beantwoord

Dit OV-chipkaart nummer komt niet voor in ons systeem

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hi. For the past couple of days I have been trying to activate my NS account, but I keep getting this message (Dit OV-chipkaart nummer komt niet voor in ons systeem). I have called customer service and was told that I have 2 accounts and that is the reason, these accounts should be deleted and I should create a new one. That's what I did but I still get the same error message. This is happening to me already 4 times. I have talked to 3 different guys from customer service and all of them say the same thing (we will delete your account and you can create a new one in 24 hours, everything will be fine). I am so tired of this, each time I am told that they will solve the issue but at this point it feels like they are just neglecting me.

Please do something about it. Invoices that I need from NS account are important for me to reimburse the costs. I keep losing time and money because of this issue.
icon

Beste antwoord door Denice NS 9 mei 2019, 18:52

Vervelend dat je dit probleem ook ervaart, m.smeding.

Ik zou je niet durven zeggen waar het precies aan ligt aangezien dit een technisch issue betreft. Ik begrijp dat je graag een NS Flex product wilt afsluiten en dat je hier dus de melding 'Dit OV-chipkaart nummer komt niet voor in ons systeem' krijgt?

Wat je zou kunnen proberen is eerst een OV-fiets abonnement te bestellen via onze website. Dat abonnement is meteen actief. Wacht dan even 24 uur en probeer daarna via Mijn NS over te stappen naar het gewenste NS Flex product vanuit je OV-fiets product (zie een voorbeeld in de afbeelding van Mijn NS). Als dit niet lukt kan onze Klantenservice deze overstap ook voor je verwerken. Het is wellicht niet de beste oplossing maar het is het proberen waard. Wil je laten weten of het gelukt is?

Bekijk origineel

3 reacties

Welcome to our Community Javid, good think you created an account!

Unfortunately we see this problem more often. Yesterday I spoke to a lady who had the exact same problem. So I'm familiar with this and I'm going to try and figure this out for you. Please send me a private message, click on my name and then press 'Stuur bericht', alright? 🙂
Ik heb ditzelfde probleem. Sinds gister een nieuwe kaart, zelfde melding als ik account aanmaak en een ns-flex abonnement probeer te kopen. Ik ben nu ook steeds losse kaartjes aan het kopen. Bij de ns-balie op stations zien ze niks geks, ns klantenservice telefonisch ziet en weet ook niks en zeggen dat ik een nieuwe kaart moet bestellen (= weer een week wachten) en ook trans link systems ziet niets vreemds. Via hen kan ik gewoon mijn saldo zien en heb ik succesvol automatisch opladen geactiveerd. HELP!
Vervelend dat je dit probleem ook ervaart, m.smeding.

Ik zou je niet durven zeggen waar het precies aan ligt aangezien dit een technisch issue betreft. Ik begrijp dat je graag een NS Flex product wilt afsluiten en dat je hier dus de melding 'Dit OV-chipkaart nummer komt niet voor in ons systeem' krijgt?

Wat je zou kunnen proberen is eerst een OV-fiets abonnement te bestellen via onze website. Dat abonnement is meteen actief. Wacht dan even 24 uur en probeer daarna via Mijn NS over te stappen naar het gewenste NS Flex product vanuit je OV-fiets product (zie een voorbeeld in de afbeelding van Mijn NS). Als dit niet lukt kan onze Klantenservice deze overstap ook voor je verwerken. Het is wellicht niet de beste oplossing maar het is het proberen waard. Wil je laten weten of het gelukt is?

Reageer