beantwoord

Foutmelding dat e-mailadres onbekend is bij het aanvragen van een kaartservicecode

• 6 februari 2015
  • 18 reacties
  • 1078 Bekeken

Beste NS,

zo juist diverse keren geprobeerd om een kaartservicecode aan te vragen met mijn email wat ik gebruik voor ns en mijn ov chipkaart. Maar ik blijf constant in een foutmelding krijgen dat mijn email adres onbekend is terwijl dit wel de juiste is.

Met vriendelijke groet,
Matthijs
icon

Beste antwoord door Inge NS 6 februari 2015, 10:58

Welkom op het forum matthijsfoekema!

De melding dat dit e-mailadres onbekend is, kun je gewoon negeren. Je kunt alsnog op 'verder' klikken en vervolgens krijg je op het door jou ingevulde e-mailadres een kaartservicecode. Je krijgt deze foutmelding als je in het verleden je persoonlijke OV-chipkaart hebt aangevraagd met een ander e-mailadres. Laat nog even weten of het gelukt is! :)

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

18 reacties

Dit probleem had ik ook. Ik gaf het goede e-mail adres op, gecontroleerd door een moderator, maar het systeem bevat een fout waardoor het adres niet herkent wordt.

Het gemakkelijkste is om een kaartservicecode bij de automaat op te halen. Dit moet je in je NS account aan kunnen vragen.
Welkom op het forum matthijsfoekema!

De melding dat dit e-mailadres onbekend is, kun je gewoon negeren. Je kunt alsnog op 'verder' klikken en vervolgens krijg je op het door jou ingevulde e-mailadres een kaartservicecode. Je krijgt deze foutmelding als je in het verleden je persoonlijke OV-chipkaart hebt aangevraagd met een ander e-mailadres. Laat nog even weten of het gelukt is! :)

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Je krijgt deze foutmelding als je in het verleden je persoonlijke OV-chipkaart hebt aangevraagd met een ander e-mailadres.
Nee Inge, er staat een fout in het systeem. Ik heb mijn persoonlijke OV-chipkaart aangevraagd met het e-mail adres dat ik sinds 2004 gebruik. Als de NS een ander e-mail adres gebruikt, dan is dat wel een heel groot probleem! Waarom hebben jullie oude e-mail adressen in het systeem staan die niet gebruikt worden? Waarom is de NS zo blind voor haar eigen fouten?

Ik kreeg per e-mail geen kaartservicecode, ik moest langs een automaat.

Hoezo heb ik een ander e-mail adres gebruikt, wat een onzin. Laat maar weten welk e-mail adres dat dan was, want een antwoord daarop blijft zeker verschuldigd.
Beste NS.

Ik kreeg ook deze melding, en heb mijn email adres ook nog nooit vervangen..
Ik heb gebeld met een medewerker van jullie, en mij werd verteld dat het een problem op de website is en verder geen problem.

Als gevolg moet ik nu dus alsnog langs jullie automaat om mijn code binnen te krijgen. Dit foutje zorgt dus dat optie 2:
"U ontvangt een email met een kaartservicecode waarna u direct verder kunt met stap 2 (u hoeft dan niet langs de kaartautomaat)", niet van toepassing kan zijn.
Deze fout krijgen mensen al jaren, blijkbaar wil/kan NS deze bug er niet uithalen..
Als er een ander of helemaal geen e-mailadres bij ons bekend is, dien je inderdaad de kaartservicecode even te activeren bij een NS Kaartautomaat of een ophaalpunt. Dit vragen we ter verificatie, omdat we niet jouw reisgegevens aan jan en alleman willen verstrekken en is dus in je eigen belang. Waarom jullie e-mailadres niet bij ons bekend was, kan ik niet specifiek achterhalen. Is het einddoel, waar het uiteindelijk om gaat verder wel bereikt?
Inge NS, nu zeggen 3 mensen hier dat ze geen ander e-mailadres gebruiken, terwijl ze toch die melding krijgen.

Hoe kan er dan een ander e-mailadres bekend zijn van hun ? Ik had hetzelfde probleem en zoals Niek al zei, dan moet je gewoon langs een automaat.

We zullen toch allevier niet gek zijn lijkt me.

Als andere mensen verder vragen hierover wordt er niet meer gereageerd door jullie.
Is het nu zo moeilijk om te accepteren dat er een bug in jullie systeem zit ?

