beantwoord

Claim in Mijn NS klopt niet

• 11 oktober 2019
  • 17 reacties
  • 456 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik heb een claim ingediend voor 60 minuten of meer vertraging, maar in Mijn NS lijkt het alsof ik de claim heb ingediend voor 30 t/m 59 minuten vertraging. Ik weet 100% zeker dat ik 60+ heb aangevinkt. Maak ik nog wel gewoon kans op de 60+ vergoeding? 🙂

icon

Beste antwoord door Danny NS 11 oktober 2019, 19:03

Vreemd dat de mail en jouw pagina elkaar tegenspreken. Ik ga deze fout doorgeven. Het lijkt erop dat het bij meer klanten mis gaat! Mijn excuses.

Het lijkt er dan wel weer op dat je wel het juiste bedrag zal ontvangen.
Bekijk origineel

17 reacties

Same here. In de bevestigingsmail staat het wel correct in mijn geval. Wat staat daar bij jou?
Reputatie 7
Badge +3
In de e-mail staat het inderdaad wel goed. Mooi, kan ik dat in elk geval aantonen 😉
Ben je in ieder geval niet de enige waar het fout gaat 🙄
Vreemd dat de mail en jouw pagina elkaar tegenspreken. Ik ga deze fout doorgeven. Het lijkt erop dat het bij meer klanten mis gaat! Mijn excuses.

Het lijkt er dan wel weer op dat je wel het juiste bedrag zal ontvangen.
Badge +3
Deze fout zit er al tijden in; ook toen claims nog werden getoond in de oude Mijn NS-omgeving merkte ik dit al op. Bij de verwerking gaat het wel goed.
Reputatie 7
Badge +3
Ik dien gelukkig zelden claims in, dus dat wist ik niet. Maar dan wordt het wel hoog tijd dat het wordt opgelost 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Zal wel geen prioriteit hebben als de verwerking zelf wel goed gaat en het juiste bedrag wordt terug betaald. Getuige de diverse topics hier zijn er dingen die veel meer prioriteit moeten hebben.
Reputatie 7
Badge +3
Heb nu inderdaad een reactie gekregen dat m'n 60+ claim is goedgekeurd. En krijg zelfs de volle prijs enkele reis terug, omdat ik Flex Dal Vrij heb. Da's dan wel een voordeel in dit geval, € 17,10 terug. Nog een paar keer zo'n vertraging en ik maak winst op het treinreizen 😃
Reputatie 7
Badge +3
Haha, misschien eens de vertragingstrajecten opzoeken, gewoon elke dag even de HSL nemen en je hebt een extra bron van inkomsten.
Reputatie 6
Badge
Bij de HSL krijg je bij 15 minuten of meer vertraging met Flex ook standaard 2,60 terug voor de toeslag, ook als je maar 1,56 euro met Flex betaald hebt.
Heb nu inderdaad een reactie gekregen dat m'n 60+ claim is goedgekeurd.
Hier inderdaad ook correct verwerkt uiteindelijk 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Ik vind het toch wel een opvallend verschil. Met Klassiek Dal Vrij zou ik maar € 5,83 terug hebben gekregen. Als je vaak vertraging hebt, kan dat toch behoorlijk aantikken.

En waarom wordt de teruggave bij Flex niet ook op rekening gedaan? Lijkt me voor NS ook een stuk makkelijker en goedkoper. Nu is het mogelijk dat ik geld terugkrijg voor een reis die ik nog niet eens betaald heb.
Ik ga het eens doorgeven! Ik weet zelf even niet waarom dat zo is.
Het lijkt sowieso alsof bij de GTBV-berekening er maar zeer beperkt data is. Zo krijg ik een vergoeding conform de volledige abonnementsprijs Dal Vrij 1e klas, terwijl ik geen 133 euro betaal voor dat abonnement.
Reputatie 6
Badge
Ik vind het toch wel een opvallend verschil. Met Klassiek Dal Vrij zou ik maar € 5,83 terug hebben gekregen. Als je vaak vertraging hebt, kan dat toch behoorlijk aantikken.

https://community.ns.nl/geld-terug-bij-vertraging-36/gtbv-en-ns-flex-een-goede-bijverdienste-53157

Als je met Flex i.c.m. een abonnement reist en de prijs van de reis is 0 euro, dan krijg je bij 60+ minuten vertraging standaard vol tarief 2e klas vergoed. Bij 30 t/m 59 minuten de helft.

Als je met korting reist dan krijg je de vergoeding bij Flex wel op basis van de werkelijk betaalde ritprijs.

Het tikt vooral aan als je regelmatig over de HSL rijdt, zowel ICD als IC Eindhoven-Den Haag. Veel uitval en vergoeding vanaf 15 minuten. De HSL hoeft ook alleen maar onderdeel van je reis te zijn. Waar je de vertraging oploopt maakt niet uit.

As je van Venlo naar Delft reist dan heb je een cross platform overstap in Eindhoven van 2 minuten. Als de trein dan 1 minuut te laat is dan mis je de overstap in Eindhoven, waardoor je met 30 minuten vertraging in Delft aankomt. Resultaat met Flex DalVrij is een vergoeding van 24,70 euro. Die ic naar Den Haag valt ook heel regelmatig uit en dan zit je ook meteen aan de maximale vergoeding. 🙂
Badge +3

Da’s dan toch wel een leuk voordeel van Flex, gewoon de ritprijs (2e klas) vergoed krijgen bij 30+ als je via de HSL (dus ook met de 1100 Eindhoven - Den Haag) wilde… :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +3
Het lijkt sowieso alsof bij de GTBV-berekening er maar zeer beperkt data is. Zo krijg ik een vergoeding conform de volledige abonnementsprijs Dal Vrij 1e klas, terwijl ik geen 133 euro betaal voor dat abonnement.

NS wil wel de voorwaarden voor de GTBV regeling aanpassen, dit ivm dat ook andere partijen dan NS treinkaartjes kunnen gaan verkopen,. Deze partijen mogen zelf de prijzen bepalen en NS kent dan deze prijs niet. In deze gevallen van onbekende prijs wil NS de GTBV baseren op de ritprijs voltarief.

Dan krijg je dus een situatie dat je via bedrijf X een kaartje aanschaft die goedkoper is dan via NS, of het kaartje maakt deel uit van een bundel met andere diensten als bv een deelauto/fiets, maar je ontvangt wel GTBV op basis van de hogere reguliere prijs.

Dit is de geplande wijziging in voorwaarden:

https://www.locov.nl/binaries/Locov%202019-197576%20Adviesaanvraag%20aanpassing%20voorwaarde%20Geld%20Terug%20Bij%20Vertraging_tcm118-405791.pdf

Reageer