beantwoord

geen geld gestord

• 31 juli 2019
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

Ik heb ingesteld dat als ik te weinig saldo op
mijn pas heb staan dat er dan automaties €10 van mijn rekening word geschreven en dan op mijn pas word gedaan. Ik moest 15 juli met de trein ergens naar toe en had geen geld op mijn pas dus werd er op 22 juli €10 van mijn tekening afgeschreven en op mijn saldo gedaan. Nou werd er op 30 juli weer een keer €10 van mijn rekening afgeschreven terwijl ik in die tussentijd niet heb gereisd. Ik keek dus op mijn NS app en zag dat toen ik was ingecheckt 2x €10 is bij geschreven maar op mijn saldo staat maar €10 en die rit was €2,60 en dat is er dan dus ook niet vanaf geschreven en die €10 is er niet opgezet
icon

Beste antwoord door Thom 31 juli 2019, 21:01

Uw tientje wordt niet meteen afgeschreven, dat is pas later, en daar kan best een tijd tussen zitten. Dat is ook de reden dat er geld is afgeschreven, terwijl u niet heeft gereisd op dat moment.

Feitelijk schiet NS het bedrag even voor, er wordt bij het inchecken niet direct geld van uw rekening gehaald.

Maakt u zich geen zorgen, doorgaans klopt het achteraf, alleen het duurt een paar dagen. Is iets echt niet in orde met in- en uitchecken en gaat het alleen om NS-reizen, dan kunt u beter contact opnemen met Klantenservice.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Uw tientje wordt niet meteen afgeschreven, dat is pas later, en daar kan best een tijd tussen zitten. Dat is ook de reden dat er geld is afgeschreven, terwijl u niet heeft gereisd op dat moment.

Feitelijk schiet NS het bedrag even voor, er wordt bij het inchecken niet direct geld van uw rekening gehaald.

Maakt u zich geen zorgen, doorgaans klopt het achteraf, alleen het duurt een paar dagen. Is iets echt niet in orde met in- en uitchecken en gaat het alleen om NS-reizen, dan kunt u beter contact opnemen met Klantenservice.
Hoi Joep HeMan en welkom bij de NS Community!

Het lijkt erop dat er met het in- en uitchecken iets niet goed is gegaan. Dit zal hersteld moeten worden.

De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met de klantenservice opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Badge +3
Automatisch opladen wordt (zoals @Thom zegt) pas een dag of 5 later van je bank afgeschreven.

Door TLS/OV-chip, niet door NS of andere vervoeders ook al staat dat er wel bij. Dus hier op de NS Community heb je er weinig aan, maar in de betalingsomschrijving bij je bank staat precies wanneer dat gebeurd is.

Via een Mijn OV-chip account kan je ook exact zien wanneer en waarom er opgeladen is.

Voorbeeldje (dit was een compleet nieuwe kaart met €0 saldo):

Als ik hier niet even in Utrecht naar de McDonald's op Hoog Catharijne geweest was (gratis toilet en even iets eten), dan had ik gewoon door kunnen reizen naar Woerden, en was bij de incheck voor de terugreis pas €10 opgeladen.

Die was nu niet nodig, omdat ik bij het terug inchecken in Utrecht al tekort kwam, en vervolgens ruim genoeg saldo had voor de terugreis.

Dit was in de spits, en een reis volle prijs Utrecht - Woerden was € 3,85 of € 3,90 dus ik behield mijn dalkorting (want terug binnnen 35 minuten). Daarom had ik deze screenshot gemaakt (en dat voor de gratis passage Eindhoven om 16:30 uiteraard ook saldo nodig was).

Kijk maar op OV-chip, je zult zien dat het (meestal) precies klopt! Heeft NS teveel ingehouden voor een reis? Dan Klantenservice inderdaad.

Reageer