Ik wil graag een Flex abonnement maar krijg deze error zodra ik wil gaan betalen: “Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om te betalen. Probeer het later nog een keer”. Dit is gerelateerd aan: https://community.ns.nl/abonnementen-2/bestelling-abonnement-foutmelding-61541
Na uren contact via de telefoon en chat is het eindelijk opgelost; ik heb een OV fiets abonnement moeten afsluiten en een medewerker heeft voor mij Flex Dal aangezet. Fijn!
Nu is het probleem nog niet echt verholpen. Als ik namelijk later dit jaar een ander Flex abonnement wil, gaat dit niet aangezien ik nog steeds de fout melding krijg. Ook kan ik mijn ns gegevens niet inzien, ik krijg namelijk een leeg scherm. Als ik de browser console open zie ik dat deze request fout gaat:
https://wsapis001.ns.nl/omni-customer-api/klant/V1/ 404 OK
Response: {"errorCode":"RESOURCE_NOT_FOUND","errorDescription":"Backend can't find a customer matching nsr number [Geen zakenpartner gevonden voor NSR nummer #########]"}
Kan iemand mij helpen en mijn account ‘rechtzetten’?
Beste antwoord door Stijn NS
Update: Ik ben in contact met Culke via een privéconversatie. Er is inderdaad iets mis met de koppeling tussen het Mijn NS account en de klantregistratie. Ik heb een verzoek gestuurd naar onze IT-afdeling om dit op te lossen.
Voor de meelezers: Bij Mijn NS account problemen is het verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice. We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').