beantwoord

Andere treinvervoerders niet meer getoond in reishistorie

Toon eerste bericht

90 reacties

Ik heb dit issue aangekaart en het in onduidelijk of op korte termijn een oplossing komt. Ik blijf op interne deuren kloppen en geef terugkoppeling wanneer ik nieuws heb.
Beste Klaas Jan,

Ik ben het ronduit beu dat deze kwestie van de reisinformatie nog niet is opgelost. De NS-klantenservice stuurt mij naar OV-chipkaart.nl en die organisatie naar de NS. Ik zie geen prijzen bij mijn reishistorie van mijn OV-chipkaart (met het trajectvrij-abonnement. Ik heb geen volledig beheer maar ben kaarthouder. Juist de mensen met een traject vrij die duizenden euro's per jaar betalen voor hun reis, zijn de dupe. De NS gedraagt zich als een monopolist waarbij de klant het nakijken heeft. Ik mis eind januari 2018 al twee en halve maand volledige reisinformatie van Arriva, Keolis, bij de NS en geen prijzen bij de OV-chipkaart. Ik wijt de problemen aan het abonnement dat ik jaren geleden heb afgesloten bij NS. Hierdoor en door de maatregelen van NS medio november heb ik geen reisinformatie meer van Arriva en Keolis op Mijn NS. Oh ja. Zowel de klanteninformatie van NSR en OV-chipkaart sturen je als klant steeds het bos in. Ik heb e.e.a. aangekaart bij het OV-loket (de OV ombudsman) in Amersfoort. Ik roep anderen met dit probleem dit ook te doen. Als de NS niet snel met een passende oplossing komt, dan zijn er nog wel andere middelen: de geschillencommissie Openbaar vervoer, het aanschrijven van kamerleden die OV in portefeuille hebben, de landelijke pers inschakelen, etc.

Wanneer komt er nu eens een oplossing. Zo moeilijk is dit toch voor de "vernieuwers van de NS-reisinformatie". Zij weten toch nog wel wat zij hebben gedaan.
Het laatste nieuws. OV-chipkaart verwijst naar de NS; zie onderstaand bericht dat ik vanmiddag 24 januari 2018, ontving. De fout ligt dus duidelijk bij de NS. Ik wil z.s.m. weer alle reisinformatie NS,Keolis, Breng, Arriva, met prijzen, bij mijn reisinformatie!!!!!

"Naar aanleiding van het e-mailverzoek dat we hebben ontvangen van OV-loket stuur ik u dit bericht. Dit gaat over het inzien van ritprijzen in uw account. Hieronder geef ik u mijn reactie.Zojuist heb ik u gebeld. Helaas heb ik u niet kunnen spreken. Vandaar mijn schriftelijke reactie aan u. U geeft aan geen ritprijzen in te kunnen zien in uw Mijn OV-chipkaart account. Ik begrijp dat u op uw OV-chip kaart met kaartnummer xxx gebruik maakt van een Traject Vrij Abonnement van vervoerder NS. Deze kaart is gekoppeld aan uw Mijn OV-chipkaart account. Omdat u met een traject vrij abonnement reist zult u deze ritten wel zien in uw account maar niet de ritprijzen hiervan. Dit komt doordat er geen saldo van uw kaart wordt afgeschreven. Met een traject vrij abonnement krijgt u of uw werkgever achteraf een factuur waarop de ritten plus ritprijzen zichtbaar zullen zijn.

Hetzelfde geldt voor uw Mijn NS-account. Maakt u ritten binnen uw traject zone dan zult u hiervan de ritgegevens kunnen zien maar niet de prijs hiervan. Dit omdat u achteraf de factuur ontvangt met daarop de rit en ritprijzen. Reist u buiten uw traject met uw kaart waarop het traject vrij abonnement op staat, dan zult u deze rit plus ritprijs wel kunnen zien in uw Mijn NS-account, maar niet in uw Mijn OV-chipkaart account.

U gaf ook aan in uw Mijn OV-chipkaart account het profiel niet te kunnen wijzigen van kaarthouder naar volledig beheer. Dit heb ik voor u nagevraagd en dit was vroeger van toepassing. de benaming kaarthouder heeft de benaming volledige beheer vervangen.

Helaas durf ik u niet te zeggen waarom dit niet meer zichtbaar is, als dat vroeger wel zo is geweest. Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met NS zakelijk op telefoonnummer 030 300 11 11.

