beantwoord

Andere treinvervoerders niet meer getoond in reishistorie



Toon eerste bericht

100 reacties

Het privacy aargument is natuurlijk onzin. Als de na het aan jou mag tonen op je factuur mogen ze het ook tonen op mij na bij je reis historie.
Privacy wetgeving bepaald wat je mag opslaan, maar je mag altijd eenmaal opgeslagen gegevens tonen aan de persoon die het betreft. Anders wachten tot de nieuwe privacy wet AVG ingaat (28 mei 2018) en dan is de NS verplicht alle gegevens die ze over jou vastgelegd hebben te tonen.
De gegevens van andere vervoerders zullen voorlopig bij ons niet meer getoond worden. Reizigers die prijs stellen op alle ritinformatie dienen een account bij 'ov-chipkaart' aan te vragen.
Reputatie 4
De gegevens van andere vervoerders zullen voorlopig bij ons niet meer getoond worden. Reizigers die prijs stellen op alle ritinformatie dienen een account bij 'ov-chipkaart' aan te vragen.

Zolang ov-chipkaart de belangrijkste informatie, namelijk de prijs van de rit, niet krijgt van jullie heb je daar als reiziger natuurlijk helemaal niets aan.
Waarom tonen jullie deze broodnodige informatie wel bij NS Flex maar kunnen de mensen met Traject Vrij hiernaar fluiten? Neem je klanten nu eens serieus, de tarieven zijn er hoog genoeg voor.
Je hebt zeker een punt. Ik heb samen met collega's dit intern aangekaart, maar heb teruggekoppeld gekregen dat dit niet gaat veranderen 😞
Reputatie 4
En wat is de reden die ze geven? Want als ze echt hebben gezegd dat de reiziger maar naar ov-chipkaart moet voor de ontbrekende informatie dan kun je ze wellicht even wijzen op de onnozelheid van die uitspraak?

Verder is er bij mijn weten ook nog geen reactie gekomen op de punten die kamcon noemt in reactie 20.
Badge +3
Ik vind vooral reactie #4 tekenend...

Het is al vrij lang {hoe lang dan :?} zo dat reizen bij andere vervoerders niet worden weergegeven in de reishistorie van je Mijn NS. Wij kunnen die ook niet inzien.

Dus NS kan ze niet (meer) inzien (en dus ook niet tonen) maar wél factureren :? Knap!

