Fouten bij inloggen op NS website

• 16 juli 2018
  • 6 reacties
  • 146 Bekeken

Ik heb toegang tot meer dan een NS account. Het volgernder gaat niet goed!

1. ik log in op account met naam1. (www.ns.nl -> Min NS -> Inloggen Consumenten) Ok, ik kan alles zien. Niks aan de hand.
  2. ik log uit. Nu krijg ik dan weer een inlogscherm te zien.
  3. ik log op dat scherm in met naam 2.
  4. Er start nu een sessie voor naam1, zo te zien.
Ik ben dus nu ingelogd met naam2 en zie de informatie die bij de account van naam1 hoort.

Niet best!

Nog wat verder spelend, kreeg ik zelfs het onderstaande voor elkaar: In ed bovenste regel staat naam1, en in de div eronder staat naam2. Zie plaatje.

6 reacties

Dat is inderdaad vrij vreemd, random! Het inloggen, doe je dat met een e-mail adres, of echt puur met een naam? Het enige wat ik zo snel zou kunnen bedenken waar dit aan kan liggen is dat het een en hetzelfde account is, maar dat de twee e-mail adressen waar je mee inlogt beide bij dezelfde accounts bekend staan.

Ik wil ik in ieder geval even meekijken! Zou je mij daarvoor een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en beide e-mail adressen van de twee accounts?
Er wordt ingelogd met email adressen en het gaat om twee verschillende accounts.

Het lijkt me dat je de software jongens even kunt aanspreken om dit eens goed door te nemen. Ze hebben kennelijk een vrij voor de hand liggende test case gemist. Misschien wel een met verstrekkende gevolgen.
Voordat ik onze IT-afdeling hierachter erover kan aanspreken heb ik wel specifieke voorbeelden nodig om aan te kunnen tonen dát er wat mis gaat. De gegevens die ik eerder heb gevraagd zijn daarvoor vrij belangrijk. Het is je volste recht als je die niet wilt geven, maar zonder een specifiek voorbeeld kan ik weinig doen.
Update: Ik heb nog geen privébericht gekregen van random, of überhaupt een reactie op mijn laatste bericht.

@random Heb je contact opgenomen met een andere afdeling om dit probleem op te lossen? Zoals ik in mijn vorige bericht aangeef heb ik wel gegevens nodig om een specifiek voorbeeld te kunnen doorsturen naar onze IT-afdeling.
Update: Ik heb uiteindelijk geen bericht meer ontvangen van random, dus ga ervan uit dat zijn probleem is opgelost. Mocht dat niet het geval zijn dan kan er altijd opnieuw contact worden opgelost met onze Klantenservice.
Het probleem bestaat nog. Met de gegeven informatie moet het toch eenvoudig te reproduceren zijn voor een beetje deskundige IT-afdeling.

Het is overigens niet MIJN probleem, maar het probleem van NS. Accounts door elkaar halen duidt op ondeugdelijke software! En daar kan iedereen die het gebruikt mee te maken krijgen.

Reageer