adres invoeren buitenland ? | NS Community
beantwoord

adres invoeren buitenland ?

  • 5 November 2021
  • 15 reacties
  • 1089 Bekeken

Ik kan in mijn profiel geen buitenlands postnummer invoeren.

icon

Beste antwoord door bahnrider 5 November 2021, 20:13

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7

Dat klopt. Alleen Nederlandse adressen kunnen worden ingevoerd.

Dat vind ik dan niet logisch. Ik kan, vanuit het buitenland, een (internationaal) ticket kopen, dat ticket invoeren in de App. En ook een profiel aanmaken op de NS website. Maar NIET mijn profiel kompleet maken, en NIET mijn boekingen daar kontroleren.

Systeem is slecht gebouwd.

Reputatie 7

Dat vind ik dan niet logisch. Ik kan, vanuit het buitenland, een (internationaal) ticket kopen, dat ticket invoeren in de App. En ook een profiel aanmaken op de NS website. Maar NIET mijn profiel kompleet maken, en NIET mijn boekingen daar kontroleren.

Systeem is slecht gebouwd.

Nou sorry, ik vind dat wel een boude uitspraak.

Ik denk dat er geen enkel systeem in de wereld is dat alle adressen van de wereld kwijt kan. Kan alleen als je compleet vrije invoervelden gebruikt. Maar ik neem aan dat u familie in Nederland of Belgié heeft, misschien kunt u van hen het adres gebruiken??

Badge +3

Het klopt dat je voor een NS account (profiel) geen buitenlands adres kunt invullen.

Als het gaat om het kopen van een (internationaal) ticket, daar is helemaal geen postadres of NS account voor nodig.

Maar wel om de gegevens te bekijken, dan ’moet ik inloggen op mijn account’ staat duidelijk in de App.

En ja, aanmelden met een buitenlands adres lukt wel degelijk als de app / website slim gemaakt is.

Ik heb accounts bij de Deutsche Bahn, Lufthansa en Swiss Bahn. Allen met mijn Zweedse adres.

De NS heeft nog wat werk te doen. Geen ’boute uitspraak’ gewoon konstateren van feiten.

Reputatie 7
Badge +1

De (vermoedelijke) reden is dat het systeem vooral gebaseerd is op ABO-houders die ook dus zullen moeten betalen en wel geregeld en soms achteraf op krediet van al gedane reizen. Overigens worden ook buitenlandse TEL nrs niet geaccepteerd-als je NS ´service´ belt dan is de 1e vraag altijd naar je tel. nr en daarna als bevestiging naam/adres etc. En NS is als de dood en nog erger voor mogelijke wanbetalers. Incasso op buitenlands adres verloopt in de praktijk ook in EU uiterst moeizaam.

Net als jij heb ik zelf ook with no problems account by DB en CD/czech en OeBB. Overigens ook een paar maanden een duits ABO geregeld via DB en daarbij verliep de betaling ook steeds vlekkeloos.

Maar eerlijk gezegd is momenteel de status van de IT bij NS zo slecht dat dit daarbij nog maar een minor problem is. De raad die NS zelf geeft-als ze uiteindelijk reageren hier, is ´BELLEN´ (met vaak ook nog ´´even´ ervoor

👍

 

dank voor je heldere antwoord.

De wereld (EU in dit geval)  is er helaas nog lang niet klaar voor dat we moeiteloos internationaal trein reizen kunnen met bestellingen online 😉

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb in "Mijn NS” gewoon mijn Belgische adres staan, incl. de correcte postcode.

Ook mijn telefoonnummer is correct, behalve dan dat het alleen binnen België werkt :)

Badge +3

Ik heb in "Mijn NS” gewoon mijn Belgische adres staan, incl. de correcte postcode.

Ook mijn telefoonnummer is correct, behalve dan dat het alleen binnen België werkt :)

Oke, maar dan heb je geen NS abonnement, of wél maar nog nooit gewijzigd.

Probeer dat abonnement maar eens te wijzigen anders. Je wordt dan naar de webshop gestuurd en die slikt geen postcodes buiten NL (1234AB formaat).

Terug bij start/af… een NL adres graag dus vul maar in 3511ER huisnummer 100 (hoofdkantoor NS in Utrecht), zolang er geen post verstuurd hoeft te worden zoals een nieuwe ov-chipkaart.

