beantwoord

Deel van reis declareren

• 10 januari 2019
  • 7 reacties
  • 209 Bekeken

Hoi! Voor mijn werk reis ik regelmatig met de trein van tussen Arnhem en Utrecht. Soms ga ik gelijk wanneer ik terugkom van Arnhem in Utrecht door naar een andere plaats. Wanneer ik mijn reishistorie check en de reizen aanvink die ik kan declareren bij mijn werkgever, lijkt het niet mogelijk om maar een deel van de reis die ik heb gemaakt aan te vinken (Arnhem-Utrecht). Is hier een oplossing voor? Met vriendelijke groet, Eva
icon

Beste antwoord door Tochjo 10 januari 2019, 18:24

Onderweg uit- en weer inchecken is een optie. E-tickets aanschaffen voor beide trajectdelen ook. Een handige optie is er niet.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Onderweg uit- en weer inchecken is een optie. E-tickets aanschaffen voor beide trajectdelen ook. Een handige optie is er niet.
Hallo evamvermeulen en welkom bij de NS Community.

Helaas is hiervoor geen oplossing binnen Mijn NS. Zoals Tochjo al aangeeft, waarvoor dank, kun je uit- en inchecken tijdens het overstappen of reizen met 2 e-tickets.

Let op, de NS vergoed deze actie maar 1 keer. Daarna krijg je geen vergoeding en mag je dus de volle pond betalen.

Moest zelf van Amstel naar Den Haag via Utrecht. Ik krijg Amstel > Utrecht vergoed. Precies gedaan wat hier voorgesteld werd. Uitgecheckt bij Utrecht en dan gelijk weer inchecken. Echter betaal je dan 2x de volle tarief inplaats van de tarief van Amstel naar Den Haag. 

Klantenservice zei dat er geen mogelijkheid is om deels te declareren dus moest ik maar wat regelen bij mijn werkgever. 9 Maanden later is er dus nog steeds geen optie om een deel van je reis te declareren :/

Goedemiddag Sepins en welkom bij de NS Community!

Op het moment dat je van Amsterdam Amstel vertrekt, naar Utrecht reist en daarna door reist naar Den Haag, dan hoor je officieel gezien überhaupt te checken op Utrecht Centraal. Je maakt een reis in de vorm van een driehoek. Wanneer je enkel zou inchecken te Amstel en uit checken te Den Haag, betaal je de rit voor een rechtstreekse reis Amstel - Den Haag. Je hebt echter een veel langere reis gemaakt en zou dus officieel gezien geen geldig vervoerbewijs hebben als je niet op Utrecht checkt, maar wel via Utrecht reist.

Reputatie 5

Goedemiddag Sepins en welkom bij de NS Community!

Op het moment dat je van Amsterdam Amstel vertrekt, naar Utrecht reist en daarna door reist naar Den Haag, dan hoor je officieel gezien überhaupt te checken op Utrecht Centraal. Je maakt een reis in de vorm van een driehoek. Wanneer je enkel zou inchecken te Amstel en uit checken te Den Haag, betaal je de rit voor een rechtstreekse reis Amstel - Den Haag. Je hebt echter een veel langere reis gemaakt en zou dus officieel gezien geen geldig vervoerbewijs hebben als je niet op Utrecht checkt, maar wel via Utrecht reist.

Waar staat dat? Als ik deze reis plan dan is dit de optie die ik krijg...

Badge +3

Via Utrecht is gewoon een geldige optie, ook al is het niet de kortste qua afstand. Je hoeft daar niet uit- en weer in te checken, want dat kost je dus extra.

De kortste route (via Schiphol en Leiden) is 61TE, en dat is ook de prijs die getoond wordt (€11,90).

Ga je in Utrecht het poortjesgebied uit dan kom je op 33+60=93 TE en betaal je dus meer (€17,10 als je binnen 35 minuten weer incheckt).

Ga je met twee kaarten werken, of langer dan 35 minuten buiten de poortjes, dan krijg je twee losse reizen (€6,90 + €11,70 = €18,60).

De reden dat via Utrecht getoond wordt is omdat de kortere route met één overstap langer duurt (1:25 u) en je bij de snelste route (ca. 55 min) twee keer moet overstappen.

Sorry, ik begreep van Stijn NS dat hij het las als omreizen en dan is dit nodig. Bij een reis zoals je hem krijgt uit de planner hoeft dat niet.

Reageer