beantwoord

Activeringscode per brief

• 6 juli 2019
  • 27 reacties
  • 655 Bekeken

Waarom wordt de activeringscode per brief verstuurd ipv per mail? Het lijkt me logisch dat die dan na aankomst van de brief verlopen is zodat je niet meer ermee kunt activeren

icon

Beste antwoord door Denice NS 18 juli 2019, 10:45

Ik heb via een privébericht inmiddels contact gehad met Jhána.

Er waren 2 NS accounts geregistreerd met verschillende e-mailadressen echter kan er maar 1 account gekoppeld worden aan je klantnummer binnen ons systeem.In dit geval waren beide accounts aan hetzelfde klantnummer gekoppeld (hoe? geen idee...) waardoor het nieuwste account niet functioneerde. Dat account heb ik verwijderd. Het account dat Jhána al had (en goed gekoppeld is aan het klantnummer) blijft in gebruik. Via dat account kan Jhána, met een nieuwe OV-chipkaart, NS Flex afsluiten zonder dat zijn huidige abonnement (Voordeelurenabonnement) beëindigd zal worden. Sluit je op dezelfde kaart als waar je Voordeelurenabonnement op staat NS Flex af, dan zal je Voordeelurenabonnement automatisch worden beëindigd. Het is dus belangrijk dat, wanneer je je oude abonnement wilt behouden, je een nieuw abonnement afsluit op een nieuwe kaart. Je kan tijdens het bestellen van een nieuw abonnement ook gelijk een nieuwe OV-chipkaart aanvragen 🙂. Ik heb tot op heden nog niet van Jhána vernomen of het aanvragen van NS Flex met nieuwe OV-chipkaart inmiddels gelukt is. Daarover zie ik nog graag een berichtje tegemoet @Jhána aan de Maas 🙂
Bekijk origineel

27 reacties

Hoi Jhána aan de Maas, welkom bij onze Community!

Je kunt gewoon rustig wachten op de brief hoor, de activeringscode zal nog niet verlopen zijn! 🙂
Nu heb ik dan een activeringscode ontvangen, en toegepast, en de activatie is geslaagd. Maar nu komt er bij het bestellen van een abonnement steeds de mededeling dat er een technische storing is..... en kan ik niet meer inloggen zonder dat ik weer opnieuw de activeringscode moet ingeven. En dat werkte alleen een eerste keer, niet daarna. Wat nu?
De tekst luidt:

"Er is een fout opgetreden

We kunnen u door een technisch probleem op dit moment geen toegang geven tot Mijn NS, probeer het later nog eens of neem contact op met de klantenservice."
Wil je het eens in Google Chrome proberen?

En verwijder je cachegeheugen! 🙂
Reputatie 7
Badge +3
't Blijft toch bijzonder dat een bedrijf als NS blijkbaar geen website kan onderhouden die op alle browsers zonder problemen werkt.

En verwijder je cachegeheugen! :)

Ook ik heb een activeringscode per brief ontvangen en deze ingevoerd. Na invoer krijg ik exact dezelfde melding. ik heb het "later" en nog veel "later" nogmaals geprobeerd. Ik heb het al geprobeerd met Internet Explorer, met Chrome, met Edge en met Firefox.
Nu blijft volgens mij toch echt alleen de optie "neem contact op met de klantenservice" over en die zegt hier het nogmaals te proberen. Waar ik dus niet verder mee kom. Ik moet óf de activeringscode nog een keer invoeren óf ik krijg die foutmelding.
Hoi Suzufi, echt irritant dat je in deze loop terecht bent gekomen. Heb je toevallig een Facebook of Twitter account? Dan kun je het beste even met mijn collega's van de klantenservice daar contact opnemen. Dan komen jullie er vast uit! Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Daar zijn we trouwens 24/7 bereikbaar! 🙂
Helaas (of eigenlijk niet): geen Facebook en geen twitter.
Suzufi, kun je me dan misschien een privébericht sturen met jouw NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres? Dat kun je doen door op mijn naam te klikken en dan te kiezen een bericht te versturen. Dan kijk ik graag even of ik er met je uitkom. 🙂

En verwijder je cachegeheugen! :)

Ik heb mijn cachegeheugen leeggemaakt; het helpt niet, mijn account blijft foutmeldingen genereren. Ook blijft het raar dat ik steeds opnieuw mijn activeringscode moet ingeven bij het inloggen. Wat is er toch aan de hand??? Ik wil gewoon een flex-abonnement afsluiten.
Het probleem doet zich ook voor op andere browsers. Het ligt dus aan "mijn NS" zelf. Ik bedoel natuurlijk niet die van mij, maar de gehele site van de NS !!! Dit omdat dit probleem zich váááááááák voordoet, bij zeer vele mensen.
Dat schiet inderdaad niet op natuurlijk, Jhána.

