beantwoord

Contracthouder onbekend

  • 25 August 2023
  • 5 reacties
  • 128 Bekeken

Mijn moeder heeft een NS-account en een NS Flex abonnement, maar dit abonnement is gekoppeld aan mijn bankrekeningnummer. Aan welk account we de kaart ook koppelen (die van mij, mijn moeder of zelfs die van mijn vader), onder elk account krijgen we de melding dat het rekeningnummer niet kan worden gewijzigd, omdat ‘je de contracthouder niet bent'. Het abonnement opzeggen kan ook niet, omdat we dan dezelfde melding krijgen. De klantenservice bellen heeft weinig nut. Eerst een half uur in de wacht gehangen en werd er uiteindelijk opgehangen. Daarna nog een keer gebeld, een kwartier in de wacht gehangen. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die aangaf dat ik bij de verkeerde afdeling was. Ze zou me doorverbinden, maar er werd uiteindelijk wederom opgehangen. Nog maar een keer gebeld, vervolgens een medewerker aan de lijn gekregen. Die begreep de hele situatie ook niet echt en kon er ook geen wijs uit. Tegen het einde van het gesprek gaf de medewerker van de klantenservice aan dat hij mij niet zo goed kon verstaan. Vervolgens werd er opgehangen. Inmiddels probeer ik ook via de chat functie op de site al een uur lang om in contact te komen met de klantenservice. Iemand enig idee hoe we dit probleem kunnen oplossen? We willen graag allemaal reizen met onze eigen kaart met eigen abonnement en dat het ook van de eigen bankrekening wordt afgeschreven. 

icon

Beste antwoord door Robert B 25 August 2023, 16:55

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Zoek in de e-mail (van je moeder) naar mails ‘Uw NS factuur staat klaar’, want met dat e-mailadres dient ingelogd te worden in Mijn NS.

En anders heb je in ieder geval een relatienummer om contact mee op te nemen met de Klantenservice.

Hi Robert, dank voor je snelle reactie. Het abonnement is afgelopen zaterdag pas afgesloten, dus er is nog geen mail over een factuur ontvangen. Maar we hebben wel een relatienummer in de mail waarin wordt aangegeven dat zij het abonnement kan ophalen. Kunnen we daarmee verder bij de klantenservice?

Badge +3

Hi Robert, dank voor je snelle reactie. Het abonnement is afgelopen zaterdag pas afgesloten, dus er is nog geen mail over een factuur ontvangen. Maar we hebben wel een relatienummer in de mail waarin wordt aangegeven dat zij het abonnement kan ophalen. Kunnen we daarmee verder bij de klantenservice?

Ja, dat denk ik wel. Maar inloggen in Mijn NS met het betreffende e-mailadres lukt dus niet? Dan kan het zijn dat de Mijn NS account nog geactiveerd moet worden (zou ze ook een mail over ontvangen moeten hebben). Kijk ook even in de spam.

Uit een ander topic begreep ik dat een kaart soms pas herkend wordt als er een keer mee in- en weer uitgecheckt is, maar dat geloof ik niet zo.

Die e-mail heeft ze dus nooit ontvangen. Dat maakt het ook lastig. En wat het nog lastiger en ingewikkelder maakt, is dat wanneer we inloggen met het e-mailadres van mijn moeder, we terechtkomen in het account van mijn vader. Je zou bijna denken dat Hans Klok erachter zit. 

Badge +3

Die e-mail heeft ze dus nooit ontvangen. Dat maakt het ook lastig. En wat het nog lastiger en ingewikkelder maakt, is dat wanneer we inloggen met het e-mailadres van mijn moeder, we terechtkomen in het account van mijn vader. Je zou bijna denken dat Hans Klok erachter zit. 

Dat is wel vreemd (en daar gaat het dus mis). Ik zou zeker opnieuw contact opnemen (telefoon of chat). Een incognito/inprivate venster gebruiken wil ook nog wel eens helpen.

Reageer