beantwoord

Backend can't find a customer matching nsr number

• 17 augustus 2020
  • 3 reacties
  • 136 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik wil graag een Flex abonnement maar krijg deze error zodra ik wil gaan betalen: “Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om te betalen. Probeer het later nog een keer”. Dit is gerelateerd aan: https://community.ns.nl/abonnementen-2/bestelling-abonnement-foutmelding-61541

Na uren contact via de telefoon en chat is het eindelijk opgelost; ik heb een OV fiets abonnement moeten afsluiten en een medewerker heeft voor mij Flex Dal aangezet. Fijn!

Nu is het probleem nog niet echt verholpen. Als ik namelijk later dit jaar een ander Flex abonnement wil, gaat dit niet aangezien ik nog steeds de fout melding krijg. Ook kan ik mijn ns gegevens niet inzien, ik krijg namelijk een leeg scherm. Als ik de browser console open zie ik dat deze request fout gaat:

https://wsapis001.ns.nl/omni-customer-api/klant/V1/ 404 OK

Response: {"errorCode":"RESOURCE_NOT_FOUND","errorDescription":"Backend can't find a customer matching nsr number [Geen zakenpartner gevonden voor NSR nummer #########]"}

Kan iemand mij helpen en mijn account ‘rechtzetten’?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 augustus 2020, 12:03

Update: Ik ben in contact met Culke via een privéconversatie. Er is inderdaad iets mis met de koppeling tussen het Mijn NS account en de klantregistratie. Ik heb een verzoek gestuurd naar onze IT-afdeling om dit op te lossen.

Voor de meelezers: Bij Mijn NS account problemen is het verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice. We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag Culke en welkom bij de NS Community!

Vervelend om te lezen dat je nog steeds problemen ervaart met je NS Flex abonnement. Gebaseerd op de fout die je nu beschrijft heb ik het vermoeden dat er (alsnog?) iets mis is met een koppeling tussen je Mijn NS account en de klantregistratie waar het abonnement actief is. Dit had eigenlijk ook opgelost moeten worden tijdens je eerdere contact, of er is iets bijgekomen wat destijds nog niet speelde. :/

Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres? Dan kijk ik even mee wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb net Flex Dal opgehaald op het station dus ik denk dat dat wel gewoon goed is gegaan? Helaas heb ik vandaag vaak gehoord dat ik een andere browser moest proberen of later nog een keer. Ik heb je een PM gestuurd met mijn gegevens.

Update: Ik ben in contact met Culke via een privéconversatie. Er is inderdaad iets mis met de koppeling tussen het Mijn NS account en de klantregistratie. Ik heb een verzoek gestuurd naar onze IT-afdeling om dit op te lossen.

Voor de meelezers: Bij Mijn NS account problemen is het verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice. We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Reageer