beantwoord

100% in- en uitgecheckt, maar er wordt geclaimd dat ik niet heb ingecheckt (niet geregistreerd?)

• 5 november 2019
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Zojuist bekeek ik mijn reishistorie op NS.nl. Tot mijn grote verbazing zag ik dat ik tijdens een treinreis van Nijmegen naar Tilburg niet heb ingecheckt in Nijmegen, maar wel uitgecheckt in Tilburg. Echter is dit onmogelijk aangezien ik:

1. Door poortjes MOEST om in Nijmegen de trein te pakken. Ik ontkwam niet aan inchecken.
  2. Wél heb uitgecheckt in Tilburg (hier MOEST ik ook door poortjes)

Ik weet 100% zeker dat ik netjes door de poortjes ben gegaan zoals ik altijd doe. Hoe kan het zijn dat het systeem dit niet heeft geregistreerd? Het lijkt mij heel onlogisch om niet in te checken, maar wel uit te checken. Daarbij is het onmogelijk om de poortjes te omzeilen en zou daar geen sprake van zijn. 

Hoor graag of ik hier met een NS medewerker over in contact kan komen. 

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 november 2019, 17:44

Kan het zijn dat u in Nijmegen hebt ingecheckt bij een poortje van Arriva? Als dat zo is, en u reist op saldo, dan kunt u dat terugvinden in de reishistorie van Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl. Alleen als u op rekening reist, zult u ook transacties van andere vervoerders in Mijn NS kunnen zien.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Kan het zijn dat u in Nijmegen hebt ingecheckt bij een poortje van Arriva? Als dat zo is, en u reist op saldo, dan kunt u dat terugvinden in de reishistorie van Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl. Alleen als u op rekening reist, zult u ook transacties van andere vervoerders in Mijn NS kunnen zien.

Hoi janspijk en welkom op onze NS Community!

Het kan goed zijn dat het poortje het niet goed heeft geregistreerd. Het komt zelden voor, maar dan zul je net zien! In dit geval kun je contact opnemen met onze klantenservice om het recht te zetten.

Wat Tochjo vertelt kan evengoed het geval zijn. Volg vooral nog even het gegeven advies op www.ov-chipkaart.nl. Neem daarna ook even contact op met onze klantenservice, dan helpen mijn collega’s je natuurlijk ook graag verder. :)

Reageer