beantwoord

Declaratie beveiligd

• 21 augustus 2020
  • 5 reacties
  • 242 Bekeken

Ik probeer via de NS een declaratie te downloaden in PDF-format. Het downloaden lukt en het opslaan idem. Maar het daarna bewerken van het document om een personeelsnummer (verplichting vanuit HRM) er op te zetten lukt niet. Er zit een password op en die weet ik niet. Andere downloads met PDF-format (niet van de NS-site) gaan goed. Hebben andere hier ook last van?

Gesproken met de Klantenservice, maar die geven aan dat het issue bij mij zit.

Dat lijkt mij stug, daar ik het met meerdere computers reeds heb geprobeerd.

Bewerken heb ik getracht met Bluebeam, Adobe Pro en Adobe Reader. Allen hetzelfde issue.

Afdrukken naar een nieuw pdf is niet mogelijk, wegens de beveiliging.

Gedownload via IE en Chrome.

icon

Beste antwoord door masd 21 augustus 2020, 11:55

Die beveiliging is wel te verwijderen. Je kunt hier bijvoorbeeld de unlockfunctie van iLovePDF voor gebruiken, maar er zijn vast ook wel andere apps of websites die dit kunnen. Heb het even geprobeerd met een NS-declaratie en het werkt probleemloos. :thumbsup:Daarna kun je de pdf bewerken in een programma naar keuze.

Vind het verder vreemd (van HRM). Declaraties kunnen ook ingediend en verwerkt worden, zonder dat het nodig is om je medewerkers beveiligde pdf's te laten bewerken. Kun je het bestand anders niet gewoon printen, personeelsnummer erop zetten en dan fotograferen/scannen of opsturen/langsbrengen?

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen Wendy1982 en welkom bij de NS Community!

Persoonlijk vind ik het vrij logisch dat je niet in staat bent om deze PDF bestanden te bewerken. Dit zou je namelijk ook de mogelijkheid geven om de ritprijzen en andere informatie aan te passen, waardoor het effectief niet meer geschikt is voor een declaratie. Maar goed, dat is mijn persoonlijke verklaring.

Aan een wachtwoord kan ik je niet helpen en ik verwacht tevens dat er geen andere gebruikers zijn die dat wel kunnen. Ik denk dat je het beste kunt overleggen met je HRM hoe je dit alsnog correct kunt inleveren. Je personeelsnummer in de bestandsnaam vermelden bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +2

Die beveiliging is wel te verwijderen. Je kunt hier bijvoorbeeld de unlockfunctie van iLovePDF voor gebruiken, maar er zijn vast ook wel andere apps of websites die dit kunnen. Heb het even geprobeerd met een NS-declaratie en het werkt probleemloos. :thumbsup:Daarna kun je de pdf bewerken in een programma naar keuze.

Vind het verder vreemd (van HRM). Declaraties kunnen ook ingediend en verwerkt worden, zonder dat het nodig is om je medewerkers beveiligde pdf's te laten bewerken. Kun je het bestand anders niet gewoon printen, personeelsnummer erop zetten en dan fotograferen/scannen of opsturen/langsbrengen?

Bedankt @Stijn NS en @masd .

Ik snap dat jullie dit vreemd vinden hoe HRM hier mee om gaat. HRM heeft dit beleid vastgesteld en gaat het in onze omgeving met ruim 2000 man niet zomaar aanpassen. Uitprinten zou inderdaad de oplossing zijn, als we niet vanuit huis zouden werken. De werkomgeving van mijn werk maakt het niet mogelijk dat ik zaken kan printen thuis en/of installeren. Dit moet ik dan via mijn privé laptop doen. Wegens papierverspilling wil ik het liefst digitaal gaan doen.

Tot februari is het mij namelijk wel gelukt om mijn personeelsnummer er op te zetten.

Ik ga kijken of de iLovePDF mij kan helpen via mijn privé computer.

Ik laat het nog weten. Bedankt voor de reactie.

@masd Super bedankt voor de tip.

Het is mij gelukt om de documenten met deze mogelijkheid open te breken en aan te vullen met mijn personeelsnr.

Deze vraag is bij deze beantwoord.

Reputatie 7
Badge +2

Goed om te horen!

Reageer