond gewoon niet in het lijstje.
Kijk ik verder in de dienstregeling, tot max 7 december dan zie ik dat deze rit helemaal niet meer terug komt.
Waarom NS, kondigen jullie dit niet van te voren duidelijk aan. Ik was niet de enige passagier die teleurgesteld op het perron stond te wachten. Nergens hangt er ergens een mededeling. Zelfs in de borden NS internationaal waar de treinsamenstelling hangt staat de IC245 nog gewoon op vermeld.
Wat is hier aan de hand, waarom wordt er niet gecommuniceerd? En waarom is er geen vervanging voor de binnenlandse reizigers in de vorm van een extra sprinter om 6:03 o.i.d. in de richting van...
Prima als hier geen materieel voor is maar communiceer dat dan met uw reizigers NS.

icon

Beste antwoord door Jouke NS 30 oktober 2018, 10:34

Hallo john01nl en welkom bij de NS Community.

Ik heb het voor je nagevraagd en de reactie die Treinspotter123 geeft is correct. Dit is een trein die alleen tussen 24 maart en 27 oktober rijdt. Aangezien deze periode is afgelopen kun je niet langer gebruik maken van deze trein. Je kunt, zoals al geadviseerd wordt, gebruik maken van de andere treinen op dit traject.
Bekijk origineel

5 reacties

IC 245 rijdt alleen gedurende de zomermaanden. In de winter rijdt deze vroege trein niet. U kunt gebruikmaken van de overige treinen.
Hallo john01nl en welkom bij de NS Community.

Ik heb het voor je nagevraagd en de reactie die Treinspotter123 geeft is correct. Dit is een trein die alleen tussen 24 maart en 27 oktober rijdt. Aangezien deze periode is afgelopen kun je niet langer gebruik maken van deze trein. Je kunt, zoals al geadviseerd wordt, gebruik maken van de andere treinen op dit traject.
Reputatie 7
Badge +3
Het goede nieuws: in het voorjaar gaat hij weer rijden.
Reputatie 3
Oh die rijdt dus niet meer. Heb er in oktober nog ingezeten toen ik mijn Google Home in Rheine ging kopen omdat die daar veel goedkoper is. Maar echt druk was het niet. Nu de vakanties voorbij zijn rijdt het ding niet meer. Het is een internationale trein bedoeld voor vakantieverkeer niet als binnenlands woon-werkverkeer.
Reputatie 7
Badge +3
Zie bijvoorbeeld voetnoot 1 in tabel 21a van de jaardienst.

Bron: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1537958092498/content/assets/ns-nl/dienstregeling/oktober-2018/1-24/21a.pdf

Ik kan me de verwarring overigens wel voorstellen. Maar treinen die volgens de jaardienst niet zijn ingepland worden nu eenmaal niet getoond in de dynamische informatiesystemen. Een blik op de gele vertrekstaten biedt in zo'n geval uitkomst. Maar die wil NS nu juist overal weghalen.

Reageer