beantwoord

Afschrijving NS Flex Factuur

  • 2 januari 2019
  • 1 reactie
  • 358 Bekeken

Hoi!

Iedereen allereerst de beste wensen voor 2019!

Ik reis sinds 2maanden met NS Flex, dus krijg ik nu per maand een factuur. Rond de 27e is deze te downloaden vanaf MijnNS, de status in MijnNS is ook gelijk Betaald.
In de factuur zelf staat dat het bedrag rond de 31e van mijn rekening wordt geschreven, echter; het bedrag wordt pas rond de 2e van de volgende maand van mijn rekening geschreven..

Ik vraag mij dus af waarom;
  • Staat de status van de factuur in MijnNS al gelijk op 'Betaald'??
  • Wordt het bedrag later dan in de factuur aangegeven daadwerkelijk afgeschreven??
NB; deze situatie heeft niks te maken met de feestdagen; bij de factuur voor November was dit hetzelfde verhaal 😉
icon

Beste antwoord door Stijn NS 2 januari 2019, 14:00

Goedemiddag Marloes93. Van hetzelfde! :D

Ik ben geen specialist omtrent hoe betalingen precies worden verwerkt, maar ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met de manier waarop een incasso wordt uitgevoerd. Rond de 27e, wanneer jij de factuur terug kan vinden in je Mijn NS, voeren wij de incasso uit. Ik denk dat er op dat moment ook uitgegaan wordt van een succesvolle afschrijving, waardoor de factuur in je Mijn NS account de status 'betaald' krijgt. Wanneer de afschrijving mislukt of als het bedrag later eventueel wordt gestorneerd zal die status dan waarschijnlijk veranderen.

Wat betreft het verschil van de 31e en 2e van de volgende maand, die durf ik zo snel niet te verklaren. Misschien dat dit een vertraging is specifiek bij jouw bank?
Bekijk origineel

1 reactie

Goedemiddag Marloes93. Van hetzelfde! :D

Ik ben geen specialist omtrent hoe betalingen precies worden verwerkt, maar ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met de manier waarop een incasso wordt uitgevoerd. Rond de 27e, wanneer jij de factuur terug kan vinden in je Mijn NS, voeren wij de incasso uit. Ik denk dat er op dat moment ook uitgegaan wordt van een succesvolle afschrijving, waardoor de factuur in je Mijn NS account de status 'betaald' krijgt. Wanneer de afschrijving mislukt of als het bedrag later eventueel wordt gestorneerd zal die status dan waarschijnlijk veranderen.

Wat betreft het verschil van de 31e en 2e van de volgende maand, die durf ik zo snel niet te verklaren. Misschien dat dit een vertraging is specifiek bij jouw bank?

Reageer