beantwoord

Facturen voor abonnement, niks nu, volgende maand dubbel.

  • 11 August 2022
  • 7 reacties
  • 125 Bekeken

Ik kreeg vandaag een e-mail binnen over dat de factuur van mijn abonnement klaar staat. Hier zag ik raar genoeg dat het alleen de kosten zijn voor reisproducten die buiten het abonnement om vallen.

De volgende periode, echter, staat nu op precies dubbel de kosten van mijn reisproduct. Ik lijk dus voor de aankomende maand geen product te betalen, waarna ik voor de aankomende maand (Augustus → September) en de opvolgende maand (September → Oktober) in de volgende periode tweemaal betaal.

Hier lijkt iets mis gegaan te zijn. Wat is de beste optie voor mij?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 11 August 2022, 16:51

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heeft u deze informatie van de widget op Mijn NS? Die informatie klopt vaak niet en kunt u negeren. De Facturen die u krijgt zijn wel juist doorgaans. Achteraf klopt het.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi JDeck306,

Het wil wel eens mis gaan met het factureren. Ik kreeg onlangs opeens twee verschillende facturen, een voor alleen m'n abonnement en een aparte met daarop de gemaakte reizen, terwijl die normaal gesproken altijd samen op één factuur staan. Wellicht krijgt u ook nog een tweede factuur met daarop uw abonnementskosten.

De widget is inderdaad niet betrouwbaar.

Badge +3

Het wil wel eens mis gaan met het factureren. Ik kreeg onlangs opeens twee verschillende facturen, een voor alleen m'n abonnement en een aparte met daarop de gemaakte reizen, terwijl die normaal gesproken altijd samen op één factuur staan. Wellicht krijgt u ook nog een tweede factuur met daarop uw abonnementskosten.

Welkom bij de NS Community @JDeck306 

Dat is al minstens twee keer eerder gebeurd, ontbrekende abonnementskosten op een factuur.

Die andere keren volgde enkele dagen later alsnog een factuur met die kosten, dus ik vermoed dat die spoedig volgt.

 

Reputatie 7
Badge +3

Welkom bij de NS Community!

 

Dank je! 😉

Badge +3

Dank je! 😉

Haha, daar miste een mention 🤣

@Thom 
@Robert B 
@mrfreeze 
Dank jullie wel, allemaal!

Inderdaad, vanochtend kreeg ik een tweede bericht binnen over een factuur waar de kosten van het abonnement waren genoteerd.
Eerste keer dat dit bij mij gebeurd is, maar goed om te weten dat het voor kan komen.

Nogmaals bedankt!

Reputatie 7
Badge +1

Kan dit bevestigen-recent ABO gewijzigd, geen extra bustram kosten gemaakt-gisteren nota van 0, vandaag de normale ABO-kosten voor komende maand. Hogere kosten voor ABO wel meteen dag na wijzigen in rekening gebracht voor de paar dagen tot normale maandfaktuurdatum.

Maar of dit nu gangbaar nieuw systeem wordt of niet: zal wel afwachten worden……….

Reageer