Ik wil graag even met je meekijken wat je account betreft. Zou je mij via een privébericht je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres willen sturen? Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Verdere informatie:

Bij het opnieuw inloggen, wordt ik naar een scherm geleid waar staat: "Vul uw activeringscode in". Merkwaardig genoeg, ben ik tegelijkertijd WEL al ingelogd. Als ik vervolgens in het invulvak EXPRESS een verkeerde code geef, bijvoorbeeld gfqhjdgjwfhjwfgu , verschijnt er in rode letters : "De code is niet correct". Dit betekent dat het systeem wel degelijk onderscheidt weet te maken en dat MET HET INLOGGEN ZELF feitelijk niets aan de hand is.

Als ik vervolgens WEL DE JUISTE CODE INTIK, ben ik nog steeds ingelogd (dat was ik dan al) dus de ACTIVERINGSCODE DOET NIETS, en DOET NIETS ZINNIGS, en is dus FUNCTIELOOS.

Na de activeringscode ingegeven te hebben verschijnt weer de bekende mededeling "Er is iets fout gegaan". Deze mededeling verschijnt steeds opnieuw nadat je iets doet op de site WAARBIJ INLOGGEN EEN ROL SPEELT.

Zou de NS eens openheid van zaken kunnen geven wat hier aan de hand is????
Ik begin te vermoeden dat het helpt om een account aan te maken met andere persoonsgegevens, die nog niet bekend zijn in het NS klantenbestand-systeem.
ALS DIT WAAR IS, ZOU HET DUS AAN TE RADEN ZIJN VALSHEID IN GESCHRIFTE TE PLEGEN (MET VALSE NAAM EN ADRESGEGEVENS DUS), OM ZODOENDE WÈL EEN WERKEND ACCOUNT TE KRIJGEN.

Het zou wel heel raar zijn om dit aan te moeten raden !!!
Dat schiet inderdaad niet op natuurlijk, Jhána.

Ik wil graag even met je meekijken wat je account betreft. Zou je mij via een privébericht je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres willen sturen? Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.

NAW, Geboortedatum en emailadres verstuurd in privebericht
Reputatie 7
Badge +3
Ik begin te vermoeden dat het helpt om een account aan te maken met andere persoonsgegevens, die nog niet bekend zijn in het NS klantenbestand-systeem.
ALS DIT WAAR IS, ZOU HET DUS AAN TE RADEN ZIJN VALSHEID IN GESCHRIFTE TE PLEGEN (MET VALSE NAAM EN ADRESGEGEVENS DUS), OM ZODOENDE WÈL EEN WERKEND ACCOUNT TE KRIJGEN.

't Zou me niks verbazen. Toen ik mijn adres wilde wijzigen in Mijn NS kreeg ik een foutmelding. Een moderator heeft dit vervolgens voor me gedaan/laten doen en spontaan was ook opeens mijn telefoonnummer gewijzigd. Die hadden ze weer uit een ander (zakelijk) systeem gehaald, waar ik in stond, omdat ik in 2007 een keer voor m'n werk gereisd heb en dat blijkbaar gekoppeld stond.
Er klopt helemaal niks van die systemen bij NS.
Badge +3
Probleem is dat de NS twee (een oud en nieuw) systeem heeft.

Die communiceren niet zo goed met elkaar, dus kan het zomaar zijn dat je accountgegevens in die systemen van elkaar verschillen. Gevalletje 'computer says NO' dus.

Door je account in beide systemen te laten verwijderen (klantenservice nodig) zou je na korte tijd of in ieder geval de volgende dag gewoon een nieuwe account moeten kunnen aanmaken.

Dat speelt dus met name bij oudere accounts en ook bij consumenten/zakelijk zoals @mrfreeze al aangeeft. Handwerk dus laten doen... met wisselend resultaat maar uiteindelijk lukt het wel 😂

't Zou me niks verbazen. Toen ik mijn adres wilde wijzigen in Mijn NS kreeg ik een foutmelding. Een moderator heeft dit vervolgens voor me gedaan/laten doen en spontaan was ook opeens mijn telefoonnummer gewijzigd. Die hadden ze weer uit een ander (zakelijk) systeem gehaald, waar ik in stond, omdat ik in 2007 een keer voor m'n werk gereisd heb en dat blijkbaar gekoppeld stond.
Er klopt helemaal niks van die systemen bij NS.

