beantwoord

Access Denied

  • 18 augustus 2021
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

Access Denied

You don't have permission to access "http://loginapi.ns.nl/oauth/authorize?" on this server.

Reference #18.b1f31502.1629202955.794c2e7

 

Gisteren kreeg ik bovenstaande melding toen ik op mijn laptop (Linux met Firefox) probeerde in te loggen in Mijn NS.

De meneer die ik via klantenservice sprak raadde me aan ‘het met een andere browser te proberen’. 

Ik moest daar een beetje om lachen. Dertig jaar geleden waren er websites die alleen werkten met het dictatoriale Internet Explorer. Toen moesten we als gebruikers dat soort onzin accepteren... maar we leven nu in 2021.

Bovengenoemde melding is ergerlijk en het antwoord dat ik kreeg betuttelend.

PS  De informatie die ik zocht had ik inmiddels op mijn mobiel gevonden, waar ik wél kon inloggen.

Met vriendelijke groet,

JGF van Limpt

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 19 augustus 2021, 21:02

Fijn dat het is gelukt. Ik kan wel een verklaring geven waarom mijn collega's geen antwoord konden geven. We hadden gister een storing met het programma die wij voor Mijn NS gebruiken. Hier heeft de reiziger gelukkig geen hinder van ondervonden, maar daardoor konden mijn collega's niets voor je betekenen gisteren. Tot slot vragen wij altijd of er nog meer vragen zijn omdat een afsluiting midden in een gesprek nooit gepast is. Ik hoop dat de volgende ervaring met onze klantenservice jou beter bevalt. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

De meneer die ik via klantenservice sprak raadde me aan ‘het met een andere browser te proberen’. 

Ik moest daar een beetje om lachen. Dertig jaar geleden waren er websites die alleen werkten met het dictatoriale Internet Explorer. Toen moesten we als gebruikers dat soort onzin accepteren... maar we leven nu in 2021.

Bovengenoemde melding is ergerlijk en het antwoord dat ik kreeg betuttelend.

 

Helaas is dit zo'n beetje de dagelijkse gang van zaken. NS krijgt het bijna niet voor elkaar om een stabiele omgeving voor Mijn NS te creëren. Het staat op dit forum echt vol met dit soort topics waarbij een moderator adviseert om maar een andere browser te selecteren. ICT en NS is geen goed huwelijk :grin:

Reputatie 6
Badge

Gister een ander soort nooit eerder gezien en merkwaardig overkomende ervaring met dit forum:

loop het elke dag even snel door in 1e instantie vooral om er zelf van te leren wat NS nu weer uithaalt of aanbiedt. Dan moet je dus af en toe klikken om de gehele vraag te lezen. Toen kwam gister opeens een weigering, ik zou al te veel posten hebben aangeklikt!

Hoi jgplato. Welkom bij de Community!

Is het inmiddels gelukt om in te loggen in je account?

@Denice NS

Ja, maar vraag me niet waarom! Eerlijk gezegd wil ik het ook niet weten.

Leuk trouwens dat ik meteen reacties krijg; het is mijn 1e keer op dit forum.

De opmerking van Macklobell (‘ICT en NS is geen goed huwelijk’) raakt aan een cruciaal punt. Het is een symptomatisch en zeer ernstig probleem dat van consumenten al decennia vanzelfsprekend verlangd wordt zoveel mogelijk zelf te regelen en dat tegelijkertijd voor hen de digitale snelweg niet zelden bijna onbegaanbaar gemaakt wordt --zonder dat verantwoording wordt afgelegd over het waarom of voor soms dramatisch verlopen automatiseringsprojecten gefinancierd uit publieke fondsen.

Sinds de jaren ‘80 predikt het neoliberale evangelie de leugenachtige belofte dat de markt ‘zichzelf wel zal reguleren’ (de club van Milton Freeman c.s. rond R. Reagan). Overheden zijn zich toen al gaan terugtrekken, burgers moesten het zelf gaan opknappen, de publieke sector werd ontmanteld, een roofzuchtige vorm van kapitalisme ontstond waarin aandeelhouders met de grootste bek in tijden van crisis de hand boven het hoofd wordt gehouden… de lijst in eindeloos.Niemand lijkt nog verantwoordelijkheid te nemen.

Als mij één vorm van terrorisme echt zorgen baart is het die onverschilligheid van overheidsbestuurders, leden van de bestuurlijke elite die burgers de rug toekeren en zeggen ‘Jullie zoeken het zelf maar uit.’  Mensen die tegelijkertijd zonder kennis van zaken voor zich uit zitten te dromen over een door algoritmen gestuurde toekomst waarin alles veilig en voorspelbaar wordt en de tevreden Nieuwe Mens zich online bevredigt met het doen van aankopen. Deze natte droom staat niet ver af van het model dat Stalin voor ogen had voor zijn socialistische heilstaat.

Brood en spelen. Big Brother. Ze zijn nog springlevend.

Nu nog iets over de NS, want wat ik tot hier beschrijf is context waar ook de NS deel van uitmaakt. Ook dit bedrijf is meegegaan in de kaalslag van het neoliberalisme. Dat werd al meteen duidelijk toen het werd gesplitst in NS en ProRail. Een enkel voorbeeld. Ik vroeg een keer aan een NS-conducteur, toen ik al zonder één omroepbericht een half uur op mijn verbinding stond te wachten, of hij al iets wist. Het enige dat hij had te melden was ‘Als u dat eens aan die mensen van ProRail vraagt daar verderop!’ Volmaakte onverschilligheid, niet alleen tegenover mij, maar ook over het (mooie) bedrijf waar hij voor werkt, én kennelijk een bedrijfscultuur waarin dit soort hufterigheid kan gedijen.

Lezer: maak je geen illusie, Nederland staat er bestuurlijk zeer beroerd voor en voorbeelden zoals hierboven genoemd kunnen een serieuze bedreiging gaan vormen voor onze democratie. Democratie is niet gratis en bedrijven als NS mogen zich gelukkig prijzen met de credit die ze van het publiek krijgen. Wij zijn geen consumerende poppetjes, maar intelligente en betrokken mensen.

PS  Deze reactie gaat dus niet over het feit dat ik niet kon inloggen. Wat er in mijn telefonisch contact met NS Klantenservice gebeurde vind ik pas écht ernstig: geen antwoord hebben verkopen als een antwoord. En dan nog de gotspe hebben om tot slot te vragen ‘of ik nog verdere vragen heb’.

 

Fijn dat het is gelukt. Ik kan wel een verklaring geven waarom mijn collega's geen antwoord konden geven. We hadden gister een storing met het programma die wij voor Mijn NS gebruiken. Hier heeft de reiziger gelukkig geen hinder van ondervonden, maar daardoor konden mijn collega's niets voor je betekenen gisteren. Tot slot vragen wij altijd of er nog meer vragen zijn omdat een afsluiting midden in een gesprek nooit gepast is. Ik hoop dat de volgende ervaring met onze klantenservice jou beter bevalt. 

Reageer