beantwoord

[FeatureRequest] iCal export van reishistorie

• 24 juli 2019
  • 4 reacties
  • 168 Bekeken

Op dit moment kun je de reishistorie exporteren als PDF en CSV. Nu ben ik geestelijk in staat om daar zelf ook een iCal feed van te maken, maar ik vraag me af: is dit iets handigs en leuks voor alle Mijn NS gebruikers zodat je in je agenda precies al je historische reisgedrag kunt zien?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 24 juli 2019, 14:52

Ik kan natuurlijk moeilijk spreken voor alle Mijn NS gebruikers, maar persoonlijk denk ik dat dit meer een interessante gimmick zou zijn dan echt een nuttige toevoeging waar iedereen ook chocola van kan maken. 😅De voornaamste reden waarom de reishistorie wordt geëxporteerd is namelijk om een declaratieoverzicht te maken voor bijvoorbeeld een werkgever. Een overzicht van het historische reisgedrag wordt in wezen al weergegeven in Mijn NS zelf. Sowieso lijkt een kalender mij meer interessant om nog komende dingen in te plaatsen, dan dingen die al gebeurd zijn. 😁
Bekijk origineel

4 reacties

Ik kan natuurlijk moeilijk spreken voor alle Mijn NS gebruikers, maar persoonlijk denk ik dat dit meer een interessante gimmick zou zijn dan echt een nuttige toevoeging waar iedereen ook chocola van kan maken. 😅De voornaamste reden waarom de reishistorie wordt geëxporteerd is namelijk om een declaratieoverzicht te maken voor bijvoorbeeld een werkgever. Een overzicht van het historische reisgedrag wordt in wezen al weergegeven in Mijn NS zelf. Sowieso lijkt een kalender mij meer interessant om nog komende dingen in te plaatsen, dan dingen die al gebeurd zijn. 😁
@Stijn NS als werkgever ben ik het niet met je eens. Ik zou graag zien hoe lang mijn medewerkers onderweg zijn geweest. De rekeningen worden immers al betaald. En het automatisch optellen van uren gaat super eenvoudig met iCal 🙂
Badge +3
Het zou inderdaad een handige toevoeging zijn, maar vanuit Excel of andere spreadsheet (CSV) is het net zo makkelijk. Of je laat je werkgevers zelf hun reizen (uren) invullen op een intern portal of tijdsregistratiesysteem van je bedrijf.
Het mooie van iCal is natuurlijk dat je je er op kan abonneren en het automatisch gaat 😉

Reageer