Beta versie Reizen en Transacties heeft nog onbegrijpelijke fouten.


Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 14777 reacties
Kijk eens naar deze afdruk. Het is bèta, maar toch.






De reisklasse is ook niet vermeld.

13 reacties

Reputatie 7
Klasse staat toch rechtsbovenin?
Reputatie 7
Badge +4
Slidestops, je hebt gelijk, de klas wordt wel vermeld. Zonder leesbril gaat het niet meer, wel erg eigenlijk 😉. Echter ik reis in de spits.....(?)

Reisduur 1 minuut. En dan?

Het nieuwe overzicht is wel een grote verbetering.


Reputatie 7
Om 18.56, das knap, raar haha!
Reputatie 7
Badge +4
Ach, het heeft me geen geld gekost verder maar er is nog iets mis met de vermeldingen. Dat bevreemdt me.

Ik had gedacht dat jij dat meteen zou zien, maar goed je ziet het, lol.
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk toch dat de jongens dit in een lollige bui hebben gemaakt:

Reputatie 7
Badge +3
Spontaan reisduur 0 minuten, van X naar X haha.. en Vol (nul)tarief zelfs!

Op zich klopt het wel.. (passage door station)?

Wat mist er eigenlijk? Ook in de spits mag je in en uit op zelfde station binnen 60 minuten, toch?
Reputatie 7
Badge +4
Het ging me om de term spontaan, het was inderdaad even uit- en inchecken om langs een winkeltje in Zuid te gaan. Nultarief klopt natuurlijk. Ik denk dat de programmeurs een grapje hebben gemaakt, want 'Spontaan' kan hierin haast geen betekenis hebben.

De aanduiding Spits klopt in meerdere gevallen niet. Ik heb de indruk dat de jongens zich vergist hebben in de daluren, die beginnen om 18.25 en het lijkt of ze een uur later aanhouden.
Reputatie 7
Badge
Bij mij klopt dat Dal of Spits ook niet.
Ik reis 's morgens met Traject-Vrij tussen 7.00 en 8.00 en dan staat er bij tijdstip Dal en achter de reisduur Vol tarief, idem 's avonds wanneer ik tussen 17.00 en 18.00 reis.

En de ene keer afgelopen maand dat ik pas iets over 19.00 uur incheckte stond er Spits en achter reisduur 40%

Reputatie 5
Badge +1
Bedankt voor jullie feedback en terecht dat jullie dit aankaarten. Uiteraard kan een Beta-versie nog een aantal fouten bevatten, maar ik ga het even aankaarten.
Reputatie 7
Badge +3
Het lijkt er op dat tijdstip spits/dal last heeft van de zomertijd, dus dat die aanduiding via GMT/UTC 'berekend' wordt. Met name omdat de spits precies een uur naar voren verschoven lijkt te zijn. Gelukkig klopt het tarief wel gewoon.
Reputatie 7
Badge
Het lijkt meer alsof Dal en Spits omgedraaid zijn.
Bij reizen in de spits staat er bij mij Dal maar wordt er aangegeven Vol tarief en bij reizen in de daluren staat er Spits en 40% korting.
Dat Vol tarief en 40 % korting klopt weer wel. Wanneer het alleen zomertijd dingetje is, dan zou ook de tarief info verkeerd staan.
Reputatie 7
Badge +3
Nee, want als het omgedraaid was dan zou 15:16 (op een vrijdag) als Spits aangegeven worden.. 😃
Reputatie 7
Badge +3
Momo schreef:

Wanneer het alleen zomertijd dingetje is, dan zou ook de tarief info verkeerd staan.


Niet noodzakelijk, want daar kan een heel andere berekenigswijze of database achter zitten. Het lijkt er meer op dat voor de aanduiding Spits/Dal/Weekend gewoon UTC+1 gebruikt wordt en dan gaat het mis van eind maart tot eind oktober, en wordt de spits een uur 'verschoven', want we leven nu UTC+2.

Kan het zelf niet controleren (mijn eerst weergegeven reis is 11 november 2016) maar probeer eens te zoeken naar een reis van voor 30 oktober 2016 in of net rond de spits?

Het is wellicht lastig om (ervan uitgaande dat computers en databases meestal UTC gebruiken) de datum erbij te betrekken om te bepalen of de tijd van inchecken UTC +1 of +2 was (via een DST tabel) en dan pas te bepalen welk tarief gold op dat moment.

Op zich wordt de datum al wel meegenomen overigens, want Weekend wordt goed aangegeven (ook al was het pas vrijdagavond).

Reageer