beantwoord

account reserve adres of nieuw account

• 24 april 2020
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

Ik heb net een nieuw account aangemaakt.

Bij een stap in het proces werd gevraagd om een reservemailadres (om account te beschermen)

Die stap heb ik overgeslagen: want het reserveadres stond blijkbaar nog ergens in het systeem van de NS.

Ik heb gebeld met de NS.

Zij gaven aan:

1 je kan niet meer een reservemailadres toevoegen als je al een account hebt.

Een account heeft maar 1 mailadres.

2 Er IS geen reservemailadres.

Het staat nergens in onze systemen dat dit een stap is in het aanmaakproces.

Het is bij ons niet bekend dat die stap er is.

3 Wij kunnen niet in uw persoonlijke gegevens kijken. (dat hoeft ook niet, het gaat hier om een systeemfout. Eigenlijk maakten ze me is zeer vriendelijke woorden uit voor liegbeest :rolling_eyes: )

4 Als je wel een reservemailadres wilt toevoegen moet je:

4a je account dat je net hebt aangemaakt verwijderen.

4b morgen een nieuw account maken.

Mijn vraag voor iemand die wél op de hoogte is van het feit dat de ns een reservemailadres vraagt:

1 is er een mogelijkheid om alsnog mijn reserveemailadres toe te voegen?

2 zo niet: ik zie nergens hoe ik het account wat ik net opnieuw heb aangemaakt weer kan opheffen.

Ik lees alleen maar dat de klantenservice die ik net aan de lijn had dat moet doen.

(Vorig jaar had ik hier ook al gedonder mee. Toen stond het andere emailadres in het oude systeem. Toen konden ze me wel helpen aan de telefoon. En zou ik de volgende dag dit nieuwe account openen. Daar ben ik toen niet aan toegekomen. Nu zijn ze niet op de hoogte van hun eigen systeem. Frustrerend. Gelukkig hebben ze mijn reservemailadres wel uit hun systemen gehaald)

Ik wil vanaf 1 mei een abbo op NS flex dalvrij en dus wil ik dit goed geregeld hebben.)

Wie weet antwoord?

Ik heb net met een fake emailadres een fake NSaccount aangemaakt. Zodat ik het kon reproduceren.

Het gaat mij om de stap uit het plaatje.

Daar staat dus ook de optie ‘overslaan’. Wat ik heb gedaan, met het idee dat ik dit later nog toe kon voegen.

Vriendelijke groet,

Myrthe

icon

Beste antwoord door Stijn NS 24 april 2020, 14:49

Goedemiddag Myrhte en welkom bij de NS Community!

Ik vind het vervelend om te lezen dat je onjuist bent ingelicht, gezien het wel degelijk mogelijk is om een reserve e-mail adres toe te voegen aan je Mijn NS account bij de eerste keer dat je inlogt na het aanmaken. Helaas is dat echter wel de enige mogelijkheid om dat reserve e-mail adres op te geven. Nadat het account eenmaal is aangemaakt met een enkel e-mail adres, heb je niet meer de mogelijkheid om een reserveadres toe te voegen. Je kunt enkel het bestaande e-mail adres aanpassen.

Tevens heb ik ook niet de mogelijkheid om een tweede e-mail adres toe te voegen. Het enige wat wij kunnen doen via onze systemen is het bestaande e-mail adres wijzigen. Als je toch een tweede e-mail adres bij je account toegevoegd wilt hebben, dan zul je inderdaad dit nieuwe account eerst volledig moeten laten verwijderden. Dat kan enkel via onze Klantenservice, dit kun je niet zelf doen. Mocht je liever niet nogmaals telefonisch contact op willen nemen dan kun je ons ook bereiken via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Overigens is het natuurlijk niet noodzakelijk om een reserve e-mail adres toe te voegen.

Bekijk origineel

2 reacties

Goedemiddag Myrhte en welkom bij de NS Community!

Ik vind het vervelend om te lezen dat je onjuist bent ingelicht, gezien het wel degelijk mogelijk is om een reserve e-mail adres toe te voegen aan je Mijn NS account bij de eerste keer dat je inlogt na het aanmaken. Helaas is dat echter wel de enige mogelijkheid om dat reserve e-mail adres op te geven. Nadat het account eenmaal is aangemaakt met een enkel e-mail adres, heb je niet meer de mogelijkheid om een reserveadres toe te voegen. Je kunt enkel het bestaande e-mail adres aanpassen.

Tevens heb ik ook niet de mogelijkheid om een tweede e-mail adres toe te voegen. Het enige wat wij kunnen doen via onze systemen is het bestaande e-mail adres wijzigen. Als je toch een tweede e-mail adres bij je account toegevoegd wilt hebben, dan zul je inderdaad dit nieuwe account eerst volledig moeten laten verwijderden. Dat kan enkel via onze Klantenservice, dit kun je niet zelf doen. Mocht je liever niet nogmaals telefonisch contact op willen nemen dan kun je ons ook bereiken via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Overigens is het natuurlijk niet noodzakelijk om een reserve e-mail adres toe te voegen.

Hallo Stijn,

Ik heb ondertussen voor de tweede keer gebeld. En ik kreeg nu een hele vriendelijke mevrouw aan de telefoon. Wat een wereld van verschil!

Hiervoor had ik een callcenter en die persoon kon niets inzien. En er was veel geklets op de achtergrond. Ik kon iemand die met een andere klant aan het praten was woordelijk volgen. Zij wist ook echt heel weinig. En moest steeds vragen aan iemand anders. Maar die kwamen er niet uit. Misschien moet de NS overwegen om die drukke callcenters anders in te richten en die mensen beter te onderwijzen. Het lijkt me voor hen ook niet prettig werken.

De 2de mevrouw wist wel hoe het zat. Ze praatte ook heel rustig en luisterde goed. Zij zei dat die bescherm email niet zo belangrijk is. En legde uit dat ze me nu ook kon helpen zonder dat 2de emailadres. En dat een ander er niet mee vandoor kan gaan. Daarmee hoeft er dus geen andere email gekoppeld te worden. Ze kon ook heel duidelijk en prettig antwoord geven op een andere vraag die ik had.

En is mijn probleem opgelost.

Dankjewel Stijn, dat je hier nu ook antwoord hebt gegeven. Fijn :relaxed:

Reageer