beantwoord

24 uur wachten voor declaratie/ terugvragen geld

  • 23 december 2018
  • 5 reacties
  • 144 Bekeken

Beste,

Ik snap niet waarom we anno 2018, bijna 2019, nog 24 uur moeten wachten voordat we geld terug kunnen vragen na vergeten in/uit te checken. Ik constateer het toch bij de poortjes en wil het gelijk kunnen regelen. Waarom is dit niet direct aan te vragen? Zie afbeelding notificatie.

Mvg,

icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 23 december 2018, 20:50

Ook in deze moderne tijd zijn er paaltjes die niet 'realtime' zijn aangesloten op de digitale snelweg. Sommige paaltjes worden 1x per 24 uur uitgelezen. De prijs van de reis klopt altijd wel, omdat er ook een paar basale dingen op de OV-chipkaart worden geregistreerd.
Bekijk origineel

5 reacties

Welkom bij onze NS Community, Rob172!

Ik kan me goed voorstellen dat je de claim meteen wilt indienen zodat je het later niet vergeet. Toch heeft het systeem even nodig om alle transacties 100% zeker goed geregistreerd te hebben. Ik kan dit helaas niet veranderen.
Reputatie 6
De vraag is waarom dat systeem er 24 uur voor nodig heeft in deze supersnelle moderne tijd, waarin bijvoorbeeld binnen enkele seconden er al een bedrag afgeschreven is van je rekening door even een pasje tegen een betaalapparaat te houden. Dan is dat systeem wat achtergebleven toch?
Ik heb wekelijks 1 of meer keren minimaal 30 minuten vertraging en hou apart bij tijdens welke rit dat het geval was. Dat moet wel, anders vergeet je het aanvragen of denk je: laat maar zitten. Zeker als het om erg kleine restitutiebedragen gaat zoals bij bij abonnementen met afgekocht reisrecht.
Reputatie 6
Badge
Je kunt de vertraging al gelijk 'zonder Mijn NS' indienen. Deze worden dan na een dag of 5 goedgekeurd. Werkt bij mij altijd prima. Ik dien ze tijdens de vertraagde rit al in.
Reputatie 6
Badge +1
Ook in deze moderne tijd zijn er paaltjes die niet 'realtime' zijn aangesloten op de digitale snelweg. Sommige paaltjes worden 1x per 24 uur uitgelezen. De prijs van de reis klopt altijd wel, omdat er ook een paar basale dingen op de OV-chipkaart worden geregistreerd.
Reputatie 5
@Raymond123 het gaat om een claim voor vergeten in/uitchecken.
Maar het echte antwoord is dat de back-end systemen gewoon niet zo modern zijn. Dezelfde reden dat bijvoorbeeld een banktransactie nog niet realtime verwerkt wordt.

Reageer