flex dal en samenreiskorting | NS Community
beantwoord

flex dal en samenreiskorting

  • 2 November 2021
  • 8 reacties
  • 3051 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Ik heb een NS Flex Dal Voordeel abonnement afgesloten. Wanneer ik bij ns.nl inlog zie ik “gaat u samen reizen met iemand die recht heeft op samenreiskorting? Dan mag u buiten de spits met 40% korting meereizen. Zet voor het inchecken uw samenreiskorting aan” 

Maar ik heb zelf toch een dalabonnement en krijg toch zelf al 40% in de daluren?

Wanneer ik in de ns-app inlog zie ik staan “samenreiskorting. Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw”

 

het lijkt net of ik een ns flex abonnement zonder dal heb gekregen. 
 

 

 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 2 November 2021, 14:46

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je nog een keer probeert om de Samenreiskorting aan te zetten, zal dit wel goed moeten gaan. 

Maar dit hoeft Irrie dus niet te doen. Degene die meereist moet Samenreiskorting aanzetten.

Helemaal duidelijk Lorena, bedankt👍

Ik heb een NS flex dal voordeel abonnement kan ik dan 3 mensen op korting mee laten reizen

 

Reputatie 6
Badge +2

Hi Dias1233 en welkom bij de NS Community! 
Dat kan zeker! Je kunt er alles over lezen op deze pagina

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Irrie en welkom op de Community! 

De optie voor de Samenreiskorting blijft hier wel staan omdat het ook kan zijn dat je een maand NS Flex zonder abonnement hebt. Dan kun je via die weg alsnog gebruik maken van de Samenreiskorting. Ik snap de verwarring wel, maar zoals ik het zie, heb je nu wel het NS Flex Dal Voordeel abonnement. Helaas is de foutmelding die je krijgt een bekend probleem. Als je nog een keer probeert om de Samenreiskorting aan te zetten, zal dit wel goed moeten gaan. 

Hallo Lorena,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik begrijp nu dat die samenreisoptie er voor mij bijzit wanneer ik in de spits met iemand die dan wel korting krijgt zou meereizen. In de dalperiode hief ik dus niets aan te zetten. Misschien handig om dit ook in de welkomstmail te zetten?

 

 In de app kan ik de samenreiskorting trouwens nog steeds niet aanzetten, via de website lukt het wel.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Irrie!

Je hoeft zelf geen gebruik te maken van deze optie zolang je zelf reist met het NS Flex Dal Voordeel abonnement. Je reist immers al met korting. Als er iemand met je mee gaat reizen, kan diegene zelf de Samenreiskorting aanzetten als die persoon een NS Flex zonder abonnement heeft of zonder NS Flex abonnement kan de medereiziger dit bij de automaat aanzetten met zijn of haar OV-chipkaart. Hier hoef jij niets voor te doen.

Pas wanneer jij het NS Flex zonder abonnement hebt en met iemand anders mee wil reizen die wel een abonnement heeft, kun je deze optie aanzetten.

Badge +3

Een paar details nog.

Samenreiskorting is niet geldig in de spits, dus jij (stel je hebt Flex Basis, Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting) of je medereizigers moeten inchecken buiten de spits.

Voor Samenreiskorting moet je meereizen met iemand die een NS abonnement heeft (uitgezonderd Flex Basis) of iemand met een Studentenreisproduct.

Je mag dus met Samenreiskorting meereizen met iemand die bijv. Weekend Voordeel heeft, zelfs als diegene helemaal geen korting krijgt op dat moment.

Tenslotte: dat schuifje staat er bij Flex altijd, ook al is het bij Dal Voordeel volledig overbodig (en dus verwarrend).

Reageer