Ik probeer via de NS een declaratie te downloaden in PDF-format. Het downloaden lukt en het opslaan idem. Maar het daarna bewerken van het document om een personeelsnummer (verplichting vanuit HRM) er op te zetten lukt niet. Er zit een password op en die weet ik niet. Andere downloads met PDF-format (niet van de NS-site) gaan goed. Hebben andere hier ook last van?
Gesproken met de Klantenservice, maar die geven aan dat het issue bij mij zit.
Dat lijkt mij stug, daar ik het met meerdere computers reeds heb geprobeerd.
Bewerken heb ik getracht met Bluebeam, Adobe Pro en Adobe Reader. Allen hetzelfde issue.
Afdrukken naar een nieuw pdf is niet mogelijk, wegens de beveiliging.
Gedownload via IE en Chrome.
Beste antwoord door Anonymous
Die beveiliging is wel te verwijderen. Je kunt hier bijvoorbeeld de unlockfunctie van iLovePDF voor gebruiken, maar er zijn vast ook wel andere apps of websites die dit kunnen. Heb het even geprobeerd met een NS-declaratie en het werkt probleemloos. Daarna kun je de pdf bewerken in een programma naar keuze.
Vind het verder vreemd (van HRM). Declaraties kunnen ook ingediend en verwerkt worden, zonder dat het nodig is om je medewerkers beveiligde pdf's te laten bewerken. Kun je het bestand anders niet gewoon printen, personeelsnummer erop zetten en dan fotograferen/scannen of opsturen/langsbrengen?