Voor een telefoonnumer mag je alles van 10 cijfers kiezen, het mijne is 0100000000 overal.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb in "Mijn NS” gewoon mijn Belgische adres staan, incl. de correcte postcode.

Ook mijn telefoonnummer is correct, behalve dan dat het alleen binnen België werkt :)

Oke, maar dan heb je geen NS abonnement, of wél maar nog nooit gewijzigd.

Probeer dat abonnement maar eens te wijzigen anders. Je wordt dan naar de webshop gestuurd en die slikt geen postcodes buiten NL (zoals 1234AB).

Ik heb een NS-abonnement en ik ben in België al eens verhuisd en heb dat toen volgens mij zelf in Mijn NS aangepast (een jaar of 5 geleden).

Als ik de postcode probeer te veranderen, komt de melding: "Adres kan niet worden gevonden. Vul handmatig straatnaam en stad in.”

Badge +3

Een jaar of 5 geleden was het geen probleem, die adreswijziging!

Je kunt tegenwoordig kiezen uit Nederland of Nederland (drop down menu) :tired_face:

Nogmaals, een profiel/account is niet nodig voor een e-ticket, ook al zal de NS (international) app er om vragen.

Daar was onlangs ook een topic over, iemand installeerde de NS app en werd gevraagd om ov-chipkaart gegevens. Huh, die heb ik niet !?.. 

Dat kan je dus overslaan, voor e-tickets is dat niet nodig en voor NS International al helemaal niet, lijkt me.

Reputatie 7
Badge +1

Een jaar of 5 geleden was het geen probleem, die adreswijziging!

Je kunt tegenwoordig kiezen uit Nederland of Nederland (drop down menu) :tired_face:

Dat is een andere dropdown dan die ik zie. Ik heb een dropdown met zo'n beetje alle landen van de wereld. Misschien komt die pas te voorschijn als het formulier doorkrijgt (via de postcode?) dat het geen Nederlands adres is. Ik ga dat niet testen want ik wil niet het risico lopen dat ik daarna mijn correcte adres niet meer kan terugzetten...

Badge +3

Maar wel om de gegevens te bekijken, dan ’moet ik inloggen op mijn account’ staat duidelijk in de App.

Ik vind dat apart, is bij mijn weten nergens voor nodig. Wie het weet mag het zeggen…

Om welke gegevens gaat het (die men al dan niet nodig heeft)?

En als een NS account ‘handig’ is om iets (wat dan?) in te kunnen zien…

Wat kan je dan inzien dat je zonder account ook niet kunt inzien (je tickets in de app)?

Ik snap op zich wel dat NS (international) van alles van je wil weten, maar bij problemen is een ordernummer toch duidelijk? Waarom een adres, of geboortedatum zelfs?

Mocht een adres iets toevoegen, dan faciliteer dat ook (landkeuze Zweden en vul maar iets in, zoals @rvdborgt zegt)… Net zoals vroeger :tired_face:

Ik heb in "Mijn NS” gewoon mijn Belgische adres staan, incl. de correcte postcode.

Ook mijn telefoonnummer is correct, behalve dan dat het alleen binnen België werkt :)

Oke, maar dan heb je geen NS abonnement, of wél maar nog nooit gewijzigd.

Probeer dat abonnement maar eens te wijzigen anders. Je wordt dan naar de webshop gestuurd en die slikt geen postcodes buiten NL (1234AB formaat).

Terug bij start/af… een NL adres graag dus vul maar in 3511ER huisnummer 100 (hoofdkantoor NS in Utrecht), zolang er geen post verstuurd hoeft te worden zoals een nieuwe ov-chipkaart.

Voor een telefoonnumer mag je alles van 10 cijfers kiezen, het mijne is 0100000000 overal.

Ik heb ook een Belgisch adres op de site staan via klantenservice geregeld.

Badge +3

Ik heb ook een Belgisch adres op de site staan via klantenservice geregeld.

Dat is prima, maar als zodra je zelf iets wilt wijzigen aan je abonnement kom je uit in de Webshop, en die snapt het buitenlandse adres niet.

Wijzigingen moeten dus ook via de Klantenservice in dat geval.

Reageer