Er wordt binnenkort geld van mijn rekening afgeschreven.In mIjn NS moet er een factuur klaarstaan.. Er staat echter niks. | NS Community
beantwoord

Er wordt binnenkort geld van mijn rekening afgeschreven.In mIjn NS moet er een factuur klaarstaan.. Er staat echter niks.

  • 4 October 2021
  • 10 reacties
  • 309 Bekeken

Ik krijg een bericht van de NS dat er binnenkort €60,- van mijn rekening wordt geschreven. De factuur zou klaar staan onder Facturen in Mijn NS. Echter staat onder Facturen niks… wat nu.

icon

Beste antwoord door bahnrider 4 October 2021, 10:34

Bekijk origineel

10 reacties

Goedemorgen annemiekdebeer. Welkom bij de NS Community.

Kreeg je deze e-mail op hetzelfde e-mailadres waarmee je inlogt in je Mijn NS-account?

Reputatie 7
Badge +1

60 eur is de jaarprijs voor DalVOOrdeel-als je dat hebt zou je toch ongeveer moeten weten rond welke dag de nieuwe betaaldatum is. Het is ook momenteel het enige soort ABO dat nog niet als FLEX moet worden gekocht.

Maar opmerkingen als de jouwe over alle mogelijke soorten verwarrende en tegenstrijdige etc. meldingen bij factuur/reiskostenteller etc. zijn legio.

 

Het is mij ondertussen duidelijk. Het betreft de afschrijving van idd mijn voordeuren abonnement. 1 okt. had ik hier al een bericht van gehad en had niet verwacht dat ik nog een dergelijk bericht ( maar in ander jasje) hierover zou krijgen.  Dank voor reactie!

 

Ik heb hetzelfde: krijg een mail dat er een factuur klaarstaat in Mijn facturen maar er staat niets. Ik vind het hierboven gegeven antwoord: dat zou je toch moeten weten, onzin. Als er een factuur moet staan, moet er een factuur staan. Punt.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi oude willem en welkom bij de Community! 

Als je de factuur niet terug kan vinden, kan het zijn dat je Mijn NS-account niet goed gekoppeld is aan je abonnement. Je kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice zodat ze dit voor je kunnen koppelen. Daarna kun je de factuur wel inzien.

Reputatie 7
Badge +3

Bij NS is het altijd maar afwachten hoe er gefactureerd wordt. Ik heb ook maar eens in MijnNS gekeken.

De eerste factuur is voor Stallen op Rekening, de tweede voor is voor OV-Fiets.

Opvallend is dat de factuur van €60 van mijn Voordeelurenabonnement dan weer gisteren via de e-mail is gestuurd. En NS maar beweren dat ze vanwege de AVG geen facturen meer mogen versturen via de e-mail omdat het onveilig is. Hou daar dan ogenblikkelijk mee op! Of is dat geen factuur maar een aankondiging van een incasso? Ik kan het niet meer volgen. In MijnNS staat de factuur voor dit jaar in ieder geval (nog) niet.

De factuur van mijn Voordeelurenabonnement van vorig jaar á EUR 67 staat dan weer wel in de MijnNS. Maar dan weer zonder vermelding dat de factuur betaald is. De compensatie voor de verslechterde voorwaarden van het Voordeelurenabonnement van EUR 5,83 staat ook op betaald terwijl dat natuurlijk ontvangen moet zijn. 

Het verstand staat stil bij zoveel inconsistentie. 

@Lorena NS Het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de koppeling van het abonnement en het account. Als het vorig jaar wel werkte is er iets mis bij NS.

×
 
 
 
 
 
×
 
 
 
 
 
×
 
 
 
 
 
×
 
 
 
Badge +3

Die e-mail over de verlenging van je VDU hebben ze dan wel erg vroeg gestuurd. Neem aan dat de factuur op of rond 4 november nog wel volgt.

Als er bij de mail een (pdf) bijlage bij zit is dat in principe een factuur, of in ieder geval het voorblad ervan.

Bij zakelijk krijgt men die ook, dus er is geen enkel bezwaar om dat soort dingen te mailen.

Reputatie 7
Badge +3

Waar ik op wil wijzen is de idiote inconsistentie bij NS. Aan de ene kant wil men geen facturen sturen omdat conform de AVG niet veilig is. Terecht punt. Aan de andere kant sturen ze overbodige aankondigingen van incasso’s via de e-mail. Dat mag dan ook niet conform de AVG. 

En als ik de factuur wil bekijken zit die nog niet eens in MijnNS. Je krijgt het niet verzonnen. En dan heb ik het nog niet eens over het willekeurig aanzetten van het vinkje “betaald”.

Badge +3

Dat vinkje (of het ontbreken ervan) is mij ook niet helemaal duidelijk, maar ik meen dat @Momo daar ooit een soort van ‘verklaring’ voor had.

Of het met jaarabonnementen of op saldo te maken heeft lijkt me ook niet, want die € 5,83 creditfactuur gaat ook over een saldo abonnement.

Bij mij staan er overal vinkjes bij (vanaf juli 2019), maar dat is allemaal Flex.

Reputatie 7
Badge +3

Mijn verklaring was: geen vinkje bij abonnementen op saldo en wel vinkje bij Flex abonnementen. Dat ging op tot OV-fiets (en denk ook Stallen op rekening) via een ander systeem wordt gefactureerd, geen 1 cent jaarlijks meer maar net als met Flex een mail dat er een factuur klaarstaat en die factuur is in dezelfde lay-out als de Flex facturen. Dat gaat dan waarschijnlijk via het zelfde systeem en dus ook een vinkje. Wellicht geldt dat ook voor de restitutie van het VDU.

Ik heb nu bij alle facturen op één na een vinkje staan. De uitzondering is OV-fiets van vorig jaar mei toen er nog wel 1 cent werd berekend. Al mijn andere facturen nu zijn Flex facturen of OV-fiets “nieuwe stijl” dit jaar mei.

Wat me wel opvalt is dat mijn Flex facturen terug gaan tot half juni 2019, dus meer dan 18 maanden terug, Mijn oude Traject Vrij facturen verdwenen na 18 maanden.

Reageer