beantwoord

Gegevens niet in te zien via MijnNS

• 6 januari 2020
  • 19 reacties
  • 494 Bekeken

Na het inloggen op Mijn NS kan ik mijn eigen gegevens niet inzien. Ik heb vandaag een email ontvangen dat mijn factuur klaarstaat, maar deze kan ik nergens vinden. Ik zie ook geen info over mijn OV kaart. 

Ik zie alleen maar algemene informate. Kunt u hierbij helpen?

Groet Mattijs 

icon

Beste antwoord door Jouke NS 7 januari 2020, 10:04

Hallo mgalesloot en welkom bij de NS Community. 

Helaas hebben onze systemen de afgelopen dagen wat technische problemen waardoor ons overkoepelende systeem, en alle zaken die hieraan vast gekoppeld zijn zoals Mijn NS, niet goed werken. We werken hard aan een oplossing, blijf het vooral proberen. 

Bekijk origineel

19 reacties

Sinds vanochtend probeer ik een nieuw trajectvrij abonnement te kopen, maar ik heb hetzelfde probleem: inloggen op Mijn NS geeft alleen de footer weer. Ik heb vanavond heel even in een flits de normale pagina gezien, maar die ging heel snel weer weg. Sindsdien geen succes.

Ik heb meerdere systemen en browsers geprobeerd, maar het werkt nergens: een PC met Firefox en Chrome, en op een Android telefoon met Chrome en Ghostery Browser.

Vandaag dus noodgedwongen 2 losse reizen betaald...

Een dag later en ik kan alle gegevens in MijnNS weer zien. Ik heb niets gewijzigd in mijn inloggedrag. Ik vermoed daarom dat dit een tijdelijke probleem bij MijnNS geweest is. 

Reputatie 7
Badge +3

Een dag later en ik kan alle gegevens in MijnNS weer zien. Ik heb niets gewijzigd in mijn inloggedrag. Ik vermoed daarom dat dit een tijdelijke probleem bij MijnNS geweest is. 

Er waren gisteren meerdere meldingen over MijnNS. Dat wijst meestal op een storing.

zelfde probleem hier

Ook probleem hier, geen idee welke klasse ik kan reizen... 

Hier ook, getest met Firefox en verschillende plugins, Firefox zonder plugins, en Chrome zonder plugins. Zelfde probleem bij elke. Zou fijn zijn als dit snel wordt opgelost.

Bij mij ligt het er ook uit. Irritant, want ik wil graag mijn declaraties regelen op het werk.

Ik heb hetzelfde. Ik ben wel ingelogd maar kan nergens gegevens wijzigen.

Hallo mgalesloot en welkom bij de NS Community. 

Helaas hebben onze systemen de afgelopen dagen wat technische problemen waardoor ons overkoepelende systeem, en alle zaken die hieraan vast gekoppeld zijn zoals Mijn NS, niet goed werken. We werken hard aan een oplossing, blijf het vooral proberen. 

Reputatie 7
Badge +2

We werken hard aan een oplossing, blijf het vooral proberen. 

@Jouke NS Is het niet handig als NS dit laat weten (op de website/topic op de community) als alles weer werkt?

Vervelende is namelijk dat de website je paginalange formulieren in laat vullen om pas bij het versturen te laten weten dat het niet werkt.

We werken hard aan een oplossing, blijf het vooral proberen. 

@Jouke NS Is het niet handig als NS dit laat weten (op de website/topic op de community) als alles weer werkt?

Vervelende is namelijk dat de website je paginalange formulieren in laat vullen om pas bij het versturen te laten weten dat het niet werkt.

Helaas kan ik zelf geen overkoepelende melding op de website zetten. Ze zijn, voor zover ik weet, nu bezig met een analyse van het probleem en gaan vervolgens de te nemen stappen onderzoeken. Mocht dit een langdurige storing zijn dan zal er ook een melding op de website komen. Vooralsnog ga ik ervan uit dat dit binnen een paar uur (maximaal) is opgelost. 

Inloggen kan weer, maar reishistorie in zien werkt nog niet.

Badge +3

Tja, terwijl je laatste paar reizen gewoon wel getoond worden.

Nou ja succes ermee NS!

Vooralsnog ga ik ervan uit dat dit binnen een paar uur (maximaal) is opgelost. 

Ik heb een vraag ik kreeg een bericht op mijn  mobiel  ik schrok hier van ik hoop dat het niet waar is dat jullie ge hackt zijn wat moet ik nu gaan. doen 

Reputatie 7
Badge +3

Ik neem aan dat je dit bedoelt:

https://nieuws.ns.nl/ns-blokkeert-2200-klantaccounts-na-verdachte-login/

Ja dit bedoel ik gr Peter 

Badge +3

Staat dat niet in de mail?

NS adviseert deze klanten om een sterk nieuw wachtwoord in te stellen en niet dezelfde wachtwoorden voor meerdere accounts te gebruiken.

Dat zal dan wel via https://login.ns.nl/personal/reset-password moeten, zelfde als de ‘Wachtwoord vergeten’ optie op de inlogpagina.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een vraag ik kreeg een bericht op mijn  mobiel  ik schrok hier van ik hoop dat het niet waar is dat jullie ge hackt zijn wat moet ik nu gaan. doen 

Wanneer je bericht van NS hebt gehad dat jouw MijnNS account is gehackt, dan moet je jouw wachtwoord wijzigen. Overigens lijkt mij dat een goed idee voor alle NS klanten.

Badge +3

Wanneer je bericht van NS hebt gehad dat jouw MijnNS account is gehackt, dan moet je jouw wachtwoord wijzigen. Overigens lijkt mij dat een goed idee voor alle NS klanten.

Denk dat het wel mee valt. Die accounts zullen wel geblokkeerd zijn omdat iemand met jouw e-mail adres (gebruikersnaam) probeert in te loggen maar er met alle wachtwoorden die erop afgevuurd zijn niet doorgekomen is. Gewoon een (te) groot aantal mislukte inlogpogingen, dus account op slot.

Is het uiteindelijk wel gelukt (dat zal wel in de mail staan), dan inderdaad wijzigen. Sowieso als je hetzelfde wachtwoord ook voor andere dingen gebruikt.

Tijd voor 2-step autenticatie, dus een code per sms of zo als iemand met de juiste gegevens in probeert te loggen.

Reageer