Een hardnekkig probleem wat NS blijkbaar niet kan oplossen is het probleem dat een deel van de reizigers momenteel geen toegang hebben tot hun facturen. NS geeft aan dat het een IT-probleem is en dat reizigers maar moeten wachten totdat het probleem is opgelost.
Reiziger @thunbi schrjjft het volgende:
Meer dan een maand geleden merkte ik dat ik niet meer kon inloggen op ‘mijnNS’. Na contact met de klantenservice (meerdere malen), kan ik inmiddels via de laptop wel weer inloggen op 'mijnNS’, maar krijg ik mijn persoonlijke pagina niet te zien. Daar heb ik dus ook helemaal niets aan…
reactie MarkNS:
Hoi thunbi, welkom op de NS Community.
Op basis van het omschreven probleem, vrees ik dat er niet heel veel anders opzit dan de afhandeling van de melding aan IT af te wachten. Er ligt momenteel een enorme druk op IT waardoor het inderdaad een aanzienlijke tijd kan duren voordat er een oplossing is.
Ik vind niet dat je de problemen van NS op deze manier bij de reiziger kan droppen. Deze klant moet zijn reiskosten declareren bij zijn werkgever en kan dat dus niet omdat NS niet in staat is om een factuur te leveren.
Als NS ivm AVG geen facturen per mail wil leveren, dan dient NS de facturen uit te draaien en per post te versturen. Ik snap dat dat veel werk is maar reizigers en werkgevers maandenlang op facturen laten wachten kan natuurlijk niet. Temeer daar NS geen reële inschatting kan geven van de duur van het probleem.
Vraag: Wanneer gaat NS de facturen dus per post versturen.