beantwoord

correctietarief terugvragen

  • 6 June 2022
  • 4 reacties
  • 2027 Bekeken

Ik heb een flexabonnement en was door de haast vergeten om donderdag jl. in te checken. De controleur bracht mij daarop het ‘correctietarief’ van €50 in rekening, maar vertelde erbij dat ik dit kon terugvragen. Aardig van hem. In de app lees ik daar ook genoeg over, maar werkelijk nergens vind ik de mogelijkheid daarvoor cq hoe ik dit kan doen! En als het wel zo is dan is het niet duidelijk genoeg. Zeer ergerlijk 😠 en uit oogpunt van klantenservice ook onbegrijpelijk. Waarom staat er geen link bij het topic???

icon

Beste antwoord door Janrm 6 June 2022, 06:49

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3

Restitutie van het in rekening gebrachte correctietarief zou via Mijn NS (aanvinken in reishistorie en dan geld terugvragen) moeten kunnen en anders kun je contact opnemen met de klantenservice via chat, telefoon, Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

Een correctietarief via een conducteur staat gelijk aan een boete. Dit kun je als dat de 1e keer is laten rechtzetten via de klantenservice.

Ik heb een flexabonnement en was door de haast vergeten om donderdag jl. in te checken. De controleur bracht mij daarop het ‘correctietarief’ van €50 in rekening, maar vertelde erbij dat ik dit kon terugvragen. Aardig van hem. In de app lees ik daar ook genoeg over, maar werkelijk nergens vind ik de mogelijkheid daarvoor cq hoe ik dit kan doen! En als het wel zo is dan is het niet duidelijk genoeg. Zeer ergerlijk 😠 en uit oogpunt van klantenservice ook onbegrijpelijk. Waarom staat er geen link bij het topic???

Er is geen recht op teruggave bij niet inchecken, je reist in principe gewoon zwart. Wel kun je de Klantenservice vragen om uit coulance de boete kwijt te schelden. Dat kan overigens maar één keer.

Reputatie 7
Badge +3

Overigens wel goed dat de conducteur het meldde en aangaf dat je het terug zou kunnen vragen. Meestal (in ieder geval in de gevallen die hier gemeld worden) meld de conducteur niets en ziet de reiziger pas later dat er een correctietarief is berekend. 

Reageer