beantwoord

Bankrekeningnummer wijzigen in mijn ns

• 5 november 2017
  • 14 reacties
  • 5681 Bekeken

Op de site staat onderstaande bericht maar kan het in mijn ns niet vinden.
Welke persoonlijke gegevens kunt u wijzigen?
Met een NS-account kunt u persoonlijke gegevens wijzigen. Reizigers met een OV-chipkaart kunnen inloggen in Mijn NS. Contactpersonen voor NS Zakelijk en NS-Business Cardhouders kunnen inloggen in Mijn NS Zakelijk.

Adresgegevens (alleen het huisadres, niet het eventuele bedrijfsadres)
Telefoonnummer
E-mailadres
Bankrekeningnummer
Wachtwoord voor uw account

Wie weet de weg?
icon

Beste antwoord door Tochjo 5 november 2017, 10:34

Als u het nummer wilt wijzigen van de rekening waar NS de abonnementskosten van incasseert, dan gaat u in Mijn NS naar Producten. Vervolgens drukt u bij uw abonnement op de blauwe knop Aanpassen of uitbreiden. Vervolgens vindt u een link Wijzigen achter uw rekeningnummer.

Behalve in Mijn NS kunt u het rekeningnummer ook wijzigen via de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Voor de volledigheid: het rekeningnummer dat gebruikt wordt voor automatisch opladen van het saldo op uw OV-chipkaart kunt u niet wijzigen via Mijn NS. Dat moet via Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl.
Bekijk origineel

14 reacties

Badge +3
Als u het nummer wilt wijzigen van de rekening waar NS de abonnementskosten van incasseert, dan gaat u in Mijn NS naar Producten. Vervolgens drukt u bij uw abonnement op de blauwe knop Aanpassen of uitbreiden. Vervolgens vindt u een link Wijzigen achter uw rekeningnummer.

Behalve in Mijn NS kunt u het rekeningnummer ook wijzigen via de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Voor de volledigheid: het rekeningnummer dat gebruikt wordt voor automatisch opladen van het saldo op uw OV-chipkaart kunt u niet wijzigen via Mijn NS. Dat moet via Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl.
Tot en met de knop uitbreiden wijzigen klopt alles maar daarna krijg ik niet her rekeningnummer te zien.
Ik durf niet te zeggen wat er in dat geval mis gaat Simon7. Je kunt het beste even contact op nemen met onze Klantenservice via de kanalen die Tochjo hierboven adviseert.
Is het inmiddels gelukt Simon? We lezen het graag!
Er staat bij de FAQ op ns.nl nog steeds dat je bij je Persoonlijke gegevens je bankrekening kunt aanpassen.
Zouden de NS dit kunnen aanpassen zodat als je "bankrekeningnummer" zoekt je bij Producten uitkomt?
Bij Producten heb ik al lang mijn nieuwe bankrekeningnummer ingevuld.
Toch krijg nog steeds aanmaningen omdat NS het bedrag van OV-fietsgebruik van mijn oude bankrekening probeert te incasseren.
Wij hebben geprobeerd het verschuldigde bedrag te incasseren van bankrekeningnummer (IBAN) NL.. ten name van Hr D.... Mochten deze gegevens niet meer kloppen dan kunt u deze wijzigen via Mijn NS of via NS Klantenservice.

Wat gaat er mis ?
Hallo Daan uit Rotterdam, ik ga eens informeren wat hierin de mogelijkheden zijn. Heb je een link naar de betreffende pagina? Dan kan ik die toevoegen.

Vervelend dat het met de afschrijving nog niet helemaal goed gaat. Hiervoor wil ik je adviseren even contact op te nemen met onze Klantenservice. Dat kan telefonisch via 030 - 751 51 55, maar ook via Facebook of Twitter.
Hallo Daan uit Rotterdam, ik ga eens informeren wat hierin de mogelijkheden zijn. Heb je een link naar de betreffende pagina? Dan kan ik die toevoegen.

Vervelend dat het met de afschrijving nog niet helemaal goed gaat. Hiervoor wil ik je adviseren even contact op te nemen met onze Klantenservice. Dat kan telefonisch via 030 - 751 51 55, maar ook via Facebook of Twitter.

https://www.ns.nl/zoeken/search?q=bankrekeningnummer
Ah nu begrijp ik waar je op doelt. Ik ga het aankaarten Daan, bedankt voor de link.
Update: Ik ben nog voor je bezig Daan uit Rotterdam. Is het inmiddels gelukt met de afschrijving?
Update: Ik ben nog voor je bezig Daan uit Rotterdam. Is het inmiddels gelukt met de afschrijving?
Volgens je collega op Facebook is het nu gecorrigeerd en zou het volgende bedrag al van mijn nieuwe rekening moeten worden geincasseerd.
Oke dat is fijn om te lezen. Mijn collega's gaan kijken naar de mogelijkheden om of de zoekresultaten aan te passen of op de pagina zelf dit duidelijker weer te geven. Ik weet niet op welke termijn dit zal gebeuren, maar het is in ieder geval onder de aandacht.
Dit thema is 8 maanden oud. Mijn vraag een week oud. Ik dacht dat je nieuws had Miriam. Maar de FAQ is nog niet aangepast.
Badge +3
Ik zou van 'bankrekening' dan 'IBAN rekeningnummer' maken, dan is het voor mensen die gaan zoeken nog makkelijker te vinden, want heb je meteen twee zoektermen die resultaten geven.

Reageer