Skip to main content
Wij hebben 3 kaarten gekoppeld aan hetzelfde mailadres en dus in Mijn NS.

De kaart van mijn man is de primaire kaart in dit geval (Dal Vrij).

Daarnaast mijn kaart (Flex Dal Voordeel) en de kaart van onze zoon (Kids Vrij)



Om de verwarring compleet te maken zijn ze ook alle drie aan een verschillend bankrekeningnummer gekoppeld đŸ€”đŸ€“



Op zich is dat prima maar het probleem is vooral dat ik de facturen van mijn kaart (Flex Dal Voordeel) niet in Mijn NS kan zien, de enige facturen die daar zichtbaar zijn zijn die van het Dal Vrij abonnement van mijn man.

Dus; er is voor mijn Flex Dal Voordeel een bedrag afgeschreven, ik zie in internetbankieren het bijbehorende factuurnummer, maar ik kan die factuur vervolgens nergens bekijken.



Hoe kan dit opgelost worden?
Hoi Mineri,



Het lijkt erop dat je aan de achterkant dubbel in het systeem staat. Neem je contact op met de klantenservice? Dan lossen we het voor je op!
Achterkant dubbel? đŸ€“

Met mijn achterkant is dat niet heel vreemd 😂

Maar goed, klantenservice it is.... op een wat rustiger moment, want ik had het telefonisch net opgegeven omdat het zolang duurde en toen hier maar een topic geopend.

Zolang er geen sprake is van bijabonnementen zul je daar geen facturen voor kunnen inzien omdat je niet de contracthouder bent (ook al is de kaart gekoppeld, maar dat kan je met elke kaart doen).

Zowel NS Flex als Kids Vrij kunnen géén bijabonnement zijn, dus om je eigen facturen in te kunnen zien moet je een aparte Mijn NS account aanmaken. Bij het bestellen van Flex heb je daar via e-mail als het goed is een uitnodiging/activeringslink voor gekregen. Zo niet, dan kan NS je die eventueel opnieuw sturen (verloopt na een week).

Voor de reishistorie kan je bij mijn weten wel de betreffende kaart kiezen, dus dat zou geen probleem moeten zijn voor jouzelf of je kind (via de Mijn NS account van je man).


Ik wil helemaal geen hele voorraad accounts, ik wil alles onder 1 account, helemaal geen zin om voor ieder van ons een eigen account aan te maken.

Maar goed, ook als ik een factuurnummer heb kan ik dus geen facturen inzien, of kan ik mijn kaart ook in dit account laten staan en een aparte "mijn NS" aanvragen op een ander mailadres zodat ik de facturen wel kan inzien?
Al opgelost, idd een extra account aangemaakt, zodat ik mijn facturen kan inzien, maar mijn kaart staat ook nog in het gezamenlijke account.

Wel bizar trouwens dat ik het andere mailadres niet eens als recoverymailadres kan opgeven...
Al opgelost, idd een extra account aangemaakt, zodat ik mijn facturen kan inzien, maar mijn kaart staat ook nog in het gezamenlijke account.

Prima, die kaart gekoppeld aan het andere account (van je man) kan gewoon blijven staan. Je man heeft daar verder geen controle over want is geen contracthouder.



Wel bizar trouwens dat ik het andere mailadres niet eens als recoverymailadres kan opgeven...


Volgens mij is dat recovery-adres optioneel, maar vreemd inderdaad dat je geen bestaand/bekend ander adres kunt opgeven.
Het recoveryadres is idd optioneel, maar het blijft vaag.



Grappige is dat ik de gezamenlijke account nooit gezien heb als "zijn" account, maar ik ontving voor Flex in principe natuurlijk ook geen facturen, dus die kon ik ook niet missen.
Hoi Mineri,



Het lijkt erop dat je aan de achterkant dubbel in het systeem staat. Neem je contact op met de klantenservice? Dan lossen we het voor je op!


Ik stond overigens idd dubbel in het systeem, zowel met "mijn achternaam" als "mijn achternaam - achternaam echtgenoot", dus daar is er een van verwijderd.

Nu staat mijn kaart in 2 NS-accounts.... dat is dan weer geen enkel probleem 😂
Dat is ook vreemd, want bij Flex ontvang je wel degelijk (meldingen over) facturen, toch?



Maar goed, fijn dat je ze nu ook kunt inzien.



Als die meldingen over Flex facturen op het e-mailadres/gebruikersnaam van de account van je man kwamen kan ik me nog wel iets voorstellen dat het systeem zich dan verslikt als je dat als recovery-adres wilt gebruiken.



Zo veel verstand heb ik er ook niet van, ben meer ervaringsdeskundige en al lang blij als ik weet hoe iets werkt (linksom of rechtsom). 😼

Hoi Mineri,

Het lijkt erop dat je aan de achterkant dubbel in het systeem staat. Neem je contact op met de klantenservice? Dan lossen we het voor je op!