https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/koppelen-ov-chipkaart-mijn-ns-3267
Zie ook hier https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/geen-kaartservicecode-aanvragen-4889 waar ene Inge NS het verder zou gaan uitzoeken, maar waar ook nooit meer is op gereageerd.
Als er een ander of helemaal geen e-mailadres bij ons bekend is, dien je inderdaad de kaartservicecode even te activeren bij een NS Kaartautomaat of een ophaalpunt. Dit vragen we ter verificatie, omdat we niet jouw reisgegevens aan jan en alleman willen verstrekken en is dus in je eigen belang. Waarom jullie e-mailadres niet bij ons bekend was, kan ik niet specifiek achterhalen.
Stel, Inge, je hebt gelijk. Dan geldt een van de twee scenarios:
• Een ander e-mail adres: dat is een probleem, want welk e-mail adres heeft de NS dan wel van mij en hoe gaat de NS dan met mij communiceren?
• Geen e-mail adres: dat is een probleem, want hoe gaat de NS dan met mij communiceren?
Ze sturen jouw emails naar een ander, wat ook gelijk verklaart dat zoveel mensen gelijk een incassobureau achter zich aan krijgen omdat ze de herinneringsmails nooit ontvangen hebben 😃
Ze sturen jouw emails naar een ander
Dat idee heb ik wel ja, vast naar jan en alleman.
Als er een ander of helemaal geen e-mailadres bij ons bekend is, dien je inderdaad de kaartservicecode even te activeren bij een NS Kaartautomaat of een ophaalpunt. Dit vragen we ter verificatie, omdat we niet jouw reisgegevens aan jan en alleman willen verstrekken en is dus in je eigen belang.

Dat doel wordt niet bereikt met het activeren van de kaartservicecode. Het feit dat iemand een kaartservicecode activeert bewijst geenszins dat diegene hem ook aangevraagd heeft. Dat kan per ongeluk gebeuren (zoals bij digitale keuzedagen), uit onwetendheid (geen idee waarvoor het is, maar het zal wel zo horen) of wanneer iemand een kaartservicecode aanvraagt voor een OV-chipkaart waarvan de rechtmatige eigenaar ook al een kaartservicecode heeft aangevraagd, maar hem nog niet heeft geactiveerd. Dan denkt de rechtmatige eigenaar dus zijn eigen kaartservicecode te activeren, maar activeert ondertussen die die iemand anders heeft aangevraagd, waardoor die ander zijn reisgegevens kan inzien.
Weer een topic als beantwoord gemarkeerd terwijl de vraag nog gewoon open staat.

En op de vervolgvragen geeft Inge NS maar geen reactie meer, dat wordt te lastig
Zo krijg je natuurlijk nooit tevreden reizigers.

Maar afwachten of ik e-mails over mijn abonnement zal ontvangen of dat ze in cyberspace verloren zullen gaan, want de NS is niet van plan dit probleem op te lossen.

En of er een probleem is? Zoals ik herhaaldelijk aangeef: "Ik krijg al jaren zeer beperkte informatie van de NS en zou het wel prettig vinden als dat op een dag zou kunnen veranderen." https://forum.ns.nl/de-trein-11/krijg-steeds-geen-informatie-de-ns-8336
Reputatie 4
Als er een ander of helemaal geen e-mailadres bij ons bekend is, dien je inderdaad de kaartservicecode even te activeren bij een NS Kaartautomaat of een ophaalpunt. Dit vragen we ter verificatie, omdat we niet jouw reisgegevens aan jan en alleman willen verstrekken en is dus in je eigen belang. Waarom jullie e-mailadres niet bij ons bekend was, kan ik niet specifiek achterhalen. Is het einddoel, waar het uiteindelijk om gaat verder wel bereikt?
Na in Januari mijn e-mailadres geverifieerd te hebben bij de kaartautomaat weet de NS nog steeds niet wat mijn e-mailadres is en moet ik weer naar de kaartautomaat. Na al die jaren nog steeds een vreemde.

Dit houdt hoogstwaarschijnlijk in dat het e-mailadres dat aan jouw OV-chipkaart is gekoppeld afwijkt van het e-mailadres dat je voor jouw Mijn NS-account gebruikt. Het e-mailadres dat aan jouw klantgegevens is gekoppeld is waarschijnlijk ook het meest recente e-mailadres dat je gebruikt. Je kunt dit makkelijk controleren door even te bellen met NS Klantenservice. Je kunt hen bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Reputatie 4
Dit houdt hoogstwaarschijnlijk in dat het e-mailadres dat aan jouw OV-chipkaart is gekoppeld afwijkt van het e-mailadres dat je voor jouw Mijn NS-account gebruikt. Het e-mailadres dat aan jouw klantgegevens is gekoppeld is waarschijnlijk ook het meest recente e-mailadres dat je gebruikt. Je kunt dit makkelijk controleren door even te bellen met NS Klantenservice. Je kunt hen bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Klantenservice zegt dat er geen ander e-mail adres staat. Je hoeft het niet op te zoeken, want dan kom je tot dezelfde conclusie.

Gister trouwens een GTBV brief per post ontvangen, merkwaardig omdat dat altijd per e-mail ging: zonde van het papier (dagtekening 17 aug, die heeft er lang over gedaan, het geld was er sneller dan de brief).
Dat is wel bijzonder. Mocht je alsnog willen dat ik er naar kijk, dan mag je mij uiteraard een privébericht met een kaartnummer of NAW-gegevens sturen Niek2.

Reageer