beantwoord

Aanmaken van Nieuw account via MijnNS lukt niet


Goedemorgen,

Probeer al sinds een kleine week in te loggen op MijnNS. Vele malen contact over gehad telefonisch. Account wat ik had is verwijderd en wil ik opnieuw aanmaken, maar ik kom weer in de loop terecht waar ik deze week mee startte (na inloggen wordt gevraagd gegevens in te voeren, maar verder dan het controlescherm kom ik niet)


(heel raar ook dat er in de actioncode van de submit knop een anchor staat om verder te gaan ipv een relatieve link zoals wel gebeurd met de terug actie/verwijzing, zie afbeelding)



Graag zou ik weer mijn facturen en reishistorie in willen kunnen zien, maar als automatisering het niet voor elkaar krijgt dan maar per post. Kan mijn vraag opgeschaald worden naar afdeling automatisering?

Bvd, Treingebruiker
icon

Beste antwoord door Thomas NS 3 oktober 2017, 18:01

@Treingebruiker Ik heb geschakeld met onze IT-afdeling, waarbij ik het volgende verzoek krijg, zou jij mij kunnen aangeven of jij hierin wilt meegaan?

Het liefste zou ik zelf het account aan willen maken voor de klant zodat we direct in de logging kunnen zien waarom dit fout gaat.
Zou jij willen overleggen met de klant of we dit voor hem mogen doen? Dit betekent dat we eerst zijn huidige account gaan verwijderen en vervolgens een nieuw account op zijn e-mailadres aanmaken. Hij zal hiervan e-mails ontvangen, maar hoeft hier dus niets mee te doen.


Edit: Ik laat dit topic nu even open staan, laat mij maar weten of ik iets voor je kan betekenen!
Bekijk origineel

24 reacties

Het aanmaken van een nieuw account lukt niet want u heeft al een account! Uw account is echt niet verwijderd! Volgens mij is het volgende gebeurd: Jaren geleden heeft u een account aangemaakt met een superkort wachtwoord bv pietje. Nu moet u een wachtwoord hebben met een hoofdletter, een getal, een leesteken en het moet minimaal uit ? tekens bestaan. U gaat gewoon naar MijnNs zegt dat u uw wachtwoord bent vergeten en u maakt een nieuw wachtwoord aan bv Grootverbruiker-9 Ik heb dat op die manier gedaan en geloof me maar het werkt!
(Richting NS: Waarom moet ik nu een nieuw wachtwoord hebben? Jullie oude computer was versleten, toen is er nieuwe gekocht en nieuwe computer wilt alleen langere wachtwoorden hebben? Nu zijn wel mensen die al jaren bij MijnNs zitten de klos!)
Dag Treingebruiker, wat vervelend dat je je Mijn NS niet aan de praat krijgt. Ik durf je nu nog niet precies te vertellen waar het probleem ligt, zou je mij een privébericht kunnen sturen met je voorletters, achternaam, geboortedatum en postcode + huisnummer? Ook ontvang ik graag je emailadres waar je het account op heb staan, dan kijk ik wat ik kan vinden.
Reputatie 7
Badge +3
Het sluiten van de stallingen in het weekend heeft vooral te maken met personeelskosten. Personeel is door toeslagen duurder in het weekend terwijl er dan juist minder klanten zijn omdat de vaste forensen dan thuisblijven.
Het aanmaken van een nieuw account lukt niet want u heeft al een account! Uw account is echt niet verwijderd! Volgens mij is het volgende gebeurd: Jaren geleden heeft u een account aangemaakt met een superkort wachtwoord bv pietje. Nu moet u een wachtwoord hebben met een hoofdletter, een getal, een leesteken en het moet minimaal uit ? tekens bestaan. U gaat gewoon naar MijnNs zegt dat u uw wachtwoord bent vergeten en u maakt een nieuw wachtwoord aan bv Grootverbruiker-9 Ik heb dat op die manier gedaan en geloof me maar het werkt!
(Richting NS: Waarom moet ik nu een nieuw wachtwoord hebben? Jullie oude computer was versleten, toen is er nieuwe gekocht en nieuwe computer wilt alleen langere wachtwoorden hebben? Nu zijn wel mensen die al jaren bij MijnNs zitten de klos!)


