beantwoord

Geen e-tickets op reishistorie

  • 12 november 2019
  • 3 reacties
  • 88 Bekeken

Ik koop online een ticket voor een treinreis en laad het ticket in mijn telefoon. Als ik de reishistorie uit wil draaien om deze te verantwoorden staat het e-ticket niet bij mijn reishistorie. Waarom?

icon

Beste antwoord door Laura NS 12 november 2019, 10:58

Hoi Arkomat en welkom op onze NS Community!

E-tickets komen niet in je reishistorie te staan, omdat e-tickets geen check-in of -uit registreren. Het bewijs van reizen met een e-ticket is het e-ticket zelf. Daar staan de datum en je traject op.

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Arkomat en welkom op onze NS Community!

E-tickets komen niet in je reishistorie te staan, omdat e-tickets geen check-in of -uit registreren. Het bewijs van reizen met een e-ticket is het e-ticket zelf. Daar staan de datum en je traject op.

Dat is raar. Want als ik het station binnen kom moet ik gewoon mijn Q-code scannen bij de poortjes (wat geregistreerd wordt neem ik aan) en moet ik datzelfde doen als ik op het station van mijn bestemming ben. Dus waarom zou dat dan niet kunnen?

Reputatie 7

Een poortje kijkt alleen of de code geldig is en opent als dit zo is.

 

Op een station met paaltjes heeft u de code niet nodig.

 

Zodoende is er geen reishistorie beschikbaar.

Reageer