beantwoord

Andere treinvervoerders niet meer getoond in reishistorie

  • 22 december 2017
  • 91 reacties
  • 2648 Bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

Update: Ook deze week heb ik nog geen nieuws. Ik weet dat er wel nog steeds gewerkt wordt aan een oplossing, helaas is die echter verre van makkelijk.
Update: Ik begin op een plaat met een kras erin te lijken. Nog geen verder nieuws. Ik heb wederom een reminder gestuurd.
Update: Ik had graag beter nieuws willen geven, maar helaas is het allemaal stukken lastiger dan wat er oorspronkelijk was verwacht om het probleem op te lossen. Er is geen makkelijke eenzijdige oplossing dus moeten er keuzes gemaakt worden in hoe het verder opgepakt wordt. Voordat deze keuze gemaakt kan worden zijn er meerdere onderdelen die nog onderzocht moeten worden voordat alles helder is. De huidige verwachting is dat deze onderzoeken zeker nog een aantal weken in beslag zullen nemen.

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!
Update: Zoals ik vorige week al aangaf was de verwachting dat er zeker nog een aantal weken nodig was voor ik meer kon aangeven. Dat blijkt ook het geval te zijn, gezien ik deze week helaas nog geen nieuws heb.
Update: Zoals ik in mijn eerdere berichten heb aangegeven hebben we meerdere richtingen onderzocht om tot een juiste oplossing te komen. De mogelijk oplossingsrichtingen die we tot nu toe voor ogen hadden zijn beoordeeld en we zijn afgelopen week helaas tot de conclusie gekomen dat geen van die richtingen een goede oplossing biedt voor dit probleem. Dit heeft meerdere oorzaken: te complex, teveel werk en niet toekomstgericht.

Nu laten we het daarbij natuurlijk niet zitten en zijn momenteel alternatieve richtingen aan het onderzoeken. Ten behoeve van dat onderzoek zou het ons enorm helpen om een aantal voorbeelden te verzamelen waar dit probleem speelt.

Bij deze dus het volgende verzoek:
Maak jij gebruik van een Traject Vrij abonnement, reis je daarmee ook bij andere vervoerders en kun jij de transacties van deze reizen niet zien in je Mijn NS reishistorie?

Zo ja, dan zou het ons enorm helpen als je mij een privébericht kan sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres. Vermeld daarbij ook de naam van dit topic als referentie.
Het probleem komt toch altijd voor? Niemand van de NS op het idee gekomen om het zelf even uit te proberen om het als test casus te gebruiken???
Reputatie 4
Badge
Op dit moment gebruik ik mijn traject vrij alleen voor woon-werk verkeer en probeer andere reizen zoveel mogelijk te vermijden. Dit is om factuur makkelijk bij mijn werkgever kan declareren, zonder dat privé reizen erop staan. Ik heb dus helaas geen recente reizen met een andere vervoerder. Zodra ik er toch één maak zal ik me aanmelden.

Mochten jullie toch iets voor traject vrij willen doen, zou ik graag de mogelijkheid hebben om alleen declaratie document (pdf) te kunnen maken van het maandbedrag. Dan kan ik het namelijk declareren bij mijn werkgever zonder dat er privé reizen op staan.
Het probleem komt toch altijd voor? Niemand van de NS op het idee gekomen om het zelf even uit te proberen om het als test casus te gebruiken???
Ik heb dit ook voorgesteld, maar ik weet niet in hoeverre dit kan en mag. Het probleem zou inderdaad altijd moeten voorkomen, maar de situatie die het veroorzaakt is volgens mij niet heel erg veelvoorkomend.

Helaas heb ik voor deze week ook nog geen verdere update.

Het probleem komt toch altijd voor? Niemand van de NS op het idee gekomen om het zelf even uit te proberen om het als test casus te gebruiken???Ik heb dit ook voorgesteld, maar ik weet niet in hoeverre dit kan en mag.


Bestel Traject Vrij en ga ermee reizen bij verschillende vervoerders.
Waarom zou dat niet kunnen of mogen?


Het probleem komt toch altijd voor? Niemand van de NS op het idee gekomen om het zelf even uit te proberen om het als test casus te gebruiken???Ik heb dit ook voorgesteld, maar ik weet niet in hoeverre dit kan en mag.
Bestel Traject Vrij en ga ermee reizen bij verschillende vervoerders.
Waarom zou dat niet kunnen of mogen?

Dit inderdaad. Ik kan echt geen reden verzinnen dat dit niet zou mogen.... En volgens mij komt het best veel voor maar omdat de NS standaard antwoorden geeft in de trant van dat het niet mag vanwege privacy (zoals ook in het begin van deze casus) stoppen mensen met vragen.

Dit is gewoon een software probleem dat de NS gewoon in een testomgeving moet kunnen naspelen. Aangeven dat dit niet kan, mag geeft alleen maar het onvermogen van de it afdeling aan. Maar ach waarom iets oplossen als je het probleem ook kan bagitaliseren.
Ik weet er het fijne niet van dus ik kan ook niet zeggen of het wel of niet mogelijk is en waarom dat dan zo is. Mij is gevraagd om voorbeelden, die ik hier probeer te vergaren. Ik heb de suggestie om het intern te proberen doorgegeven, meer kan ik niet doen.
Om hier nog even op terug te komen, er was dus al intern gevraagd om voorbeelden. Die zijn er echter nog niet gekomen. Het verzoek aan mij om voorbeelden te leveren was dus puur om verschillende kanalen te hebben via welke we voorbeelden konden krijgen.
Update: Zonder voorbeelden zijn mijn collega's helaas nog niet verder gekomen dus ik heb ook niets verder om aan te geven. Ik heb nog gesuggereerd om zelf een voorbeeld te creëren door iemand met een 'test'-abonnement op pad te sturen, maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen.
Update: Ik heb een reactie gekregen op mijn suggestie, dit is inderdaad wat we nu gaan uitvoeren, we gaan zelf een voorbeeld creëren. Zodra ik meer informatie heb over de voortgang daarvan zal ik dat hier plaatsen.
Update: Deze week nog geen nieuws.
Update: We hebben intern een aantal voorbeelden kunnen vinden en creëren, waardoor we de oplossing die we recent voor ogen hadden hebben kunnen testen. Helaas is hieruit gebleken dat deze richting niet haalbaar is. Dit wil echter niet zeggen dat er geen oplossing meer gaat komen. Er zit namelijk ook een overkoepelende systeemtechnische wijziging aan te komen, die invloed heeft op het weergeven van reistransacties in Mijn NS en het weergeven van de transacties zou moeten oplossen. De huidige prognose van deze wijziging is momenteel oktober dit jaar, maar dit is vooralsnog wel onder voorbehoud.

Ik kan me voorstellen dat jullie graag sneller een oplossing willen zien, zeker omdat dit probleem al anderhalf jaar speelt. We hebben er echter nu voor gekozen om te wachten op bovenstaande wijziging, gezien we anders veel tijd en moeite zouden stoppen in het zoeken naar een andere oplossing, terwijl er in wezen al een in de maak is. Ik hoop dat jullie dit kunnen begrijpen.

Voor nu zal dit dus de laatste update zijn die ik in dit topic geef, gezien er tot oktober ook weinig nieuws te melden zal zijn. Ik zal het topic wel in de gaten blijven houden en eventueel nieuws vermelden mocht ik dat krijgen.

Reageer