Ik heb ingelogd op 1 telefoon, hoe kan ik op een andere telefoon dezelfde info krijgen.
Nu heb ik op eentje mijn tickets en op de ander geeft hij die niet aan.
Zou toch wel moeten als je met zelfde inloggegevens werk
Ik heb ingelogd op 1 telefoon, hoe kan ik op een andere telefoon dezelfde info krijgen.
Nu heb ik op eentje mijn tickets en op de ander geeft hij die niet aan.
Zou toch wel moeten als je met zelfde inloggegevens werk
Ik neem aan dat de ticket in de geheugen van de telefoon wordt opgeslagen (en niet aan het account wordt gekoppeld) om het gebruik van dezelfde ticket op meerdere telefoons te voorkomen.
Dan heet u twee vervoersbewijzen en als de controle op ID niet plaats vindt, is dat een optie om zwart te kunnen reizen met uw tweede telefoon. . Ik vraag me af of dat wel verstandig is. NS trekt de touwtjes wat strakker aan. Eén vervoersbewijs is genoeg om mee te reizen.
Het moet juist niet moeten kunnen, om oplichting van NS te voorkomen.
Ik reis in de zomermaanden met Interrail op mijn mobiel, nou reken maar dat dat is dichtgetimmerd. En zo hoort het ook.
Je kan zo'n kaartje ook zo vaak uitprinten als je wil, dus vraag me af of dat argument echt de reden is.
Dat dacht ik ook. Als de barcode eenmaal gescand is dan kun je gekopieerde exemplaren toch niet meer gebruiken?
Als de barcode gescand is en er vindt opnieuw een scan plaats, dan is te zien dat het eerder is gescand en ook waar en wanneer. De vraag is natuurljk of dat ook altijd daadwerkelijk gebeurt. Het is zeker wel vooruitgang, maar de identiteit controleren geeft echt uitsluitsel. Altijd doen met e-tickets. Op den duur levert dat geld op omdat het preventief werkt als de pakkans groot is. Nu gebeurt het omgekeerde. Maar goed, NS heeft het inmiddels in de gaten en timmert meer en meer dicht.
Dat dacht ik ook. Als de barcode eenmaal gescand is dan kun je gekopieerde exemplaren toch niet meer gebruiken?
Ik dacht dat de scans bij binnenlandse tickets niet geregistreerd werden, dus is dat nieuw?
Ik dacht dat de scans bij binnenlandse tickets niet geregistreerd werden, dus is dat nieuw?
Inderdaad, men kon toch niet zien of een E-ticket gebruikt was of niet?
Of kan dat stiekem wel en heeft NS gewoon geen zin in restitutie van e-tickets?
Nee hoor, dat is niet nieuw. Er wordt alleen gecontroleerd of een e-tikcet met die barcode ook eerder op die dag is gescand. Registratie is dan een te groot woord, het is na een dag weer voorbij.
Inderdaad, men kon toch niet zien of een E-ticket gebruikt was of niet?
Dat is niet hetzelfde, Gorott. Als een e-ticket op deze wijze is gescand. is hij gebruikt. Maar dat wil niet zeggen dat wanneer hij niet is gescand, ook niet gebruikt is. Er kan gewoon nog mee gereisd zijn en op basis van dit gegeven kun.je met geen enkele zekerheid vaststellen dat hij niet is benut. Het vormt geen argument om het beleid alle e-tickets die eenmaal zijn gedownoad niet meer om te ruilen zijn, los te laten. Het is goed om van deze fraude-ellende af te zijn en het scheelt ook flink wat kosten, die de treinreiziger uit de lengte of de breedte moet ophoesten.
Als antwoord op de vraag, tickets en andere zaken zoals opgeslagen reizen worden lokaal opgeslagen op je telefoon en niet ‘online/in de cloud’.
Inloggegevens doen er dus niet toe, ook zonder inloggen kan je tickets gebruiken in de app (en niet iedereen heeft een Mijn NS account dus waar zou het dan opgeslagen moeten worden?).
Mocht je een ticket ook op een andere telefoon willen, dan kan dat door het op de andere telefoon opnieuw te importeren vanuit de e-mail. Let op, dat kan maar een beperkt aantal keer.
Wat ook kan is in het bestandssysteem van je telefoon de ticket-bestandjes op te zoeken en die (bijv. via een laptop en usb) over te zetten naar een andere telefoon.
Tickets zijn verder ook niet beveiligd (het zijn gewoon PNG afbeeldingen), dus kopiëer ze gerust zoveel je wilt. De Aztec/QR-code is wel versleuteld en bevat allerlei gegevens zoals orderummer, tijdstip aankoop, je naam, reisdatum, traject, reisklasse, etc. en daar valt niet aan te rommelen.
Als er in de code als naam TEst staat en je bewerkt het ticket met een andere naam dan val je bij controle al gauw door de mand. Voor de rest zitten er ook nog de nodige echtheidskenmerken in de ‘foto’ (watermerk met reisdatum en je naam en zo), en tijdstip aankoop staat bovenaan in het blauw.
Een e-ticket scannen bij poortjes (als je die toevallig tegenkomt) wordt niet geregistreerd, poortjes zijn ‘dom’ en kijken alleen maar naar de code (ze hebben ook helemaal geen tijd om te controleren of het ticket wel of niet geldig is), maar controle in de trein wordt wel geregistreerd. Komt een conducteur iemand anders tegen met hetzelfde ticket dan is er een probleem.
Helaas is ongeldig maken zodat je er helemaal niet mee kan reizen nog niet mogelijk (ook al wordt het al jaren beloofd).
Wat ook nog kan is een ticket (de qr-code) exporteren naar de Wallet van je telefoon, want dan zou het misschien wel beschikbaar zijn op meerdere apparaten (en kan je het ticket ook gebruiken zonder de NS app te openen).
Ik dacht overigens dat je vanaf Android 11 geen toegang meer had tot de data folder van je android telefoon, je kan daar dus niet handmatig bij vanaf je telefoon (tenzij je 'm root). Ik weet niet of je die restrictie hebt op je laptop of PC, zo ja dan heb moet je ADB gebruiken.
Een hoop gedoe vooral is je niets van dit af weet dus een simpelere optie is het gewoon uitprinten .
Ik dacht overigens dat je vanaf Android 11 geen toegang meer had tot de data folder van je android telefoon, je kan daar dus niet handmatig bij vanaf je telefoon (tenzij je 'm root).
Ah, oke ik heb Android 10, en als ik mijn telefoon (uit 2020) via usb aansluit op een laptop/pc krijg ik gewoon de keuze voor Foto’s overzetten (PTP)
óf Bestandsoverdracht (volledige toegang)…
Maar je hebt gelijk, het is omslachtig (en exporteren naar een Wallet lijkt ook niet meer te kunnen).
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.