beantwoord

[Bug] Declaratie-overzicht vanuit reishistorie geeft willekeurige volgorde

• 5 september 2019
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

• Reisadviseur*
  • 19 reacties
Daarnet heb ik vanuit Mijn NS/reishistorie een declaratieoverzicht gedownload, maar in de resultaat-pdf viel me op dat alle reizen door elkaar staan.
Eerder werd er altijd standaard gesorteerd op datum en tijd (nieuwste bovenaan), maar waar de volgorde nu vandaan komt is me onduidelijk. Is dit een bug in het systeem, of is er ergens een optie om de sorteervolgorde in te stellen?

Het gaat om een overzicht van één OV-chipkaart, allemaal reizen van en naar dezelfde twee stations.
Op 27 juli heb ik ook nog een declaratieoverzicht gemaakt, waarbij er wel goed werd gesorteerd.
Meer details kan ik geven, maar dan niet op het openbaar forum.
icon

Beste antwoord door Laura NS 5 september 2019, 12:53

Apart, Emil! Dit ben ik zelf nog niet tegengekomen. Normaliter staat dit inderdaad netjes op volgorde. Het kan inderdaad aan de gekozen data liggen, maar mooi zou zijn als ook die data op volgorde staan. Kun je mij privé een screenshot van het overzicht sturen? Wellicht dat we een algoritme kunnen vinden.

Ah, ik zie nu dat het is opgelost. Mocht je alsnog een screenshot door willen sturen, zou dat fijn zijn. Dan kunnen we dit hier intern ook oppakken. 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Nog een detail erbij:

Niet belangrijk voor mij, maar misschien gerelateerd dat de datum bovenaan het reisoverzicht ook niet klopt. Ik heb reizen van 19 t/m 30 augustus, maar er staat "Transacties 29 augustus 2019 - 23 augustus 2019". Dat zijn wel de datums van de onderste en bovenste reis in het overzicht.
Volgens mij kun je de volgorde niet instellen. Ik kan het probleem niet reproduceren en zie de nieuwste altijd onderaan. Misschien is het probleem dat je nog oude cookies en/of browser-cache hebt. Om dit uit te sluiten zou je even de cache kunnen legen en alle ns-cookies moeten verwijderen.

Wat betreft de datum, het overzicht laat de uiterste data van gevonden transacties zien. Je heb reizen van 19 t/m 30 aug, maar zijn de declaraties dat ook? Declaraties zijn een subset van alle transacties.
Geen idee wat het nou precies was, maar het probleem lijkt inderdaad opgelost met cookies en browsercache wissen, de volgorde klopt nu wel.
En het bereik is nu ook netjes 19-30 augustus (en ik had al rekening gehouden met het feit dat niet al mijn reizen op het overzicht stonden, mijn reizen waren 17 augustus-30 augustus).

Probleem opgelost, bedankt voor de feedback.
Apart, Emil! Dit ben ik zelf nog niet tegengekomen. Normaliter staat dit inderdaad netjes op volgorde. Het kan inderdaad aan de gekozen data liggen, maar mooi zou zijn als ook die data op volgorde staan. Kun je mij privé een screenshot van het overzicht sturen? Wellicht dat we een algoritme kunnen vinden.

Ah, ik zie nu dat het is opgelost. Mocht je alsnog een screenshot door willen sturen, zou dat fijn zijn. Dan kunnen we dit hier intern ook oppakken. 🙂
Sorry Laura, ik krijg het hier nu ook niet meer gereproduceerd.
En de foute versie pdf heb ik ook al verwijderd (en staat ook niet meer in de Prullenbak).
Geen probleem! Dan hoop ik het probleem nooit meer te zien! Dan is het ook goed opgelost. Anders zie ik het vanzelf weer! 🙂

Reageer