beantwoord

Gegevens 'Mijn NS' kloppen niet

• 27 oktober 2015
  • 7 reacties
  • 247 Bekeken

Wanneer ik inlog op mijn NS staat er een compleet andere naam, terwijl ik deze nooit ingegeven heb. Er staat nu K. Oosterwechel. Ik ken niemand die zo heet, maar het lukt me ook niet om de gegevens aan te passen. Moet ik me nu zorgen maken over de veiligheid van mijn account?

Gr.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 11 november 2015, 14:02

Zoals reeds gemeld in https://forum.ns.nl/mijn-ns-40/melding-fout-omgang-persoonsgegevens-mijn-ns-18426 hebben we inmiddels contact met De Luchmacht 2 over zijn constatering. Van TS hebben we niets meer vernomen.
Bekijk origineel

7 reacties

Ja het is vrij simpel om iemands account te "hacken" bleek pas geleden.

Uw naam moet natuurlijk nooit zomaar kunnen veranderen.

zie hier https://forum.ns.nl/overige-producten-6/melding-fout-omgang-persoonsgegevens-mijn-ns-18426
Welkom op het forum clairemartens!
Ik wil graag even kijken of deze wijziging het gevolg is van de beschreven fout in het door macca aangehaalde topic, of niet. Kan je mij daarvoor een privébericht sturen met daarin de juiste voor- en achternaam, postcode + huisnummer, geboortedatum en e-mailadres? Als je op mijn gebruikersnaam 'Inge NS' klikt, dan kom je op mijn profiel terecht waar je mij via de knop 'Stuur bericht' een privébericht kunt sturen.
Ik heb nog niets van Claire vernomen en heb haar daarom zelf een privébericht gestuurd.
Ik heb bericht van NS ontvangen over de in het andere topic genoemde 'lek'. Als een klant andere gegevens doorgeeft tijdens het invullen van een formuliertje, is het uitgangspunt van NS dat de nieuwe gegevens beter zijn dan de oude en dus, zonder verder contact met de gebruiker, gewijzigd moeten worden in het Mijn NS-account. Dat er, tijdens het snel invullen van zo'n formuliertje, wellicht niet zo accuraat wordt opgelet (als voor de weloverwogen aanmaak van een Mijn NS-account) door de klant, is daarbij niet relevant. Sterker nog, het hoeft helemaal de klant zelf niet te zijn die op die manier wijzigingen door kan voeren. Je kunt je gewoon voordoen als een ander om wijzigingen in het account van die ander door te voeren, maar NS verkeert blijkbaar in de buitengewoon naïeve veronderstelling dat iedereen op het internet te goeder trouw handelt.
Echt onbegrijpelijk.
Aangezien er steeds gelogen wordt en ik niet geloof dat ze echt van plan zijn wat te veranderen, heb nu aangegeven dat ik alleen nog via de Privacy Officer van NS over het probleem wens te discussiëren. Wellicht dat die begrijpt dat er iets grondig fout is met de denkwijze van NS.

Wat ook belachelijk is, is dat er steeds over wordt gelogen. Ik meldde het lek bijna 4 weken geleden. NS heeft in de tussentijd weinig gedaan om contact met me op te nemen. Volgens Sivan moest ik zelf maar contact opnemen. Zij zegt bovendien dat hun mensen de zaak erg serieus nemen. Klaas-Jan schreef ruim een week geleden dat er verschillende collega's contact met me wilden. Voor dat contact heb ik een mailadres doorgegeven. Daarop kreeg ik pas gisteren een bericht, waarin bovenstaande wordt gemeld en het verzoek wordt gedaan tot telefonisch contact. Dat het allemaal zo lang duurt, komt volgens dat figuur doordat de boel nu pas op de juiste plek terecht is gekomen. Dus hij liegt of Klaas Jan en Sivan liegen. Daar heb ik een hekel aan.

Als NS niet kan begrijpen dat het onveilig is om gegevens van buiten het Mijn NS-account te wijzigen, dan zijn ze daar volslagen achterlijk.
Zoals reeds gemeld in https://forum.ns.nl/mijn-ns-40/melding-fout-omgang-persoonsgegevens-mijn-ns-18426 hebben we inmiddels contact met De Luchmacht 2 over zijn constatering. Van TS hebben we niets meer vernomen.

Reageer