beantwoord

Facturen maar van 1 kaarthouder zichtbaar

  • 9 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 128 Bekeken

Wij hebben 3 kaarten gekoppeld aan hetzelfde mailadres en dus in Mijn NS.
De kaart van mijn man is de primaire kaart in dit geval (Dal Vrij).
Daarnaast mijn kaart (Flex Dal Voordeel) en de kaart van onze zoon (Kids Vrij)

Om de verwarring compleet te maken zijn ze ook alle drie aan een verschillend bankrekeningnummer gekoppeld 🤔🤓

Op zich is dat prima maar het probleem is vooral dat ik de facturen van mijn kaart (Flex Dal Voordeel) niet in Mijn NS kan zien, de enige facturen die daar zichtbaar zijn zijn die van het Dal Vrij abonnement van mijn man.
Dus; er is voor mijn Flex Dal Voordeel een bedrag afgeschreven, ik zie in internetbankieren het bijbehorende factuurnummer, maar ik kan die factuur vervolgens nergens bekijken.

Hoe kan dit opgelost worden?
icon

Beste antwoord door Robert B 9 oktober 2019, 19:45

Zolang er geen sprake is van bijabonnementen zul je daar geen facturen voor kunnen inzien omdat je niet de contracthouder bent (ook al is de kaart gekoppeld, maar dat kan je met elke kaart doen).

Zowel Flex als Kids Vrij kunnen géén bijabonnement zijn, dus om je eigen facturen in te kunnen zien moet je een aparte Mijn NS account aanmaken. Bij het bestellen van Flex heb je daar via e-mail als het goed is een uitnodiging/activeringslink voor gekregen. Zo niet, dan kan NS je die eventueel opnieuw sturen (verloopt na een week).

Voor de reishistorie kan je bij mijn weten wel de betreffende kaart kiezen, dus dat zou geen probleem moeten zijn voor jouzelf of je kind (via de Mijn NS account van je man).
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Mineri,

Het lijkt erop dat je aan de achterkant dubbel in het systeem staat. Neem je contact op met de klantenservice? Dan lossen we het voor je op!
Achterkant dubbel? 🤓
Met mijn achterkant is dat niet heel vreemd 😂
Maar goed, klantenservice it is.... op een wat rustiger moment, want ik had het telefonisch net opgegeven omdat het zolang duurde en toen hier maar een topic geopend.
Badge +3
Zolang er geen sprake is van bijabonnementen zul je daar geen facturen voor kunnen inzien omdat je niet de contracthouder bent (ook al is de kaart gekoppeld, maar dat kan je met elke kaart doen).

Zowel Flex als Kids Vrij kunnen géén bijabonnement zijn, dus om je eigen facturen in te kunnen zien moet je een aparte Mijn NS account aanmaken. Bij het bestellen van Flex heb je daar via e-mail als het goed is een uitnodiging/activeringslink voor gekregen. Zo niet, dan kan NS je die eventueel opnieuw sturen (verloopt na een week).

Voor de reishistorie kan je bij mijn weten wel de betreffende kaart kiezen, dus dat zou geen probleem moeten zijn voor jouzelf of je kind (via de Mijn NS account van je man).
Ik wil helemaal geen hele voorraad accounts, ik wil alles onder 1 account, helemaal geen zin om voor ieder van ons een eigen account aan te maken.
Maar goed, ook als ik een factuurnummer heb kan ik dus geen facturen inzien, of kan ik mijn kaart ook in dit account laten staan en een aparte "mijn NS" aanvragen op een ander mailadres zodat ik de facturen wel kan inzien?
Al opgelost, idd een extra account aangemaakt, zodat ik mijn facturen kan inzien, maar mijn kaart staat ook nog in het gezamenlijke account.
Wel bizar trouwens dat ik het andere mailadres niet eens als recoverymailadres kan opgeven...
Badge +3
Al opgelost, idd een extra account aangemaakt, zodat ik mijn facturen kan inzien, maar mijn kaart staat ook nog in het gezamenlijke account.
Prima, die kaart gekoppeld aan het andere account (van je man) kan gewoon blijven staan. Je man heeft daar verder geen controle over want is geen contracthouder.

Wel bizar trouwens dat ik het andere mailadres niet eens als recoverymailadres kan opgeven...

Volgens mij is dat recovery-adres optioneel, maar vreemd inderdaad dat je geen bestaand/bekend ander adres kunt opgeven.
Het recoveryadres is idd optioneel, maar het blijft vaag.

Grappige is dat ik de gezamenlijke account nooit gezien heb als "zijn" account, maar ik ontving voor Flex in principe natuurlijk ook geen facturen, dus die kon ik ook niet missen.
Hoi Mineri,

Het lijkt erop dat je aan de achterkant dubbel in het systeem staat. Neem je contact op met de klantenservice? Dan lossen we het voor je op!

Ik stond overigens idd dubbel in het systeem, zowel met "mijn achternaam" als "mijn achternaam - achternaam echtgenoot", dus daar is er een van verwijderd.
Nu staat mijn kaart in 2 NS-accounts.... dat is dan weer geen enkel probleem 😂
Badge +3
Dat is ook vreemd, want bij Flex ontvang je wel degelijk (meldingen over) facturen, toch?

Maar goed, fijn dat je ze nu ook kunt inzien.

Als die meldingen over Flex facturen op het e-mailadres/gebruikersnaam van de account van je man kwamen kan ik me nog wel iets voorstellen dat het systeem zich dan verslikt als je dat als recovery-adres wilt gebruiken.

Zo veel verstand heb ik er ook niet van, ben meer ervaringsdeskundige en al lang blij als ik weet hoe iets werkt (linksom of rechtsom). 😮

Reageer