Waarom een uitroepteken gebruiken? Zoals ik al schreef was mijn account verwijderd en wilde ik een nieuw account aanmaken (goed lezen). Dit is geen wachtwoordkwestie, als dat het geval zou zijn zou een goede foutafhandeling daar in moeten voorzien (bovendien gebruikte ik mix van hoofd- en kleine letters, vreemd teken en cijfers). Ik blijf echter steken in het carrouselformulier wat blijft steken na de tab controle gegevens, waarbij me in de sourcecode opviel dat in de submit een anker staat bij de action ipv een verwijzing naar de volgende tab (in de vorm van een relatieve url).

@Chiel NS: ik heb reeds 6 dagen geleden een persoonlijk bericht gestuurd met de daarin benodigde persoonlijke (account)gegevens
@Treingebruiker Ik zal Chiel even een bericht sturen, zodat hij dit na kan gaan.
Ok, bedankt.
@ treingebruiker
Ik zie dat uw geval een ander geval is dan het mijne. Bij dit soort gevallen ga je altijd uit van aannames en aannames kunnen fout zijn. Ik dacht werkelijk een soort ei van Columbus gevonden te hebben! Sorry.
Het antwoord wat ik binnenkreeg:

[quote]Hartelijk dank voor uw e-mail.

Graag reageer ik op uw e-mail over uw Mijnns account. Vervelend dat u niet verder kunt komen dan de meegestuurde pagina.

Helaas is onze website niet geschikt voor alle computers en internet browsers. Ik adviseer u om in te loggen op een ander apparaat. De voorkeur gaat hier bij uit naar een vaste computer of laptop waarmee u de beschikking heeft over Internet Explorer.[/einde quote]

Mijn antwoord:

Hier word ik echt boos van:

1) leer eens een website maken!
2) Ik heb meerdere browsers geprobeerd en zelfs op andere computers (met andere browsers en besturingssystemen)

Ondergetekende (webdeveloper, en dat is geen grapje)

nb: waarom heeft het een paar weken geleden eigenlijk wel gewerkt en pssst, Microsoft gebruikt in Windows 10 Edge als browser, IE raakt deprecated (zoals developers dat noemen)...

Maar waar het om gaat: maak NOOIT iets wat alleen in IE voor M$ werkt.
Ik heb in een privéconversatie contact met Treingebruiker, zodra het probleem boven water is zal ik dit hier ook terugkoppelen.
Helaas, nog geen oplossing voor mijn inlog probleem (althans, inloggen gaat wel maar kom niet verder dan naw-gegevens invoeren, bevestiging en afronding daarvan komen niet aan bod).

Eerlijk gezegd heb ik niet veel vertrouwen meer in NS (Hoe moeilijk moet het zijn om iemand te laten inloggen op een database om zijn/haar gegevens te kunne raadplegen?)

Dit loopt nu al weken, en geen enkele actie vanuit NS lost het op...
Ik snap je frustratie heel goed, maar ik ben er zeker nog mee bezig. Ik ben zelf geen IT-expert, dus ik moet het intern uitzetten. Ik vind het lastig om je een prognose te geven, maar ik ga dit weekend zeker weer naar kijken.
Wat ik niet begrijp is dat er wel een account schijnt te zijn. Want inloggen gaat goed, maar ik kom niet verder dan het invoeren van mijn gegevens, controleren daarvan blijft steken. Gek genoeg wordt een vinkje die ik gezet heb bij berichten ontvangen via e-mail wel opgeslagen want ik krijg ineens mail van NS. Maar inloggen via de smartphone-app geeft een melding dat het account nog geactiveerd moet worden en daarvoor moet ik actie ondernemen via de NS website waar ik dus niet verder kom...

