beantwoord

Facturen niet beschikbaar in Mijn NS

• 22 januari 2020
  • 9 reacties
  • 223 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste,

Ik probeer nu al twee dagen mijn facturen terug te vinden in Mijn NS, alleen krijg ik de melding ‘Helaas is deze service niet beschikbaar’. Ik heb uiterlijk morgen een factuur nodig van de afgelopen maand, alleen hoor ik graag of deze los naar mij gemaild kan worden indien de problemen in Mijn NS zich voor blijven doen?

Ik hoor graag de oplossing hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Deol

icon

Beste antwoord door Mark NS 22 januari 2020, 18:29

Hoi Deol, welkom op de NS Community. 

Helaas is er een storing gaande waardoor Mijn NS al enige tijd niet beschikbaar is. Mijn excuses voor het ongemak. Je kunt het beste contact opnemen met de Klantenservice om te vragen of het mogelijk is je de factuur te mailen. 

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Deol, welkom op de NS Community. 

Helaas is er een storing gaande waardoor Mijn NS al enige tijd niet beschikbaar is. Mijn excuses voor het ongemak. Je kunt het beste contact opnemen met de Klantenservice om te vragen of het mogelijk is je de factuur te mailen. 

Een paar adviezen (wordt toch niks mee gedaan)

1. Maak op het moment dat er een storing is vanuit NS zijde gelijk een sticky topic aan waarin aangegeven wordt wat er allemaal nog wel en niet kan.
  2. Plaats op de site www.NS.nl op de eerste pagina met grote letters een verwijzing naar het topic. (doorklikken)
  3. Biedt in het sticky als eerste excuses aan voor de overlast.
  4. Geef per onderwerp aan, wat de reiziger moet doen om zijn/haar geld terug te krijgen.
  5. Programmeer het zo dat zolang de storing plaatsheeft, het sticky-topic altijd als eerste op deze community wordt genoemd. (dus geen rekening houden met de laatste reactie).

Nu worden er constant nieuwe topics aangemaakt die weinig of niets aan de community toevoegen

Ik probeer ook mijn factuur terug te vinden. Er worden alleen facturen van 2019 weergegeven maar de factuur van het abonnement dat ik vandaag gekocht heb zie ik niet terug ...

Waarom word het factuur niet gewoon als PDF meegestuurd met het bevestigings e-mailtje? Bij de busabonnement word dit wel gedaan, zo kun je altijd je factuur terug vinden in je e-mail.

Goedemorgen eenklant. Welkom bij de NS Community.

Heb je een NS Flex abonnement aangeschaft? Zo ja, dan krijg je geen factuur op het moment van aanschaffen. De eerste factuur is een maand later beschikbaar via Mijn NS. Wel krijg je een e-mail omtrent de aanschaf die geldt als betaal/aankoopbewijs.

Badge +3

In een ander topic werd ik gecorrigeerd toen ik hetzelfde zei (de bevestigingsmail is je ‘factuur’), met een screenshot erbij van iemand die keurig een factuur gekregen had.

Als het goed is komt die na enkele dagen beschikbaar, dus als je het vandaag aangeschaft hebt klopt het dat je niets ziet.

Dan zal er misschien een verschil zitten tussen een overstap vanuit klassiek en een NS Flex aanschaf vanuit niets? Ik heb zelf (overstap vanuit OV-fiets) namelijk nooit een eerste factuur gehad, enkel de maand erna.

Badge +3

Ik denk inderdaad dat er een verschil zit tussen een overstap naar Flex (op een bestaande account) of wanneer je Flex bestelt en de eerste betaling via iDeal doet.

Volgens mij krijg je in het eerste geval een factuur (want incasso) en bij de iDeal betaling niet. Dan is inderdaad je betalingsbewijs/bankafschrift/bevestigingsmail samen de ‘factuur’.

Ik ga eens even graven… en ja daar is ‘tie (overstap naar Flex vanuit OV-fiets). De -€ 0,01 is restitutie van het OV-fiets abonnement en de -€ 7,00 is wegens de € 12,00 saldo dat nog op mijn kaart stond.

Je hebt gelijk, ook ik heb gewoon een factuur gekregen bij mijn overstap. Misschien toch maar tijd voor een brilletje.

Badge +3

Haha, precies hetzelfde dus, behalve dat jij dus € 13,65 saldo had.

Maar die -€ 0,01 hebben we nooit gekregen toch? Ik vind het prima :rofl:

Reageer