Wellicht is het daardoor voldoende om ergens in de NAW- gegevens een betekenisloos "." (puntje) of een " " (spatie) in te voegen. Dan is "valsheid in geschrifte" daarmee wellicht voorkomen. Briljante oplossing !!!. Maarrrr, NS.... kom eens met openheid van zaken 1?!
Probleem is dat de NS twee (een oud en nieuw) systeem heeft.

Die communiceren niet zo goed met elkaar, dus kan het zomaar zijn dat je accountgegevens in die systemen van elkaar verschillen. Gevalletje 'computer says NO' dus.

Door je account in beide systemen te laten verwijderen (klantenservice nodig) zou je na korte tijd of in ieder geval de volgende dag gewoon een nieuwe account moeten kunnen aanmaken.

Ik hoop dan dat daarmee het oude probleem niet opnieuw begint....
Reputatie 7
Badge +3
In hoeverre het "valsheid in geschrifte" is, vraag ik me trouwens af. Ben je verplicht echte gegevens in te voeren voor zo'n account? En waar ligt die grens dan? Bij welke sites moet dat wel en waar hoeft dat niet? Ik heet in het echt namelijk geen mrfreeze (joh!), dus misschien ben ik wel strafbaar 😉 En bij Albert Heijn kennen ze me als Fred Flintstone, maar krijg toch netjes m'n korting.
Ik heb helaas geen reactie meer gehad van Suzufi. Soms helpt een verwijdering met dat er een nieuw account aan wordt gemaakt na 24 uur. In dit geval komen we er helaas niet achter. Suzufi mag natuurlijk wel alsnog contact opnemen, als dit alsnog opgelost moet worden. 🙂
Ik heb via een privébericht inmiddels contact gehad met Jhána.

Er waren 2 NS accounts geregistreerd met verschillende e-mailadressen echter kan er maar 1 account gekoppeld worden aan je klantnummer binnen ons systeem.In dit geval waren beide accounts aan hetzelfde klantnummer gekoppeld (hoe? geen idee...) waardoor het nieuwste account niet functioneerde. Dat account heb ik verwijderd. Het account dat Jhána al had (en goed gekoppeld is aan het klantnummer) blijft in gebruik. Via dat account kan Jhána, met een nieuwe OV-chipkaart, NS Flex afsluiten zonder dat zijn huidige abonnement (Voordeelurenabonnement) beëindigd zal worden. Sluit je op dezelfde kaart als waar je Voordeelurenabonnement op staat NS Flex af, dan zal je Voordeelurenabonnement automatisch worden beëindigd. Het is dus belangrijk dat, wanneer je je oude abonnement wilt behouden, je een nieuw abonnement afsluit op een nieuwe kaart. Je kan tijdens het bestellen van een nieuw abonnement ook gelijk een nieuwe OV-chipkaart aanvragen 🙂. Ik heb tot op heden nog niet van Jhána vernomen of het aanvragen van NS Flex met nieuwe OV-chipkaart inmiddels gelukt is. Daarover zie ik nog graag een berichtje tegemoet @Jhána aan de Maas 🙂
Het is mij tot nu toe onder de naam Jhána aan de Maas niet gelukt om te reageren, vermoedelijk omdat dat account verwijderd is.......🤔. Daar heb ik iets op gevonden. Ik reageer via het andere account met 'Jháná aan de Maes'. Creatieve oplossing.
Ik heb inmiddels een tweede persoonlijke OV-Chipkaart aangevraagd, waarvan ik komende week verwacht het nog onbekende nummer te kunnen koppelen op OV-Chipkaart.nl en weer later door het nummer op te voeren in het bestelmenu van de NS-site. Dit lijkt me momenteel
- IT-technisch- de snelste methode om een nieuw abonnement te bemachtigen. Ik ben benieuwd...
@Denice NS Kijk jij hier eventjes naar?
Dat zal inderdaad komen omdat een Mijn NS account gekoppeld is aan het forumaccount. Aangezien ik het nieuwste Mijn NS account heb verwijderd, waar ook het forumaccount aan gelinkt was, zal het inderdaad niet meer lukken om met dat account te reageren.

Ik hoop dat je je kaart snel in huis hebt zodat je het gewenste NS Flex product kan afsluiten Jháná 🙂

Reageer