Ik stond overigens idd dubbel in het systeem, zowel met "mijn achternaam" als "mijn achternaam - achternaam echtgenoot", dus daar is er een van verwijderd.
Nu staat mijn kaart in 2 NS-accounts.... dat is dan weer geen enkel probleem 😂


Ik schop deze maar weer even omhoog, want dat verwijderen van een van die accounts is kennelijk niet goed gegaan en daar kwam ik achter toen ik eergisteren een mail kreeg over een factuur van € 0,00 voor de verlenging van het Kids Vrij abonnement van onze zoon (vorig jaar vast ook gehad maar door drukte is dat toen kennelijk niet opgevallen).

Anyway, er is dus iets misgegaan want ik stond nog steeds dubbel in het systeem (onder dezelfde twee namen en waarmee dit begon, maar nu ook met 2 mailadressen), en gezien de Kids Vrij van onze zoon gekoppeld was aan mijn naam maar aan het mailadres dat voor mijn man in gebruik bleef kan ik dus op geen enkele manier bij die factuur.

Via de chat contact gehad, moest er weer een nieuw mailadres aangemaakt worden.

Al met al hebben we nu met 3 personen 4 NS-accounts:
1: Mijn man: het account waar zijn facturen op binnenkomen < -- dit klopt
2: Ik: het account waar mijn Flex-facturen op binnenkomen < --- dit klopt
3: Zoon: het account dat hij gebruikt voor de NS-app op zijn telefoon (geen facturen) < --- dit klopt
4: Zelfde zoon: het account dat ik op advies van de chat heb aangemaakt waar dan die facturen voor zijn Kids Vrij eindelijk zichtbaar zouden zijn, ik zou op dat account dan ook “goedemiddag mevrouw voorletters achternaam” lezen, echter staat daar niet mijn naam maar die van onze zoon, die nog in de Kids Vrij leeftijd zit.

 

En op geen enkel account de factuur waar over gemaild is, dat die factuur toevallig € 0,00 is doet er niet toe, ik moet hem wel kunnen downloaden, maar waar ik ook inlog, de factuur komt niet tevoorschijn.

 

 


De factuur voor Kids Vrij zou zichtbaar moeten zijn via het account waarmee het afgesloten is, dus account 1 of 2. De kaart zelf kan gekoppeld worden aan elk ander account (zonder inzage facturen).

Een andere optie is dat er bij het bestellen van Kids Vrij een nieuwe account is aangemaakt (account 3). In de NS app kan je geen facturen inzien maar als je inlogt op de website met dat account zou het zomaar kunnen dat ze daar staan.

Je zou dan verwelkomd moeten worden met jouw naam, niet die van je zoon (want die kan voor Kids Vrij geen contracthouder zijn).

Werkt het met account 3 ook niet, dan heeft je zoon blijkbaar twee accounts (3 en 4). Is op zich ook geen probleem maar waar is die factuur dan?


Ik zie dat ik dit topic in oktober 2019 geopend heb, en dat de NS in oktober 2019 dus ook een van beide accounts waarmee ik “aan de achterkant dubbel in het systeem stond” verwijderd zou hebben en dat is dus niet gebeurd.

Hoe ik dat weet? Omdat voor zowel mijn zoon als mijzelf de gegevens nog op ons oude adres stonden, terwijl wij in april 2020 verhuisd zijn en ik het adres wel had aangepast in mijn account waar mijn facturen op binnenkomen en ook in het account dat ik voor mijn zoon moest aanmaken zodat hij de NS-app op zijn telefoon kon zetten
.

Ergo: de enige plek waar het niet aangepast was, was binnen die accounts die een half jaar eerder verwijderd zouden zijn. Het is erg vervelend dat er altijd naar “aan de achterkant dubbel in het systeem” wordt verwezen en dat er dan gekoppeld en/of verwijderd moet worden, maar dat dat vervolgens niet gebeurt.


De factuur voor Kids Vrij zou zichtbaar moeten zijn via het account waarmee het afgesloten is, dus account 1 of 2.

Een andere optie is dat er voor Kids Vrij een nieuwe account is aangemaakt (account 3). In de NS app kan je geen facturen inzien maar als je inlogt op de website met dat account zou het zomaar kunnen dat ze daar staan.

Je zou dan verwelkomd moeten worden met jouw naam, niet die van je zoon (want die kan voor Kids Vrij geen contracthouder zijn).

Die factuur is niet in account 1 of 2 zichtbaar, ook niet in account 4 overigens.

En nee, hij had al veel eerder een Kids Vrij dan een account op zijn telefoon (account 3), dus er is geen nieuw account aangemaakt

De factuur is nergens zichtbaar.

En ik word zowel in account 3 als 4 verwelkomd met de naam van mijn zoon.