Ik vertrouw erop de verwarring weg te hebben gehaald en het een en ander duidelijk te hebben gemaakt.

Indien u nog steeds problemen ervaart, dan hoor ik dat graag in een reactie op dit bericht. Onze excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop dat u hiermee voldoende informatie heeft. Heeft u nog aanvullende vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 0900-0980 (gebruikelijke belkosten).

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OV-chipkaart
Badge +3
Dat schiet lekker op zeg.

Natuurlijk kan je de reizen (en kosten) buiten je traject inzien maar dan ALLEEN voor NS, en dan staan ook nog al je privé reizen erbij in de factuur..

En als NS die reizen bij andere vervoerders (waarom dan?) niet kan tonen, ben je terug van de muur bij het kastje.

Wát is er dus vanaf november vorig jaar ineens zo anders geworden? De nieuwe Mijn NS website? Hou de oude dan ook even in de lucht, zoals ook de reisplanner v1 vs. v2 vroeger omdat men de oude veel handiger vond. :?
Reputatie 4
NS kan best de reizen van de andere vervoerders tonen hoor, dat lukt ze bij NS Flex namelijk wel gewoon, op de een of andere manier neemt NS echter de klanten met Traject Vrij nog steeds niet serieus.
Het privacy aargument is natuurlijk onzin. Als de na het aan jou mag tonen op je factuur mogen ze het ook tonen op mij na bij je reis historie.
Privacy wetgeving bepaald wat je mag opslaan, maar je mag altijd eenmaal opgeslagen gegevens tonen aan de persoon die het betreft. Anders wachten tot de nieuwe privacy wet AVG ingaat (28 mei 2018) en dan is de NS verplicht alle gegevens die ze over jou vastgelegd hebben te tonen.
De gegevens van andere vervoerders zullen voorlopig bij ons niet meer getoond worden. Reizigers die prijs stellen op alle ritinformatie dienen een account bij 'ov-chipkaart' aan te vragen.
Reputatie 4
De gegevens van andere vervoerders zullen voorlopig bij ons niet meer getoond worden. Reizigers die prijs stellen op alle ritinformatie dienen een account bij 'ov-chipkaart' aan te vragen.

Zolang ov-chipkaart de belangrijkste informatie, namelijk de prijs van de rit, niet krijgt van jullie heb je daar als reiziger natuurlijk helemaal niets aan.
Waarom tonen jullie deze broodnodige informatie wel bij NS Flex maar kunnen de mensen met Traject Vrij hiernaar fluiten? Neem je klanten nu eens serieus, de tarieven zijn er hoog genoeg voor.
Je hebt zeker een punt. Ik heb samen met collega's dit intern aangekaart, maar heb teruggekoppeld gekregen dat dit niet gaat veranderen 😞
Reputatie 4
En wat is de reden die ze geven? Want als ze echt hebben gezegd dat de reiziger maar naar ov-chipkaart moet voor de ontbrekende informatie dan kun je ze wellicht even wijzen op de onnozelheid van die uitspraak?

Verder is er bij mijn weten ook nog geen reactie gekomen op de punten die kamcon noemt in reactie 20.
Badge +3
Ik vind vooral reactie #4 tekenend...

Het is al vrij lang {hoe lang dan :?} zo dat reizen bij andere vervoerders niet worden weergegeven in de reishistorie van je Mijn NS. Wij kunnen die ook niet inzien.

Dus NS kan ze niet (meer) inzien (en dus ook niet tonen) maar wél factureren :? Knap!