Is het anders geen idee dat NS een account voor mij aanmaakt en mij daarvan de gegevens stuurt waarnaar ik vervolgens het eea aan kan vullen en mijn eigen wachtwoord kan maken?

Of dat NS het account voor mij activeert (dat zal een bepaalde waarde in de database zijn die nu niet goed staat)...????
Ik heb het probleem van Treingebruiker nog niet boven water, maar heb hem inmiddels in direct in contact gebracht met specialisten op dit vlak. Ik hoop dat ze samen een oplossing kunnen vinden.
@ChielNS: mijn voorstel:

Is het anders geen idee dat NS een account voor mij aanmaakt en mij daarvan de gegevens stuurt waarnaar ik vervolgens het eea aan kan vullen en mijn eigen wachtwoord kan maken?

Of dat NS het account voor mij activeert (dat zal een bepaalde waarde in de database zijn die nu niet goed staat)...????


blijft ook staan (als dat het eea kan bespoedigen)
Heb je dit ook gemaild, Treingebruiker?
Jazeker
Treingebruiker, ik begrijp dat je graag sneller een oplossing wil, maar het contact met de afdeling die hierover gaat is gelegd. Ik moet ook wachten tot het probleem daar duidelijk is. Het spijt me dat ik het niet sneller op kan lossen dan het nu gaat.
Inmiddels 2 maanden (ruim 1 maand geleden dit topic gestart) en nog STEEDS geen oplossing. Heel veel heen en weer gemaild (inclusief screendumps, suggesties e.d.) maar nada resultaat. Inmiddels is mijn vertrouwen in de ICT afdeling van NS dermate geslonken dat ik eraan zit te denken om NS te vragen om mijn facturen maar weer gewoon ouderwets op te sturen per brief...
ps: is er al wat gedaan met mijn eerste post van dit topic? (het lijkt alsof er geen variabele gezet wordt om door te gaan naar het volgende scherm), de submit actie die gekoppeld is aan de submit knop bevat een anchor ipv een variabele...
Reputatie 1
Ik weet niet wat er precies aan de hand is betreft MijnNS, maar u kunt ook op OV-chipkaart.nl een account aanmaken om uw facturen in te zien. Sterker nog, OV-chipkaart.nl toont ook gemaakte reizen met bus, tram en metro terwijl MijnNS alleen maar gemaakte reizen toont met de trein.

https://www.ov-chipkaart.nl/home.htm
Reputatie 1
Hoelang heeft u uw MijnNS account al? (dus niet het forum account)
Want blijkbaar is het dus zo dat NS periodiek controleert of de gegevens van de account eigenaar nog juist zijn.
5 jaar? Hoe lang bestaat het? Bijna zo lang het bestaat...
Reputatie 7
@Treingebruiker Ik heb geschakeld met onze IT-afdeling, waarbij ik het volgende verzoek krijg, zou jij mij kunnen aangeven of jij hierin wilt meegaan?

Het liefste zou ik zelf het account aan willen maken voor de klant zodat we direct in de logging kunnen zien waarom dit fout gaat.
Zou jij willen overleggen met de klant of we dit voor hem mogen doen? Dit betekent dat we eerst zijn huidige account gaan verwijderen en vervolgens een nieuw account op zijn e-mailadres aanmaken. Hij zal hiervan e-mails ontvangen, maar hoeft hier dus niets mee te doen.


Edit: Ik laat dit topic nu even open staan, laat mij maar weten of ik iets voor je kan betekenen!
Reputatie 7
@Treingebruiker Kan ik jouw hier nog verder mee helpen, of is het inmiddels weer opgelost? Of heb je de handdoek in de ring gegooid? Ik help je graag verder.

Reageer