beantwoord

40% korting optie weg in ns app

  • 5 February 2024
  • 33 reacties
  • 1221 Bekeken

Reputatie 2

Goedendag,

wat mij op valt is dat in de app versie 7.26.1 - 17885p (android) de optie “samenreiskorting” 40 % korting ( zie bijlage foto) in mijn ns er niet meer bij staat. Graag deze optie weer toevoegen s.v.p. 

Nu ben ik genoodzaakt om een kaartje online te kopen met 40% samenreiskorting maar ik wil dit eigenlijk via mijn ns kaart doen maar de optie is weg!

Groet,

R van Dord

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 5 February 2024, 21:40

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Zou het ontbreken van Samenreiskorting in de app met dit te maken hebben?

https://nieuws.ns.nl/ns-past-aanschaf-samenreiskorting-aan/

Ik begon het ook al te vermoeden.

Iets met verkeerde planning...

Of niet goed getest.

Reputatie 7
Badge +3

Zou het ontbreken van Samenreiskorting in de app met dit te maken hebben?

https://nieuws.ns.nl/ns-past-aanschaf-samenreiskorting-aan/

Dat is nog niet ingegaan en dan zou het ook niet via de website moeten kunnen. Maar ik sta eerlijk gezegd nergens meer van te kijken, er gebeuren soms de vreemdste dingen.

Badge +3

Dat is nog niet ingegaan en dan zou het ook niet via de website moeten kunnen. 

Kan zomaar zijn dat de app-ontwikkelaars op de zaken vooruitlopen en het tegeltje voor Samenreizen alvast maar verwijderd hebben… dus ‘doe het maar via de website’ (zonder verdere melding in de app). In oudere app versies kreeg je bij bijv. Dal Voordeel wel het tegeltje te zien met de tekst dat Samenreiskorting niet nodig/beschikbaar was voor je abonnement.

In de app helaas ook geen what’s new overzicht na een update, en de Google Play Store zegt alleen maar dit (dat wisten we al, je kunt geen abonnement meer instellen waarop de prijzen van reisadviezen gebaseerd worden): 

 

Reputatie 2

Zou het ontbreken van Samenreiskorting in de app met dit te maken hebben?

https://nieuws.ns.nl/ns-past-aanschaf-samenreiskorting-aan/

 

“Overgangsperiode tot 22 april 
Tot 22 april is er een overgangsperiode en kunnen reizigers ook nog via de oude methode reizen met de samenreiskorting. Vanaf 22 april kan dat alleen nog met een samenreiscode via de NS-app en website en verdwijnt de samenreiskorting uit de kaartautomaat. Reizigers kunnen ook terecht bij de OV-servicewinkel.”

Waardeloos dat de samenreiskorting uit de kaartautomaat verdwijnt. Er zijn genoeg mensen die geen smartphone of computer hebben….een ov servicewinkel is ook niet overal beschikbaar.

 

Reputatie 7
Badge +1

Waardeloos dat de samenreiskorting uit de kaartautomaat verdwijnt. Er zijn genoeg mensen die geen smartphone of computer hebben….een ov servicewinkel is ook niet overal beschikbaar.

Kun je samenreiskorting ook laten aanzetten via de klantenservice, dus telefonisch?

Badge +3

Kun je samenreiskorting ook laten aanzetten via de klantenservice, dus telefonisch?

Als je NS Flex hebt is dat geen probleem (als het via de Mijn NS website niet werkt).

Badge +3

Dat is niet bewust gedaan. De knop zal snel weer terug zijn.

Och ja, inmiddels 3 dagen verder (app is up-to-date)… 🤔

Badge +3

Het tegeltje is terug! 😅 na updaten app naar versie 7.27.1

Tip: de tegeltjes in de app kan je naar boven/onder verplaatsen door ze ingedrukt te houden.

Reageer