beantwoord

Accounts bij ns.nl en OVchipkaart.nl

• 12 augustus 2015
  • 14 reacties
  • 941 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hi,
Ooit heb ik accounts aangemaakt voor beide sites.
Nu wilde ik mijn reishistorie inzien, maar wist mijn inloggegevens niet meer.
Ik heb toen bij NS een nieuwe account aangemaakt en mijn OV chipkaart eraan gekoppeld. Maar als ik gegevens opvraag krijg ik een foutmelding. De koppeling was wel gelukt. Ik kon de klantenservice niet bereiken, steeds in gesprek (en dan hoor ik dat ik geen keuze heb gemaakt, terwijl het nummer steeds op het digitale scherm van de telefoon stond?).
Ik dacht, laat ik dan bij OVchipkaart.nl de gegevens zoeken. Ook daar wist ik niet hoe ik moest inloggen dus een nieuwe account aangemaakt. Maar als ik nu de kaart daar toevoeg, krijg ik bericht dat dat kaartnummer al in het system zit. Maar ik kan er niet meer bij.
Is het mogelijk om met mijn naam etc te controleren hoe het zit en mij een nieuw wachtwoord te sturen?
Ik heb de reisgegevens snel nodig als betalingbewijs om reiskostenvergoeding aan te vragen.

Alvast dank,

R
icon

Beste antwoord door Leny NS 23 augustus 2015, 14:07

Reizerin, inmiddels gelukt met inzien van reisgegevens? Zo niet, laat het even weten. Of neem anders opnieuw contact op met onze klantenservice 030-7515155. Je topic laat ik nog even ' open ' staan.
Bekijk origineel

14 reacties

Je kan bij OV chipkaart je wachtwoord eventueel opnieuw opvragen ?
Badge
Reizerin, welkom op het forum. Vervelend om te lezen dat je onze klantenservice niet kan bereiken. Ik probeer je verder te helpen. Welke foutmelding krijg je te zien?
Reputatie 1
Badge
Bij OV-chip kan je enkel gegevens inzien die je vanaf aanmelding hebt verreisd. Maar dat zou bij jou dus een geluk bij een ongeluk zijn. Je kan daar gewoon in 2 stappen gebruikersnaam en dan vergeten paswoord opvragen. Soms nukt echter die site, als er een chipkaart nog inzit die inmiddels verlopen is na 5 jaar.
Badge
Reizerin, inmiddels gelukt met inzien van reisgegevens? Zo niet, laat het even weten. Of neem anders opnieuw contact op met onze klantenservice 030-7515155. Je topic laat ik nog even ' open ' staan.
Ooit heb ik accounts aangemaakt voor beide sites.
Nu wilde ik mijn reishistorie inzien, maar wist mijn inloggegevens niet meer.
Ik heb toen bij NS een nieuwe account aangemaakt en mijn OV chipkaart eraan gekoppeld. Maar als ik gegevens opvraag krijg ik een foutmelding. De koppeling was wel gelukt.

Dat vind ik tamelijk verontrustend. Dat zou betekenen dat één OV-chipkaart aan meerdere accounts gekoppeld kan zijn. Tot nu toe was ik in de veronderstelling dat het koppelen van je OV-chipkaart aan je eigen account kon voorkomen dat iemand anders die OV-chipkaart ook zou koppelen. Aangezien kaartservicecodes gemakkelijk per ongeluk opgehaald kunnen worden (bijvoorbeeld bij gebruik van aan supermarkt-automaat, zoals al die ongewenst opgehaalde keuzedagen), is zo'n bescherming tegen toegang tot je OV-chipkaart door derden geen overbodige luxe.
Reputatie 1
Badge
Mee px2: het is toch vanaf begin af aan al zo geweest dat je 1 kaart op zowel NS als OV-chip kan aanmelden? Al is het alleen maar voor precieze gegevsn van niet-NS=bus/tram reizen.
@srt. Het gaat om het koppelen van een OV-chipkaart aan meer dan één MijnNS-accounts.
Dat zou niet mogelijk moeten zijn. Het gebeurt wel eens dat klanten twee accounts aanmaken, maar de OV-chipkaart kun je maar aan één account koppelen.
Badge +3
Hoe precies zit het dan met deze situatie? Kan één kaart wel zowel aan de account van de kaarthouder als van de rekeninghouder gekoppeld worden, of is die informatie onjuist?
Wordt er achter de schermen hard gewerkt aan een antwoord op de bovenstaande vraag van Tochjo?
Blijkbaar niet....
Het is niet mogelijk om dezelfde OV-chipkaart aan meerdere Mijn NS-accounts te koppelen. In dat geval krijg je de melding dat de OV-chipkaart al aan een andere Mijn NS-account is gekoppeld. Naar mijn weten kan de kaarthouder wel in de reishistorie zien met welk product wordt gereisd. De gegevens van het contract zijn echter alleen inzichtelijk op de Mijn NS-account van de contracthouder.
Badge +3
Uit je antwoord leid ik af dat het niet mogelijk is dat zowel de kaarthouder als de rekeninghouder tegelijk de betreffende kaart kunnen koppelen. Dat is in tegenspraak met wat Inge zei in het topic waar ik naar linkte. Bovendien lijkt me dat nogal onhandig: als de kaart gekoppeld is aan het account van de kaarthouder, kan de rekeninghouder de facturen niet inzien, en als de kaart gekoppeld is aan het account van de rekeninghouder, kan de kaarthouder zijn reishistorie niet inzien.
Ik heb dit zelf even getest, en het lijkt mogelijk te zijn om 1 kaart aan meerdere accounts te koppelen.

Omdat TS niet meer reageert, zal ik voor nu een antwoord markeren. Hopelijk is voor TS het probleem via een andere weg opgelost.

Reageer