beantwoord

Dubbele aankoop eticket door bug in de app, geen geld terug mogelijk

  • 21 January 2024
  • 7 reacties
  • 140 Bekeken

Ik kocht laatst een eticket via de app. Na het bevestigen van de betaling in de app van mijn bank kreeg ik een redirect naar de NS app met een foutmelding. Daarom probeerde ik het opnieuw. Dezelfde foutmelding, maar tegelijkertijd kwamen er 2 emails binnen met de bevestiging.

Ik heb dus dubbel betaald. Bij de conducteur navraag gedaan en hij zei dat ik even contact op moest nemen met de klantenservice en dan zou het goedkomen. 

Zojuist heb ik via de chat met een medewerker gesproken, maar die kon alleen een couponcode aanbieden. Fair enough, maar die coupon is maar 1 maand geldig. Ik woon niet in Nederland en ben inmiddels weer thuis, dus daar heb ik helemaal niks aan. Gevraagd of ik de code kon doneren, maar dat mag niet. En nu wilde ze uiteindelijk de code ook niet meer sturen, want die zou ik toch maar weggeven.

Het is toch mijn geld? Is dit gerechtvaardigd? Ik was aardig genoeg om een coupon waar ik zelf niks aan heb te accepteren, dacht als leuk cadeau voor een vriend. Nu zit ik met niks en wil graag een klacht indienen. Maar als ik het goed lees, is chat de enige optie (ik hou niet van sociale media en bellen). Waar kan ik contact opnemen met iemand van de NS via email? Misschien iemand die kan testen dat er inderdaad een bug is in de app (in ieder geval met betalingen van buitenlandse kaarten). 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Thom 21 January 2024, 17:54

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

https://www.ns.nl/klantenservice/contact

 

NS heeft geen email. 

Ik heb deze bekeken, maar geen emailadres of iets dergelijks. Voor klacht indienen hetzelfde, chat of bellen. Zou graag een andere mogelijkheid hebben dan om gelijk naar de geschillencommissie te gaan.

Reputatie 7
Badge +4

Klacht of geschillencommissie moet u zelf weten, het maakt echt op niemand indruk, het is zonde van uw tijd en het levert niks op. Als u een e-ticket bestelt conformeert u zich aan de voorwaarden. Daar heeft NS aan voldaan. 

Normaal wordt bij twee volledig identieke tickets die per ongeluk zijn besteld een van de beide bedragen teruggegeven. Ik kan uit uw verhaal niet opmaken waarom dat niet is gebeurd. 
Omdat u een couponcode aangeboden kreeg in dit geval kan dat een soort coulance zijn, maar we waren niet bij het gesprek en kennen alleen de dingen die u heeft genoemd. 

 

Maar u maakt het zelf uit, ik vind het zonde van de tijd en ergernis. U kunt beter wat leuks en zinnigs doen. Als u denkt iets te bereiken dan moet u het vooral niet nalaten.

Dat is mijn punt. Ik probeer uit te vinden hoe ik klacht en gedoe kan omzeilen. Feit is dat ik een fout heb gemaakt door een bug in de app. Die bug is persistent. Het enige dat ik wil is dat iemand van de NS hiernaar kijkt en als er inderdaad een fout in de app is, meer coulant is naar mij toe is qua vergoeding, juist omdat ik niet in Nederland woon en dus niks aan een coupon met geldigheid van 1 maand heb.

Reputatie 7
Badge +1

Het beste vraag je nogmaals de klantenservice via telefoon, chat, Facebook of twitter. Geef duidelijk aan dat je 2 tickets hebt gekocht door een bug in de app, die overigens al jaren bestaat in de Nederlandse interface, wat de klantenservice zou moeten weten.

Reputatie 7
Badge

Problemen met de app kunt u ook direct bij de makers ervan melden om niet alleen de klantenservice maar eigenlijk heel NS te omzeilen. De app zelf heeft hier een functie voor maar die opent gewoon een nieuwe mail gericht aan support@nsmlab.zendesk.com dus die kunt u ook zelf sturen.

Badge +3

Ik heb maar even het antwoord van @Thom als beste gemarkeerd 😅

@lindal je kunt er hier lang over praten maar daar kom je niet veel verder mee.

Dank voor je verhaal dus, ter kennisgeving aangenomen. 😴

 

Reageer