beantwoord

Flex Geld terug bij vertraging

Reputatie 1
> https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html

1. Kan dit formulier echt niet beter en simpeler als je al bent ingelogd in Mijn NS?
2. Pasten van een OV-kaart ID (met spaties van Mijn NS zelf) werkt niet door een harde lengte limiet.
icon

Beste antwoord door Danny NS 6 februari 2019, 18:43

Hoi Thor89,

Bedankt voor de tip. Deze functies zijn inderdaad nog niet beschikbaar. Ik zal daarom de tips doorzetten naar de betreffende afdeling. Het is inderdaad o.a. erg handig dat je direct het OV-chipkaartnummer kan plakken!

Bekijk origineel

22 reacties

Hoi Thor89,

Bedankt voor de tip. Deze functies zijn inderdaad nog niet beschikbaar. Ik zal daarom de tips doorzetten naar de betreffende afdeling. Het is inderdaad o.a. erg handig dat je direct het OV-chipkaartnummer kan plakken!
Reputatie 1
Voor de chat zou dit ook handig en veilig zijn, zodat je niet elke keer veel persoonlijke gegevens hoeft in te voeren.
Reputatie 1
Venstergrootte van de chat aan kunnen passen en een indicatie in de tab titel bij nieuwe berichten zouden ook fijn zijn.
Bedankt Thor89!

Ik neem het direct mee 😀.
Reputatie 1
Kan het met Flex nu wel of niet via Mijn NS?

Wat is het verschil tussen de knoppen "Aanvraag zonder NS-account" en "Aanvraag indienen"?

Je kunt zeker een claim indienen als je NS Flex hebt.

Er zijn twee opties: met of zonder het Mijn NS account. Met je account, kan je inloggen, zodat je minder gegevens hoeft in te vullen, omdat die immers al bekend bij ons zijn.
Als je het zonder account indient, dan vul je op de webpagina je gegevens in en dan kan je vervolgens het formulier aan ons versturen. Heb je die optie al eens aangeklikt?
Badge +3
Thor89 schreef:

Zo te lezen moet het via het formulier.

Wat is het verschil tussen de knoppen "Aanvraag zonder NS-account" en "Aanvraag indienen"?

Geen, die leiden naar dezelfde pagina.
Reputatie 1
---
Reputatie 1
Rizana NS schreef:

Je kunt zeker een claim indienen als je NS Flex hebt.

Er zijn twee opties: met of zonder het Mijn NS account. Met je account, kan je inloggen, zodat je minder gegevens hoeft in te vullen, omdat die immers al bekend bij ons zijn.
Als je het zonder account indient, dan vul je op de webpagina je gegevens in en dan kan je vervolgens het formulier aan ons versturen. Heb je die optie al eens aangeklikt?

Ja, helaas wel...
Reputatie 1
Robert B schreef:

Thor89 schreef:

Zo te lezen moet het via het formulier.

Blijkbaar is dat onduidelijk, want dat schijnt niet het geval te zijn.

Ook dat is dan onduidelijk.. kan een UX expert van NS hier eens naar kijken?
Een aanvullende vraag over geld terug bij vertraging bij een flex abonnement; ik had afgelopen week op mijn traject een vertraging van 30+ minuten en heb daarvoor een claim ingediend. Die is toegewezen maar ik zie een vreemd bedrag dat is toegekend, nl € 13,82. Nu lees ik "U krijgt 50% van de ritprijs bij minimaal 30 minuten vertraging", op deze pagina, maar bij een (maximale) ritprijs van € 26,50 is de helft bij mij € 13,25. Iemand enig idee hoe dit kan?
tridek_ok, de ritprijzen bij NS Flex worden niet afgerond op 10 cent waardoor je deze bedragen kunt krijgen. Als je het graag wilt controleren dan kun je in je reishistorie kijken of contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.
Dank je Iris, ik begrijp het niet maar vind het wel prima zo, het is voor mij een voordeeltje van € 0,57. In mijn reishistorie zie ik geen bedragen staan bij deze rit, dit viel binnen mijn weekend vrij abonnement.
Dan is het vreemd inderdaad, tridek_ok. NS Flex is nog een redelijk nieuw product dus er kunnen af en toe nog dingen mis gaan. Zou je me in een privébericht je naam, postcode, huisnummer en geboortedatum willen sturen? Dan kan ik nakijken hoe het berekend is. (Geen zorgen, ik zal het restitutiebedrag gewoon zo laten staan 😉 )
tridek_ok, zou je hier nog op kunnen reageren?
Ik zag geen reden meer te reageren, vind het wel.prima zo.
Oké, dan kan ik je helaas geen zeker antwoord geven op je vraag.
Reputatie 1
Thor89 schreef:

Wellicht kun je dan antwoord geven op mijn vraag. 😉
Iris NS schreef:

Oké, dan kan ik je helaas geen zeker antwoord geven op je vraag.

Dat begrijp ik en dat heb ik ook in overweging genomen, ik ben terughoudend met het delen van persoonlijke gegevens, dat doe ik niet bij een vraag die een nice-to-know karakter heeft.

Wellicht kun je dan antwoord geven op mijn vraag. ;)

Ik snap even niet zo goed waar er naar gekeken moet worden. Ik zie het probleem niet in dat een bepaald formulier via twee knoppen kan worden bereikt. De pagina op zichzelf is niet onduidelijk.
Reputatie 1
Stijn NS schreef:

Ik snap even niet zo goed waar er naar gekeken moet worden. Ik zie het probleem niet in dat een bepaald formulier via twee knoppen kan worden bereikt. De pagina op zichzelf is niet onduidelijk.

Twee knoppen met twee verschillende labels roepen de vragen op: wat is het verschil en welke moet ik hebben.. dat maakt het lastiger voor de gebruiker.
Ik ben het er zelf niet helemaal mee eens, maar ik snap wel dat dit eventueel als verwarrend over zou kunnen komen. Ik zal het doorgeven zodat er naar gekeken kan worden!

Reageer