beantwoord

Dashboard MijnNS

• 5 juli 2019
  • 6 reacties
  • 288 Bekeken

Sinds vanmorgen krijg ik niets te zien op mijn NS. Ik kan gewoon inloggen en dat gaat goed alleen er komt op geen enkele manier een dashboard tevoorschijn. Vreemd genoeg geeft hij aan dat ik ingelogd ben alleen er is het menu te zien en de directe links naar de verschillende NS onderwerpen.

Ook via de link in de e-mails van de facturatie kom ik op hetzelfde uit. Ik heb geprobeerd op Laptop, Tablet en telefoon. Cookies gewist en diverse browsers geproeerd.

Wat kan ik doen cq. wat is er aan de hand?
icon

Beste antwoord door Sander-VH 5 juli 2019, 13:42

Bedankt voor de screenshot.

Het lijkt erop dat mijn NS niet alles in kan laden. Ik zal mijn best doen om het uit te leggen in taal die begrijpbaar is :)

De online omgeving Mijn NS is zo gebouwd dat de pagina's eerst ingeladen worden met de stukjes die altijd hetzelfde zijn, zoals het menu en de onderkant. Daarna wordt er door middel van een bepaalde manier van programmeren (In dit geval JavaScript) de data die binnenkomt wordt via JavaScript getoond.

Dat jouw gegevens er niet komen te staan is vervelend. Misschien dat dit kan helpen:

- Gebruik een andere browser om te kijken of het daar wel werkt. Klopt het dat je Firefox gebruikt? Probeer het eens op Google Chrome of Microsoft Edge.

Werkt dat? Dan kan het zijn dat Firefox stukjes informatie in een cookie verkeerd opgeslagen heeft, en is het goed om je cookies en je cache te wissen. Hoe dit moet kan je hier vinden:

https://www.antagonist.nl/help/nl/website/cache/firefox

Werkt dit niet, dan kan het zijn dat (indien je die heb) een adblocker het probleem veroorzaakt. Als je die niet heb en bovenstaande werkt allemaal niet om het probleem in Firefox op te lossen, maar het werkt in andere browsers wel, dan is het een probleem wat bij NS ligt. Laat het dan graag even weten, dan maak ik er een melding van voor de IT afdeling via de klantenservice.

Werkt het in de andere browsers ook niet? Dan is het raadzaam om contact op te nemen met de klantenservice van NS. Dit omdat zij dieper in je account kunnen kijken dan iemand als ik.

Hopelijk lukt het en ik hoor graag van je hoe het afloopt.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Hi Marjan,

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Zou je eens een schermafbeelding kunnen maken en deze toevoegen aan dit topic? Misschien dat ik daaruit kan halen wat er fout gaat en hoe je dat op kan lossen!
Bijgaand de screenprint. Alvast bedankt voor je reactie!

Reputatie 4
Bedankt voor de screenshot.

Het lijkt erop dat mijn NS niet alles in kan laden. Ik zal mijn best doen om het uit te leggen in taal die begrijpbaar is :)

De online omgeving Mijn NS is zo gebouwd dat de pagina's eerst ingeladen worden met de stukjes die altijd hetzelfde zijn, zoals het menu en de onderkant. Daarna wordt er door middel van een bepaalde manier van programmeren (In dit geval JavaScript) de data die binnenkomt wordt via JavaScript getoond.

Dat jouw gegevens er niet komen te staan is vervelend. Misschien dat dit kan helpen:

- Gebruik een andere browser om te kijken of het daar wel werkt. Klopt het dat je Firefox gebruikt? Probeer het eens op Google Chrome of Microsoft Edge.

Werkt dat? Dan kan het zijn dat Firefox stukjes informatie in een cookie verkeerd opgeslagen heeft, en is het goed om je cookies en je cache te wissen. Hoe dit moet kan je hier vinden:

https://www.antagonist.nl/help/nl/website/cache/firefox

Werkt dit niet, dan kan het zijn dat (indien je die heb) een adblocker het probleem veroorzaakt. Als je die niet heb en bovenstaande werkt allemaal niet om het probleem in Firefox op te lossen, maar het werkt in andere browsers wel, dan is het een probleem wat bij NS ligt. Laat het dan graag even weten, dan maak ik er een melding van voor de IT afdeling via de klantenservice.

Werkt het in de andere browsers ook niet? Dan is het raadzaam om contact op te nemen met de klantenservice van NS. Dit omdat zij dieper in je account kunnen kijken dan iemand als ik.

Hopelijk lukt het en ik hoor graag van je hoe het afloopt.
Hi Sander,

Dank voor je reactie. Je mag gerust in IT taal spreken want ik ben daar zeer goed in thuis. Vandaar ook mijn post. Kan het zelf niet meer oplossen. Ik heb alle browsers geprobeerd alleen overal hetzelfde probleem. Het moet dus ergens anders liggen. Ik ga het melden bij de KS en kijken wat die kunnen doen.

Nogmaals dank voor je goede en snelle hulp!

Reputatie 4
Graag gedaan!
Badge +3
Er ging (ander topic) ook onlangs iets mis met het accepteren van de voorwaarden bij een GTbV claim. Er ontbraken daar dingen (vinkje) op die pagina en je kon dus niet verder.

Dat speelde in o.a. Firefox i.c.m. met de 'I Don't Care About Cookies' add-on/extension. De ontwikkelaar daarvan heeft n.a.v. de screenshots daarvan dingen aangepast en een nieuwe versie is in de maak.

Hi Robert,

You have reported a problem with ns.nl and described it here:https://community.ns.nl/mijn-ns-53/gtbv-forumulier-en-firefox-58727I checked it and registered and tried to find your form but I failed so
I will try and guess how to fix it based on the screenshot you provided:https://uploads-eu-west-1.insided.com/ns-nl/attachment/d2f97d51-1dbb-4ea1-b677-d9bb3e687337.pngCould you please let me know if it works once I publish a new version? I
can let you know when it's time to do so.

Regards,

Daniel Kladnik
Web / Browser Extension Developer

Heel misschien speelt er bij jou ook zoiets? (maar in alle browsers lijkt me dat vreemd)

Wat doet de pagina in 'incognito modus' (of safe mode of hoe het ook heet in je browser)?

Reageer