beantwoord

E mail met activatie code niet ontvangen

• 9 juni 2020
  • 2 reacties
  • 161 Bekeken

Hallo,

Ik wil graag een NS flex abonnement afsluiten met een dal voordeel abonnement, maar als ik wil inloggen krijg ik een scherm met de volgende tekst:

UW AANVRAAG BEVESTIGEN

Wij hebben een e-mail gestuurd naar *mijn mail adres* met daarin een link. Klik op deze link om uw account te activeren. U kunt daarna inloggen.

Deze email heb ik echter nooit ontvangen. Ik heb de klantenservice gebeld, maar zij kunnen mij ook niet verder helpen. Ik heb ondertussen mijn wachtwoord gewijzigd, maar ook dit zonder succes.

Wat kan ik nu doen?

Met vriendelijke groet,

Lindey Nijhof

icon

Beste antwoord door Maxime NS 9 juni 2020, 18:56

Hallo Lindey98, welkom op de NS Community. 

Wat onhandig dat je die mail niet krijgt en niet verder kan met het bestellen. Ik weet dat er door een storing niet alle mails goed aankomen. Je hebt verder nog geen abonnement? Als je bijvoorbeeld OV-fiets bestelt (dat kan zonder Mijn NS-account) dan kan de klantenservice dit na de bestelling (ik zou een uurtje wachten) voor je omzetten naar NS Flex. Excuses voor het ongemak! Ik hoop dat de mail alsnog snel komt!

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Lindey98, welkom op de NS Community. 

Wat onhandig dat je die mail niet krijgt en niet verder kan met het bestellen. Ik weet dat er door een storing niet alle mails goed aankomen. Je hebt verder nog geen abonnement? Als je bijvoorbeeld OV-fiets bestelt (dat kan zonder Mijn NS-account) dan kan de klantenservice dit na de bestelling (ik zou een uurtje wachten) voor je omzetten naar NS Flex. Excuses voor het ongemak! Ik hoop dat de mail alsnog snel komt!

Badge +3

Mails voor een wachtwoord-reset komen al tijdenlang niet aan, dat is bekend. Maar nu dus hetzelfde voor actievatiemails?

Ik neem aan dat het om activatielinks voor een (bij een aanvraag nieuw abonnement of ov-chipkaart met een nog niet bij NS bekend e-mailadres) Mijn NS account gaat?

Volgens mij is ook zonder geactiveerde Mijn NS account je abonnement gewoon actief. Wel even ophalen bij een automaat (station of supermarkt), tenzij je het op een nieuwe kaart besteld hebt, dan staat het er al op.

Werkte bij mij ook nog geen jaar geleden, heb de account pas maanden later geactiveerd om dingen te kunnen wijzigen. Als je contact opneemt met de klantenservice is het overigens geen enkel probleem om de activatielink handmatig nog een keer na te sturen.

Vreemd dat degene die jij sprak dat niet even kon doen. Na een week verloopt de link overigens ook, en kan je na het invullen van je e-mail zelf ook kiezen ‘stuur activatielink opnieuw’… althans, een jaartje geleden (mei 2019).

Reageer