beantwoord

1 account, 3 OV-chipkaarten

• 30 augustus 2017
  • 15 reacties
  • 460 Bekeken

Hallo,
Op mijn account staan 3 OV-chipkaarten. 1 loopt komende maand af (1), daar heb ik een vervangende kaart voor gekregen (dat is 2) en vervolgens heb ik in 2015 veel gedoe gehad met iemand van de klantenservice, naar aanleiding van een fout van iemand van de NS klantenservice kreeg ik een nieuwe OV-kaart (en dat is 3) met een kortingsabonnement met gewijzigde (slechtere) kortingsvoorwaarden. Deze kaart heb ik nooit gebruikt.
Ik ben mijn "oude" kaart blijven gebruiken met mijn "oude" voordeelabonnement.

Deze "oude" kaart loopt af. Ik reis nu altijd met deze kaart en krijg gewoon korting op mijn reizen. Mijn OV-fiets abo is gekoppeld aan mijn "oude" kaart.

In mijn NS account is mijn abonnement gekoppeld aan mijn 3e kaart....deze stopt niet, wordt niet gebruikt. Wordt dan wel het juiste abo op mijn nieuwe kaart gezet?

Ik zou het vervelend vinden om op mijn eerste reis met mijn nieuwe kaart er achter te komen dat er geen NS voordeeluren abo opstaat.
Graag reactie,
Stien
icon

Beste antwoord door Thomas NS 30 augustus 2017, 12:35

Hallo Stien en welkom op het NS Serviceforum.

Dat is een behoorlijk vervelend probleem, maar ik zal kijken of ik (zonder gegevens op te vragen) al wat uitspraken kan doen. Even schematisch: op dit moment heb jij Kaart 1 (verloopdatum volgende maand), Kaart 2 (vervangende kaart van kaart 1) en Kaart 3 (een kaart met een niet gebruikt abonnement). Begrijp ik overigens goed dat jij èn een DalVoordeel èn een Voordeeluren abonnement hebt?

Kaart 1: Deze kaart zal in jouw MijnNS blijven staat, totdat deze verlopen is. Mocht dit niet zo zijn, dan kun je handmatig altijd de OV-chipkaart verwijderen uit jouw overzicht, anders lukt het niet op de reishistorie van jouw nieuwe kaart in te zien.
Kaart 2: Deze kaart zal in jouw MijnNS-omgeving de taak van Kaart 1 overnemen, het abonnement staat nog niet actief op deze kaart, omdat Kaart1 nog te gebruiken is.
Kaart 3: Deze kaart bevat een abonnement waar jij (als ik het goed begrepen heb) dubbel voor betaalt. Hiervoor wil ik je adviseren om onze klantenservice (tel. 030 7515155) te contacteren en na te gaan of je inderdaad twee abonnementen hebt, en of dit abonnement kan worden beëindigd, gezien jij het gunstige abonnement (Voordeeluren abonnement) op kaart 1 en zo meteen op kaart 2 zult blijven gebruiken.

Als ik hier foute aannames heb gedaan, laat het mij vooral weten!
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Hallo Stien en welkom op het NS Serviceforum.

Dat is een behoorlijk vervelend probleem, maar ik zal kijken of ik (zonder gegevens op te vragen) al wat uitspraken kan doen. Even schematisch: op dit moment heb jij Kaart 1 (verloopdatum volgende maand), Kaart 2 (vervangende kaart van kaart 1) en Kaart 3 (een kaart met een niet gebruikt abonnement). Begrijp ik overigens goed dat jij èn een DalVoordeel èn een Voordeeluren abonnement hebt?

Kaart 1: Deze kaart zal in jouw MijnNS blijven staat, totdat deze verlopen is. Mocht dit niet zo zijn, dan kun je handmatig altijd de OV-chipkaart verwijderen uit jouw overzicht, anders lukt het niet op de reishistorie van jouw nieuwe kaart in te zien.
Kaart 2: Deze kaart zal in jouw MijnNS-omgeving de taak van Kaart 1 overnemen, het abonnement staat nog niet actief op deze kaart, omdat Kaart1 nog te gebruiken is.
Kaart 3: Deze kaart bevat een abonnement waar jij (als ik het goed begrepen heb) dubbel voor betaalt. Hiervoor wil ik je adviseren om onze klantenservice (tel. 030 7515155) te contacteren en na te gaan of je inderdaad twee abonnementen hebt, en of dit abonnement kan worden beëindigd, gezien jij het gunstige abonnement (Voordeeluren abonnement) op kaart 1 en zo meteen op kaart 2 zult blijven gebruiken.

Als ik hier foute aannames heb gedaan, laat het mij vooral weten!
Hallo Thomas,
Dank voor je reactie.

