beantwoord

Dit OV-chipkaartnummer komt niet voor in ons systeem - welkom in 1999.

• 31 maart 2019
  • 2 reacties
  • 332 Bekeken

Ik probeer te registreren en, na het invullen van nodeloos veel informatie, krijg ik te horen

"Dit OV-chipkaartnummer komt niet voor in ons systeem"

Het nummer is correct, en ik ben niet geinteresseerd in een activatie-brief.

Wat zijn dit voor prehistorische activerings praktijken?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 1 april 2019, 17:42

Goedemorgen David Stibbe en welkom bij de NS Community!

De melding die je krijgt geeft ook niet aan dat het nummer niet correct is, maar enkel dat het kaartnummer niet bekend is in ons systeem. Om je OV-chipkaart nummer te kunnen gebruiken als verificatie voor de activatie van je Mijn NS account is het namelijk van belang dat dit specifieke kaartnummer ook bekend is in ons systeem, onder dezelfde gegevens als waarmee jij jouw Mijn NS account hebt aangemaakt. In de meeste gevallen is dit doordat er een actief abonnement op die kaart staat.

Als dit niet het geval is, dan zal jouw kaart (nog) niet voorkomen in ons systeem, en zul je gebruik moeten maken van de brief om je Mijn NS account te kunnen activeren.
Bekijk origineel

2 reacties

Goedemorgen David Stibbe en welkom bij de NS Community!

De melding die je krijgt geeft ook niet aan dat het nummer niet correct is, maar enkel dat het kaartnummer niet bekend is in ons systeem. Om je OV-chipkaart nummer te kunnen gebruiken als verificatie voor de activatie van je Mijn NS account is het namelijk van belang dat dit specifieke kaartnummer ook bekend is in ons systeem, onder dezelfde gegevens als waarmee jij jouw Mijn NS account hebt aangemaakt. In de meeste gevallen is dit doordat er een actief abonnement op die kaart staat.

Als dit niet het geval is, dan zal jouw kaart (nog) niet voorkomen in ons systeem, en zul je gebruik moeten maken van de brief om je Mijn NS account te kunnen activeren.
dan blijft het krom reis al even met mijn ov chip, en jullie kunnen daar prima een bedrag afschrijven. kan daar een klassewissel mee uitvoeren maar registreren kan ik niet. nu moet ik aangeven dat ik mijn ov chipnummer niet ken (Die ken ik wel!) maar jullie kennen die niet en moet ik ouderwets wachten op een brief eens met de starter van dit topic terug naar 1999😡

Reageer