Maar kleine moeite lijkt me om je uiteindelijke factuur dan behalve als PDF ook even in Excel (CSV) formaat aan te leveren, want dan kan je tenminste nog zelf je privé reizen er uit slopen. Is wel extra werk nog, maar scheelt een boel met de huidige situatie.
Reputatie 4
Ik hoop dat NS op een inhoudelijker manier wil reageren richting het OV-loket dan dat men tot nu toe hier doet (en dat het OV-loket zich niet laat afschepen met de feitelijk onjuiste reacties waarmee NS het meestal in eerste instantie probeert).
Ik ben benieuwd wat er uit voortvloeit. Ik kan enkel hier melden wat ik van hogerhand toegespeeld krijg.
Beste Klaas-Jan, waarom stuur je ons van het kastje naar de muur? Waarom hebben mensen met een trajectvrij abonnement geen recht op volledige reisinformatie, hetzij bij OV-chipkaart of op mijn NS. Bij beide instanties is de reisinformatie onvolledig. Zo kan ik niets declaren volgens de belastingrichtlijnen. Je moet je schamen voor de heren en dames van NS:@ Ik bekijk met het OV-LOKET EN/OF ROVER IN AMERSFOORT - zij behartigen wel de belangen van de reizigers - wat te doen. In ieder geval is het laatste woord hierover niet gezegd. Wie het hier mee is kan zich wenden tot het OV-loket of Rover in Amersfoort. Dan kunnen we gezamenlijk actie voeren. Voor alle duidelijkheid, ik ben kaderlid van de vereniging Rover, heb een trajectvrij abonnement bij NS om op mijn werk te komen en laat mij niet kisten als jurist.
Reputatie 4
Badge
Het is al weer een tijdje gelden dat ik met een andere vervoerder heb gereisd, maar binnen 2 weken is dat waarschijnlijk het geval. Ik wil eerst wachten op een case bij mijzelf, voordat ik dit b.v. naar het ov-loket ga doorsturen.
Klantvriendelijkheid bij de NS. Kennelijk niet als het houders zijn van traject vrij abonnemenen. Kom op zeg! Verder blokkeert de NS ook reisinformatie bij OVchipkaart In die reisinformatie staan geen prijzen bij de gemaakte ritten. Dit is ook zo bepaald door de NS. Hier is toch duidelijk sprake van een fout in de software??? KAN DE MODERATOR klaas jan NS AANGEVEN WAAR IK BINNEN DE NSR MIJN GRIEVEN KWIJY KAN? ( EN DAN BEDOEL IK NIET DE KLANTENSERVICE).
Ook ik hoor graag nog met wie ik hier binnen de NS contact kan opnemen. Ik snap de je als moderator weinig meer kan beteken maar geen dan ons de contactgegevens van de persoon die er wel over gaat.
Ik ga jullie reacties bundelen en intern terugsturen. Als ik terugkoppeling krijg dan lezen jullie dat.
Beste Klaas-Jan, heb je al informatie hoe wij de benodigde prijs informatie kunnen in zien? Of bij wie we binnen de NS hiervoor moeten zijn als de klantenservice dit niet kan aangeven/oplossen?
Nee, nog niet helaas. Ik ben bezig om andere paden te bewandelen zodat er schot in de zaak komt. I'm on it.
Beste Klaas-Jan, waarom stuur je ons van het kastje naar de muur? Waarom hebben mensen met een trajectvrij abonnement geen recht op volledige reisinformatie, hetzij bij OV-chipkaart of op mijn NS. Bij beide instanties is de reisinformatie onvolledig. Zo kan ik niets declaren volgens de belastingrichtlijnen. Je moet je schamen voor de heren en dames van NS:@ Ik bekijk met het OV-LOKET EN/OF ROVER IN AMERSFOORT - zij behartigen wel de belangen van de reizigers - wat te doen. In ieder geval is het laatste woord hierover niet gezegd. Wie het hier mee is kan zich wenden tot het OV-loket of Rover in Amersfoort. Dan kunnen we gezamenlijk actie voeren. Voor alle duidelijkheid, ik ben kaderlid van de vereniging Rover, heb een trajectvrij abonnement bij NS om op mijn werk te komen en laat mij niet kisten als jurist.
Beste Kees, dit vind ik wel interessant, ik zat ook te denken om naar een andere instantie te stappen zoals Rover. Is daar een contactpersoon bij wie ik me kan melden, en die op de hoogte is van deze kwestie? Het lijkt me inderdaad wel handig om gezamenlijk op te trekken.
Ik ben hier nog steeds mee bezig, maar heb geen enkele prognose wanneer ik weer met een terugkoppeling kan komen.
Reputatie 4
Inmiddels een reactie ontvangen van het OV Loket, NS kiest er bewust voor om haar reizigers deze cruciale informatie te onthouden en vertikt het om met een oplossing te komen.
Ik weet even niet zo goed hoe ik hier op moet reageren. Ik ben in ieder geval met diverse collega's in gesprek over dit 'issue' en hoop dat ik op een oplossing kan aansturen. Mijn welgemeende excuses, ook al koop je daar niets voor.
Reputatie 4
Ik hoop natuurlijk van harte dat de verantwoordelijke mensen zich richting jou coöperatiever opstellen dan richting hun klanten en het OV-loket, maar mijn verwachtingen zijn tot het nulpunt gereduceerd. Gelukkig komt de datum van de inwerkingtreding van de AVG met rasse schreden dichterbij zodat we binnenkort een juridische basis hebben om inzage te krijgen in de gegevens die NS van ons registreert maar desondanks niet met ons wil delen.
Ik heb mijn uiterste best gedaan dit onderwerp zo goed mogelijk te laten landen binnen de organisatie. Het is ook daadwerkelijk geëscaleerd en er zijn collega's mee bezig. Ik kan alleen geen termijn geven. Ik houd het voor jullie in de gaten.
Nou ik wacht al bijna vijf maanden op volledige reisinformatie van NS en m.n. Arriva (in- en uitcheckdata en de prijzen van de gemaakte treinreizen). Of moet ik mij wenden tot Rogier van Boxtel om schot in dit dossier te verkrijgen? Om geen problemen te krijgen koop ik nu maar dagkaarten uit de winkel van NS. Veel organisaties vragen je om je gemaakte kosten via overzichten van OV-chipkaart en Mijn NS te downloaden. Als je zoals ik altijd met Arriva - ik woon in Ommen dat Arriva keurig met de trein bedient - moet reizen om plaats te nemen in een trein van NS, mis je dus de nodige gemaakte kosten.

In ieder geval houd ik de NS in de gaten!
Reputatie 4
Badge
@Klaas-Jan NS

Is er al duidelijkheid of de reizen bij andere trein vervoerders in de toekomst weer getoond gaan worden in mijn NS (behalve dan op de factuur)?
Ik heb Klaas-Jan gevraagd of hij sinds zijn laatste reactie nog iets van nieuws heeft ontvangen. Hopelijk kan hij of ik hier snel meer over zeggen.
Badge +3
Kan een andere moderator, gezien de afwezigheid van Klaas-Jan, dit oppakken?

Reageer