Helder antwoord. Bijna alle aannames zijn goed.
Het is overigens zo dat in het overzicht "producten" andere informatie staat dan in het overzicht "reizen". Bij reizen staat dat een van de producten op mijn kaart reizen op saldo met korting is. Dit staat niet in mijn producten overzicht.
- Ik betaal niet voor het voordeel abonnement op kaart 3. Ik betaal dus niet dubbel.
- Ik zie alleen een voordeeluren abonnement in mijn account aan kaart 3 hangen
- Ik gebruik het voordeuren abonnement op kaart 1 (maar zie dat niet in mijn account terug, wel OV fiets ea.)

Ik herinner me dat destijds het voordeeluren abo oude stijl niet aan mijn nieuwe kaart kon worden gekoppeld omdat het systeem het niet aan kon. (Dit is 3 jaar geleden). Ik ben gewoon de oude kaart blijven gebruiken en hier zit (in het NS systeem maar dat kan ik zelf niet zien blijkbaar) nog mijn voordeeluren abo op.

Ik heb het 3 jaar geleden niet meer verder uitgezocht omdat ik er zoooo klaar mee was. Door een fout van iemand van de NS Klantenservice zou ik mijn voordeeluren abo kwijt zijn maar kon ik nog wel dat daluren abo krijgen.

Mijn vermoeden is dat alles wel klopt in het NS systeem, maar dat het op mijn account niet goed staat...

Ik denk dat ik maar weer ga bellen...of kun jij nog iets voor mij betekenen.
Alvast bedankt!
Badge +3
Ik zou kaart 3 uit je account verwijderen, als je die toch niet gebruikt. Wellicht zit die (met abonnement) de andere kaart(en) in de weg?
Hoi Robert,
Dat klinkt best rigoureus.
Heb jij daar ervaring mee?
Badge +3
Geen directe ervaring, maar ik lees vaker (hier en op Twitter) dat meerdere kaarten elkaar in de weg kunnen zitten bij het tonen van reishistorie.

Helpt het verwijderen niet, dan kan je hem altijd opnieuw toevoegen. 😉
Ok, dank. Ik ga het proberen en koppel dan nog terug wat er is gebeurd!
Geen directe ervaring, maar ik lees vaker (hier en op Twitter) dat meerdere kaarten elkaar in de weg kunnen zitten bij het tonen van reishistorie.

Helpt het verwijderen niet, dan kan je hem altijd opnieuw toevoegen. ;)

Bij de kaart die ik wil verwijderen staat die optie dus niet aangegeven in het scherm. Ik heb op het forum gezocht, daar is die vraag ook gesteld, maar er is geen oplossing gegeven.

Probleem dat blijft bestaan:
3 kaarten
1 abonnement, dat in Mijn NS-account aan de verkeerde kaart is gekoppeld
en juist die kaart kan niet verwijderd worden.
Hallo stientiel,

Ik raad je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Samen komen jullie er vast helemaal uit. Je kunt contact op nemen met de Klantenservice via 030-7515155 of via Facebook / Twitter.
Laat u nog weten wat de uitkomst is?

We zijn inmiddels 2 maanden verder.
Ik heb nu nog 1 OV chipkaart. Maar de problemen zijn nog niet opgelost.
De NS-producten kunnen niet worden geladen op mijn kaart. Dus ik kan niet eens reizen met mijn ov-chipkaart. Ik koop steeds losse kaartjes die ik vervolgens ga declareren als het probleem is opgelost.
Gelukkig is de fietsenstalling en OV fiets (nog) geen probleem.
Het probleem dat de producten niet laden op mijn chipkaart is begin oktober doorgegeven aan de ICT afdeling....daar ligt het nu bijna een maand.....op een hele grote stapel? Vorige week kon de klantenservice mij niet vertellen wat de status was. Jammer. Blijkbaar wordt dit niet in mijn NS dossier vermeld.

In mijn ov-chip omgeving zie ik info (zie bijlage). Op de NS site staan de producten wel op mijn kaart
Reputatie 7
Ik denk dat het tijd wordt om hier persoonlijk naar te gaan kijken Stientiel. Zou jij mij een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens? (klik op mijn naam en kies 'stuur bericht')
- Voorletters, achternaam en geboortedatum.
- Postcode en huisnummer
- Alledrie de OV-chipkaartnummers en verloopdata.
- Jouw gewenste eindsituatie (welke producten op welke kaart).
Dan ga ik kijken wat er voor mij mogelijk is, want dit mag niet zo lang spelen. Tot snel!
Reputatie 7
@Stientiel Ik ga morgen met jouw privébericht bezig, excuses voor de vertraging.
Reputatie 7
@Stientiel De restitutie van jouw vervoerbewijs (E-ticket) heb ik verwezenlijkt. Ik blijf het aanspreekpunt voor jou tot de IT-melding (technisch defect) is behandeld.
Reputatie 7
Update: Deze case blijft in mijn beheer, zodra ik terugkoppeling van Stientiel heb ontvangen, volgt een vervolgactie van mijn kant.
Reputatie 7
Inmiddels heeft de IT-afdeling een nieuwe bestelling van het Voordeeluren abonnement klaargezet voor Stientiel, zodat deze weer netjes op de gewenste OV-chipkaart gezet kan worden. Het duurt even, maar dan heb je ook wat.

Reageer