beantwoord

Aanvraag kaartservicecode lukt niet

• 17 september 2015
  • 5 reacties
  • 170 Bekeken

Als ik in een formulier van de NS op internet een kaartnummer wil invullen, dan lukt dat niet. Het e-mail adres kan ik wel intypen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
icon

Beste antwoord door Bart NS 17 september 2015, 19:46

Die foutmelding komt mij onbekend voor. Voor wat het waard is: ik heb het hier even getest in mijn browser (Google Chrome) en het werkt wel. Wellicht gebruik je een verouderde browser waardoor het niet mogelijk is. Zijn er wellicht andere forumgebruikers die dit probleem herkennen? Overigens staan de eerste vier cijfers ingevuld aangezien elke OV-chipkaart begint met de cijfers '3528'.
Bekijk origineel

5 reacties

Om wat voor formulier gaat het?
Gisteren had ik het probleem met www.ns.nl/nieuwkaart (voor toestemming de huidige pasfoto te mogen gebruiken voor een nieuwe kaart); dat heb ik uiteindelijk (lang wachten) telefonisch opgelost. Vandaag wilde ik een kaartservicecode aanvragen om een OV-kaart te koppelen aan mijn account. Ik kon ook nu het kaartnummer niet invullen. De eerste vier cijfers stonden er al in het formulier.
Die foutmelding komt mij onbekend voor. Voor wat het waard is: ik heb het hier even getest in mijn browser (Google Chrome) en het werkt wel. Wellicht gebruik je een verouderde browser waardoor het niet mogelijk is. Zijn er wellicht andere forumgebruikers die dit probleem herkennen? Overigens staan de eerste vier cijfers ingevuld aangezien elke OV-chipkaart begint met de cijfers '3528'.
Beste Bart, ik werk ook met Google Chrome en volgens mij is die bij mij helemaal up-to-date. Wel heb ik recent Windows 10 geïnstalleerd, misschien is dat wellicht van invloed geweest.
Dank voor jullie reacties.
Huub.
Dat ik de cijfers niet ingetypt kon krijgen, had een hele simpele verklaring: je moet dan wel je numerieke pad ingeschakeld hebben. Stom van mij, eenvoudig de oplossing. De luchtmacht en Bart zijn hartelijke bedankt voor hun tijd en moeite voor hun bijdragen. Ik hoop dat er niet te veel voor dit soort problemen een oplossing wordt gevraagd. Zonde van de tijd.
Vriendelijke groet.
Huub.

Reageer