Sterker nog: als ik op account 4 inlog met het mailadres dat ik daarvoor opgegeven heb dan staat het mailadres van account 3 rechtsboven
..


Oke, gaan we verder


De e-mail over een factuur van Kids Vrij komt binnen bij de contracthouder, dus als je in Mijn NS inlogt met het e-mail adres waar die mail op aangekomen is dan zou je de factuur moeten zien.

Verder worden er bij NS Flex tegenwoordig ook facturen gecombineerd. Zo heb ik twee kaarten met NS Flex op Ă©Ă©n account, en krijg ik maar Ă©Ă©n maandelijkse factuur.

Dus als die e-mail bij jou (of je man) aangekomen is open even de laatste factuur en kijk of daar toevallig iets over het Kids Vrij bij staat?

 


Oke, gaan we verder


De e-mail over een factuur van Kids Vrij komt binnen bij de contracthouder, dus als je in Mijn NS inlogt met het e-mail adres waar die mail op aangekomen is dan zou je de factuur moeten zien.

Verder worden er bij NS Flex tegenwoordig ook facturen gecombineerd. Zo heb ik twee kaarten met NS Flex op Ă©Ă©n account, en krijg ik maar Ă©Ă©n maandelijkse factuur.

Dus als die e-mail bij jou aangekomen is open even je laatste factuur en kijk of daar toevallig iets over het Kids Vrij bij staat?

Dat is dus het probleem, want de contracthouder ben ik, maar op de naam die “aan de achterkant dubbel in het systeem stond” en die verwijderd zou zijn in oktober 2019.

 

En nee de Kids Vrij factuur van mijn zoon van 1 april staat niet bij mij op de Flex factuur van 3 april, ook niet op de Flex factuur van mijn man van 3 april.

Dat zou ook vreemd zijn geweest, want voor die beide accounts was wel een adreswijziging doorgevoerd in 2020, voor het account dat “dubbel aan de achterkant in het systeem stond” en dat verwijderd zou worden in oktober 2019 was geen adreswijziging doorgevoerd, dus dat zou in principe niet gekoppeld kunnen zijn aan een factuur naar een totaal ander adres.


Oke dan wordt het terug naar de klantenservice, voor zover het niet kunnen inzien van een Kids Vrij factuur van € 0,00 belangrijk is.

Als je er daar (bij voorkeur telefonisch of via chat) niet uitkomt kan een moderator hier misschien een blikje licht op de zaak werpen :sweat_smile:


Oke dan wordt het een gevalletje klantenservice. Als je er daar (bij voorkeur telefonisch of via chat) niet uitkomt kan een moderator hier misschien een lichtje op de zaak laten werpen :sweat_smile:

Ik heb daar dus gisteravond al contact over gehad via de chat, zo kwam ik aan account 4, want dat was de manier waarop ik dan die factuur zou kunnen inzien, daarop zou ik ook aangesproken moeten worden met mijn naam en dat is dus allemaal niet het geval.

 

En nee, op zich is het kunnen inzien van een factuur van € 0,00 geen halszaak, maar als men mij mailt dat er een factuur is dan wil ik die wel in kunnen zien, ongeacht het bedrag van de factuur.

Daarbij: als men mij in oktober 2019 belooft accounts te verwijderen, dan verwacht ik dat dat ook gebeurt, en als dat niet kan dat het dan tenminste gekoppeld wordt aan mijn andere account, maar ook dat is dus niet gebeurd.






Een schopje dan maar, in de hoop dat een mod het nu wel ziet
..


Hoi Mineri.

Ik begrijp uit het verhaal dat je dus met geen mogelijkheid het factuur van het Kids Vrij abonnement van je zoon kan inzien?

Uiteraard wil ik wel even met je meekijken. Zou je mij een privébericht willen sturen met je NAW-gegevens + geboortedatum?


Hoe is dit afgelopen?


Ik zal Denice vragen of ze z.s.m. een update kan geven.


Ik had het je graag willen vertellen @Robert B maar ik heb tot op heden geen privébericht van Mineri ontvangen :sweat_smile:


Ik heb helaas nog steeds geen privébericht mogen ontvangen. Zonder gegevens kan ik er helaas ook vrij weinig over zeggen. 

Mineri, mocht het probleem zich nog steeds voordoen, maak dit dan kenbaar in dit topic. Dan kan het alsnog opgepakt worden. Ik ga voor nu dit topic ‘loslaten’.


Dat lijkt mij ook het beste @Denice NS want in andere topics heb je al lang bewezen dat je een ‘tijger’ bent als het op ‘informatie boven water halen’ gaat (via privĂ©berichten en doorspelen aan de ICT afdeling in ieder geval).

Ikzelf was gewoon benieuwd voor deze case, maar zal wel iets met ‘ontdubbelen’ van accounts te maken hebben wellicht?


Reageer