beantwoord

24 uur wachten voor declaratie/ terugvragen geld

• 23 December 2018
  • 35 reacties
  • 919 Bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Badge +3

Nee, een gemiste INcheck (bij NS) die tot kosten leidt moet altijd via de klantenservice. Dat kan (uitgezonderd overmacht) meen ik 3 keer per jaar.

Gemiste UITcheck lukt meestal wel online (na enkele dagen).

Zonder incheck wordt dit wel lastig, RuudNL. We hebben dan namelijk geen bewijs of je wel daadwerkelijk om die tijd bent gaan reizen en dus ook niet of je echt de vertraging hebt geleden.

Reputatie 7
Badge +3

Als je niet die 24 uur (of langer) wilt wachten kan je de claim ook gewoon indienen via dit formulier: https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html zelfs in de trein zelf als je nog niet eens op je bestemming bent. Binnen 5 dagen krijg je antwoord.

5 dagen is wel een beetje optimistisch. Ik heb op 25-12 een claim ingediend en - behalve de ontvangstbevestiging - nog geen enkele reactie ontvangen.

Zonder incheck wordt dit wel lastig, RuudNL. We hebben dan namelijk geen bewijs of je wel daadwerkelijk om die tijd bent gaan reizen en dus ook niet of je echt de vertraging hebt geleden.

Ik zal het nog maar eens herhalen, maar dan moet je het me als reiziger wel mogelijk maken om in te checken en moeten niet alle poortjes op non-actief staan met een conducteur erbij die zegt "conducteurs op de trein weten ervan, je hoeft niet in te checken".

Badge +3

Als je niet die 24 uur (of langer) wilt wachten kan je de claim ook gewoon indienen via dit formulier: https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html zelfs in de trein zelf als je nog niet eens op je bestemming bent. Binnen 5 dagen krijg je antwoord.

5 dagen is wel een beetje optimistisch. Ik heb op 25-12 een claim ingediend en - behalve de ontvangstbevestiging - nog geen enkele reactie ontvangen.

Oh, is er weer een grote achterstand of heb je een ‘ingewikkelde’ claim? Ook geen mailtje na 5 dagen met excuses dat het langer gaat duren?

Bij mij van eind december/begin januari ook niets gebeurd met twee claims behalve een bevestigingsmail. Geen ingewikkelde claims. Denk dat er door de storingen opnieuw een aardige achterstand is ontstaan.

Dit is pas geleden ook gebeurd en toen heeft NS uiteindelijk besloten de claims zonder controle goed te keuren. Deze keer blijven ze gewoon op 'in behandeling' staan.

Reputatie 7
Badge +3

Oh, is er weer een grote achterstand of heb je een ‘ingewikkelde’ claim? Ook geen mailtje na 5 dagen met excuses dat het langer gaat duren?

Nope, helemaal niks. Geen ingewikkelde claim voor zover ik kan beoordelen. Hij is niet via Mijn NS ingediend, dus ik weet ook niet wat de ‘status’ is. Ik ging/ga er maar vanuit dat er as usual “een flinke achterstand” is, die betreurd wordt, en dat er alles aan gedaan wordt die zo snel mogelijk in te lopen.

@mrfreeze Ook als ik de claim indien via het formulier, dan kan ik deze claims bij mij gewoon in Mijn NS onder berichten en dan bij claims terugvinden. Zolang ik maar hetzelfde e-mailadres gebruik.

Als ik trouwens wel een bevestiging heb gehad, maar nog geen antwoord dan is de status eigenlijk altijd 'in behandeling'.

Reputatie 7
Badge +3

Oh dat is bij mij niet gebeurd, terwijl ik ook hetzelfde e-mailadres heb gebruikt. Eerlijk gezegd vind ik dat ook niet heel erg, want het is niet aan NS om te bepalen wat ik wel en/of niet via Mijn NS wil doen. De manier waarop NS systemen en gegevens aan elkaar knoopt, heeft bij mij al heel vaak de wenkbrauwen doen fronsen. Maar goed, da's weer een andere discussie.

Bij mij komen ze via het formulier ook altijd hier terecht. Kwam er laatst bij toeval achter, want ik keek er eigenlijk nooit en ging ervan uit dat alleen claims die via Mijn NS ingediend waren hier zichtbaar zouden zijn. 

Reageer