Maar kleine moeite lijkt me om je uiteindelijke factuur dan behalve als PDF ook even in Excel (CSV) formaat aan te leveren, want dan kan je tenminste nog zelf je privé reizen er uit slopen. Is wel extra werk nog, maar scheelt een boel met de huidige situatie.
Reputatie 4
Ik hoop dat NS op een inhoudelijker manier wil reageren richting het OV-loket dan dat men tot nu toe hier doet (en dat het OV-loket zich niet laat afschepen met de feitelijk onjuiste reacties waarmee NS het meestal in eerste instantie probeert).
Ik ben benieuwd wat er uit voortvloeit. Ik kan enkel hier melden wat ik van hogerhand toegespeeld krijg.
Ik loop hier nu ook tegen aan. Waar kan ik contact leggen met de afdeling die hier over gaat als de klantenservice hierin niet kan helpen?
Beste Klaas-Jan, waarom stuur je ons van het kastje naar de muur? Waarom hebben mensen met een trajectvrij abonnement geen recht op volledige reisinformatie, hetzij bij OV-chipkaart of op mijn NS. Bij beide instanties is de reisinformatie onvolledig. Zo kan ik niets declaren volgens de belastingrichtlijnen. Je moet je schamen voor de heren en dames van NS:@ Ik bekijk met het OV-LOKET EN/OF ROVER IN AMERSFOORT - zij behartigen wel de belangen van de reizigers - wat te doen. In ieder geval is het laatste woord hierover niet gezegd. Wie het hier mee is kan zich wenden tot het OV-loket of Rover in Amersfoort. Dan kunnen we gezamenlijk actie voeren. Voor alle duidelijkheid, ik ben kaderlid van de vereniging Rover, heb een trajectvrij abonnement bij NS om op mijn werk te komen en laat mij niet kisten als jurist.
Reputatie 4
Badge
Het is al weer een tijdje gelden dat ik met een andere vervoerder heb gereisd, maar binnen 2 weken is dat waarschijnlijk het geval. Ik wil eerst wachten op een case bij mijzelf, voordat ik dit b.v. naar het ov-loket ga doorsturen.
Klantvriendelijkheid bij de NS. Kennelijk niet als het houders zijn van traject vrij abonnemenen. Kom op zeg! Verder blokkeert de NS ook reisinformatie bij OVchipkaart In die reisinformatie staan geen prijzen bij de gemaakte ritten. Dit is ook zo bepaald door de NS. Hier is toch duidelijk sprake van een fout in de software??? KAN DE MODERATOR klaas jan NS AANGEVEN WAAR IK BINNEN DE NSR MIJN GRIEVEN KWIJY KAN? ( EN DAN BEDOEL IK NIET DE KLANTENSERVICE).
Ook ik hoor graag nog met wie ik hier binnen de NS contact kan opnemen. Ik snap de je als moderator weinig meer kan beteken maar geen dan ons de contactgegevens van de persoon die er wel over gaat.
Ik ga jullie reacties bundelen en intern terugsturen. Als ik terugkoppeling krijg dan lezen jullie dat.
Beste Klaas-Jan, heb je al informatie hoe wij de benodigde prijs informatie kunnen in zien? Of bij wie we binnen de NS hiervoor moeten zijn als de klantenservice dit niet kan aangeven/oplossen?
Nee, nog niet helaas. Ik ben bezig om andere paden te bewandelen zodat er schot in de zaak komt. I'm on it.
Beste Klaas-Jan, waarom stuur je ons van het kastje naar de muur? Waarom hebben mensen met een trajectvrij abonnement geen recht op volledige reisinformatie, hetzij bij OV-chipkaart of op mijn NS. Bij beide instanties is de reisinformatie onvolledig. Zo kan ik niets declaren volgens de belastingrichtlijnen. Je moet je schamen voor de heren en dames van NS:@ Ik bekijk met het OV-LOKET EN/OF ROVER IN AMERSFOORT - zij behartigen wel de belangen van de reizigers - wat te doen. In ieder geval is het laatste woord hierover niet gezegd. Wie het hier mee is kan zich wenden tot het OV-loket of Rover in Amersfoort. Dan kunnen we gezamenlijk actie voeren. Voor alle duidelijkheid, ik ben kaderlid van de vereniging Rover, heb een trajectvrij abonnement bij NS om op mijn werk te komen en laat mij niet kisten als jurist.
Beste Kees, dit vind ik wel interessant, ik zat ook te denken om naar een andere instantie te stappen zoals Rover. Is daar een contactpersoon bij wie ik me kan melden, en die op de hoogte is van deze kwestie? Het lijkt me inderdaad wel handig om gezamenlijk op te trekken.
Ik ben hier nog steeds mee bezig, maar heb geen enkele prognose wanneer ik weer met een terugkoppeling kan komen.
Reputatie 4
Inmiddels een reactie ontvangen van het OV Loket, NS kiest er bewust voor om haar reizigers deze cruciale informatie te onthouden en vertikt het om met een oplossing te komen.
Ik weet even niet zo goed hoe ik hier op moet reageren. Ik ben in ieder geval met diverse collega's in gesprek over dit 'issue' en hoop dat ik op een oplossing kan aansturen. Mijn welgemeende excuses, ook al koop je daar niets voor.

Reageer