beantwoord

Activeren NC account link werkt niet


Ik probeerde een ns account aan te maken voor een ov fiets abonnement maar de link om te activeren die door ns is gestuurd werkt niet!
icon

Beste antwoord door Robert B 9 mei 2018, 21:04

Voor een OV-fiets abonnement doe je een eenmalige (iDeal) betaling en zodra die gelukt is kan je het binnen een uur gebruiken. Je hoeft het dus niet als 'abonnement' op je kaart te zetten verder.

Je hebt ook helemaal geen Mijn NS account nodig eigenlijk (wél een persoonlijke ov-chipkaart, op een anonieme lukt het niet).

Gewoon voor € 0,01 kopen via www.ov-fiets.nl, je kaartnummer invullen en klaar. Er zijn verder geen gegevens nodig zoals je naam, adres, geboortedatum e.d. want die zijn al gekoppeld aan je kaart, en de gegevens van je bank (IBAN e.d.) aan de iDeal betaling. Ik zou het dus ook gewoon voor je kunnen bestellen (als ik je kaartnummer weet), maar ja dan betaal ik dus als jij een OV-fiets gaat huren :)

Maar als je al een NS abonnement hebt (en dus een Mijn NS account) kan je daar wel OV-fiets (en eventueel Stallen op rekening voor je eigen fiets) aan koppelen. Zie dan bij Producten en kies bij je abonnement voor 'Aanpassen of uitbreiden'.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hallo Lenhai en welkom bij onze NS Community.

Begrijp ik goed dat je een e-mail hebt ontvangen met het aanbod om van een OV-fiets abonnement gebruik te maken? Welke link staat er in de e-mail aangegeven, of gaat het om een webpagina?
Lenhai we ontvangen graag nog wat extra informatie om na te gaan wat we voor je kunnen doen.
Badge +3
Voor een OV-fiets abonnement doe je een eenmalige (iDeal) betaling en zodra die gelukt is kan je het binnen een uur gebruiken. Je hoeft het dus niet als 'abonnement' op je kaart te zetten verder.

Je hebt ook helemaal geen Mijn NS account nodig eigenlijk (wél een persoonlijke ov-chipkaart, op een anonieme lukt het niet).

Gewoon voor € 0,01 kopen via www.ov-fiets.nl, je kaartnummer invullen en klaar. Er zijn verder geen gegevens nodig zoals je naam, adres, geboortedatum e.d. want die zijn al gekoppeld aan je kaart, en de gegevens van je bank (IBAN e.d.) aan de iDeal betaling. Ik zou het dus ook gewoon voor je kunnen bestellen (als ik je kaartnummer weet), maar ja dan betaal ik dus als jij een OV-fiets gaat huren :)

Maar als je al een NS abonnement hebt (en dus een Mijn NS account) kan je daar wel OV-fiets (en eventueel Stallen op rekening voor je eigen fiets) aan koppelen. Zie dan bij Producten en kies bij je abonnement voor 'Aanpassen of uitbreiden'.
Bedankt voor de aanvulling Robert!

Reageer