beantwoord

activeringsbrief

• 4 april 2020
  • 7 reacties
  • 156 Bekeken

Kan een klant ook een activeringsbrief krijgen ? als hij of zij geen mail ontvangt bij het aanmaken van een NSaccount ?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 4 april 2020, 16:28

Goedemiddag nl20228. Welkom bij de NS Community.

Het kan even duren voordat je de benodigde e-mail ontvangt, maar deze zal altijd verstuurd worden. Wel kan het gebeuren dat deze in je spam-folder terecht komt. We kunnen niet handmatig een activatiecode toesturen, maar in contact met onze Klantenservice is er wel te achterhalen wat het probleem is. 

Bekijk origineel

7 reacties

Goedemiddag nl20228. Welkom bij de NS Community.

Het kan even duren voordat je de benodigde e-mail ontvangt, maar deze zal altijd verstuurd worden. Wel kan het gebeuren dat deze in je spam-folder terecht komt. We kunnen niet handmatig een activatiecode toesturen, maar in contact met onze Klantenservice is er wel te achterhalen wat het probleem is. 

Badge +3

We kunnen niet handmatig een activatiecode toesturen, maar in contact met onze Klantenservice is er wel te achterhalen wat het probleem is. 

Dat kan wél, geen enkel probleem!

Zowel in het geval dat de activatiemail niet aankomt (ook niet in de spam) of als de link verlopen is.

Dat kan wél, geloof me.

Zowel in het geval dat de activatiemail niet aankomt (ook niet in de spam) of als de link verlopen is. Geen enkel probleem!

Als de activatiecode al is aangemaakt en de procescommunicatie bestaat, dan kunnen we deze inderdaad nogmaals versturen. We kunnen echter geen (nieuwe) activatiecode generen en toesturen.

Badge +3

Oh, ik was ooit het e-mail adres van een nog niet geactiveerde Mijn NS account kwijt en @Stijn NS (of was het @Erryt NS) heeft dat toen even (via Twitter DM) opgezocht en nog voordat ik zelf via het systeem een nieuwe activatie link aangevraagd had stond er al een nieuwe in mijn e-mail.

Tussen het nooit eerder activeren van de account en mijn conversatie met Stijn/Erryt zat een maand of twee. Was echt binnen een minuut geregeld.

Dat kan inderdaad, maar is alleen van toepassing als er reeds een account bestaat wat niet of  incorrect geactiveerd is.

Badge +3

Dat kan inderdaad, maar is alleen van toepassing als er reeds een account bestaat wat niet of  incorrect geactiveerd is.

Oké, dan is er dus in dit geval nog helemaal geen account aangemaakt (en dus natuurlijk ook nog geen activatiemail verstuurd)?

Of bedoelt @nl20228 dat hij/zij een brief wenst te ontvangen, omdat e-mail geen optie is? Lastig, omdat voor het aanmaken van een account toch echt een (geldig) e-mailadres nodig is. Dat is namelijk je gebruikers/login naam.

Tip: Kijk bij gebruik van Gmail behalve in de spam ook bij Updates, want daar komen mails van NS bij mij meestal terecht.

Gezien de manier waarop de vraag geformuleerd is denk ik dat er een account aangemaakt is met een e-mailadres, maar dat de validatiecode niet ontvangen wordt op dat e-mailadres. In alle gevallen is nader onderzoek van de Klantenservice nodig. :)

Reageer