beantwoord

Aanmaken NS account

• 23 maart 2018
  • 9 reacties
  • 328 Bekeken

Ik probeer Mijn NS account te benaderen, maar krijg als antwoord dat mijn mailadres al bestaat.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 23 maart 2018, 17:29

Goedemiddag jvbeek en welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend om te lezen dat je problemen hebt met het aanmaken van een Mijn NS account! Het zou kunnen dat je ooit een uitnodiging hebt gekregen om een account aan te maken, maar daar destijds niet op in bent gegaan. Die uitnodiging zou dan het aanmaken van een nieuw account momenteel kunnen blokkeren. Ik wil je in dit geval adviseren om contact op te nemen met mijn collega's van de Klantenservice, zij kunnen dit dan voor je oplossen zodat je alsnog een nieuw account kunt aanmaken. Het snelste gaat dat via 030-7515155, Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

9 reacties

Goedemiddag jvbeek en welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend om te lezen dat je problemen hebt met het aanmaken van een Mijn NS account! Het zou kunnen dat je ooit een uitnodiging hebt gekregen om een account aan te maken, maar daar destijds niet op in bent gegaan. Die uitnodiging zou dan het aanmaken van een nieuw account momenteel kunnen blokkeren. Ik wil je in dit geval adviseren om contact op te nemen met mijn collega's van de Klantenservice, zij kunnen dit dan voor je oplossen zodat je alsnog een nieuw account kunt aanmaken. Het snelste gaat dat via 030-7515155, Twitter of Facebook.
Reputatie 7
Badge +3
Wat je ook kunt proberen is naar de wachtwoord-vergeten pagina te gaan en daar je e-mailadres in te vullen. Als het e-mailadres bekend is, zou dit gewoon moeten werken.
https://login.ns.nl/personal/reset-password
Helaas werkt dat enkel wanneer er ook werkelijk een actief account is, wat niet altijd het geval is bij de foutmelding die jvbeek beschrijft. Wanneer er een uitnodiging is verstuurd, is het e-mail adres wel bekend namelijk, maar er hoeft dan niet per se een actief account te zijn. Zonder actief account is er ook geen wachtwoord en kan die ook niet gerest worden. Mocht er eerder wél een account aangemaakt zijn en het puur gaan om een vergeten wachtwoord, dan werkt een wachtwoord reset uiteraard wel!
Reputatie 7
Badge +3
Dus je kunt in zo'n geval alleen maar een account aanmaken door op een link in die e-mail te klikken? Lekker handig ...

Je kunt bij een resetpassword-aanvraag voor zo'n account dan toch die link nog een keer sturen? Echt niet zo moeilijk te implementeren hoor :)

Of als iemand een account aan probeert te maken met een e-mailadres dat geregistreerd als 'inactief', dat gewoon actief maken.

Ik ken werkelijk geen enkele site die er zo'n accountbeleid op nahoudt.
Hoe het achter de schermen exact werkt durf ik niet te zeggen, het enige wat ik weet is dat die uitnodiging vaak de oorzaak is. Het zou kunnen dat de oorspronkelijke uitnodiging alsnog werkt om een account aan te maken, maar vaak is die al verlopen. Wij kunnen dan ofwel een nieuwe uitnodiging sturen, ofwel de uitnodiging die er nog staat geheel verwijderen. Persoonlijk kies ik dan meestal voor de tweede optie.
Reputatie 7
Badge +3
Optie drie: e-mail naar ICT dat dit niet handig is 😉
Reputatie 5
Badge

Herhaling: zit momentel met hetzefde problem voor mijn zus, die DalVoordeel+ Keuzedagen heeft en dit wil stoppen, omzetten naar Flex lijkt de beste oplossing omdat dan ook saldo chipkaart wordt teruggestort. Maar zelfde problem: er is niet echt ooit een account aangemaakt, maar het (enige) @mailadres is wel bekend, maar met ww vergeten komt er echter geen reactie.

Als je gmail gebruikt kun je heel makkelijk een ander adres gebruiken door een punt in het adres te zetten of een toevoeging met een +. Als bijvoorbeeld pietjepuk@gmail.com je adres is, kun je ook pietje.puk@gmail.com gebruiken (meer puntjes of op andere plaatsen kan natuurlijk ook) of een toevoeging doen, bijvoorbeeld pietjepuk+ns@gmail.com

@bahnrider in zo'n geval staat er wel een niet geactiveerd account in ons systeem. Klantenservice kan dan de e-mail om het account te activeren nogmaals verzenden zodat het account alsnog geactiveerd en gebruikt kan worden.

Reageer